MuscleMeat

Hoeveel water?

• Topic Starter Topic Starter
Als ik twee á drie liter water drinkt, dan gaat het goed, maar als ik naar de 6 liter water ga dan merk ik dat er teveel vitamine en zouten mijn lichaam verlaten. Dan heb ik hetzelfde gevoel als ik aan de diarree ben.
Dan ik mijn lichaam slap:o

Dank je wel voor de uitleg. Ik weet niet in hoeverre het drinken van een hogere hoeveelheid water invloed heeft op de gehalte van vitamines en mineralen die het lichaam verlaten. Het zou mooi zijn daar iets van een onderbouwing over te hebben. Dat van het zout ben ik op de hoogte. Maar persoonlijk gezien denk ik dat dat wel los loopt. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid zout is 6 gram en daar gaat bijna iedereen flink overheen. Ikzelf had dat ook. Ondanks dat ik schoon at stond de inname van zout vrij hoog, namelijk rond de 9 gram per dag. Nu ben ik blij dat ik het naar beneden heb gekregen. Thans op zo'n 5 gram. Dus ondanks dat er meer zout het lichaam verlaat door het drinken van meer water, enige problemen zal men daar niet hopelijk niet van ondervinden. Het verhaal van de vits en mins is wel zeer interessant.

Ik had ergens een mooie richtlijn hier gelezen van ongeveer 1 liter per 1000 kcal die je opneemt.

Ik zou het zeer waarderen als je dat op zou kunnen trommelen.:)

Ik heb echt nooit dorst:(. Zelfs tijdenss het trainen heb ik geen behoefte aan drinken. Ik moet echt heel erg mijn best doen om aan 1,5 liter vocht te komen ( koffie, thee inbegrepen).:(..tsja, ik zalmhetbwel niet nodig hebben:rolleyes:

drink 2-3 liter melk en 1-2 liter water per dag

Terug
Naar boven