Fitness Seller

Stelling hoeveel weet jij van voeding? ( quiz )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij vanzelfsprekend! De eerste klinker:

Unrefined pland food consumption VS The killer diseases (*)

Red = percentage of deaths from hart disease and cancer
Blue = percentage of calories from unrefined plant foods

Hungary
91 % 10%

Usa
78% 13%

Belgium
71% 15%

Sweden
65% 17%

(niet alle landen toegevoegd maar er ligt een omslagpunt bij Venezuela)

Mexico
27% 49%

Korea
21% 59%

Thailand
11% 72%

Laos
4% 91%

* Hertog, M. , H. B. Bueno-de- Mesquita, and A.M. Fehily. 1996.
Fruit and vegetable consumption and cancer mortality in Caerphilly study. Cancer Epidemiol. Biomakerks Prev. 5 (9): 673-77

Zoals jij zo mooi zei in een ander topic: correlatie is geen causatie!:)

• Topic Starter Topic Starter
Hulplijn over kip

Mag ik een hulplijn inschakelen?

Jij ook ! Omdat er in het vorige topic naar wetenschappelijk bewijs gevraagd is komt elke hulplijn en en elke klinker met wetenschappelijke onderbouwing. Komt ie:

(1*)
Red meat is not the only problem. The consumpion of chicken and fish is also linked to colon cancer. A large recent study examined the eating habits of 32.000 adults for six years and then watched the incidince of cancer for these subjects over the next six years. Those who avoided red meat regularly had a more then 300% percent increase in colon cancer incidence. The same study showed that eating beans, peas or lentils at least twice a week was associated with a 50% lower risk than never eating these foods
.

(2*)
Chicken has about the same amount of cholestrol as beef and the production of those potent cancer-causing compounds called hetrocyclic amines ( HCAs) are even more concentrated in grilled chicken than in beef

(3*)
Another recent study from New Zealand that investigated heterocyclic amines in meat, fish, and chicken found the greatest constributor of HCAs to cancer risk was chicken!

(4*)
Likewise, studies indicate that chicken is almost as dangerous as red meat for the heart. Regarding cholestrol, there is no advantage to eating lean white instead of lean red meat
.

1) Sing, P. N., and G.E. Fraser. 1998. Dietary risk factors for colon cancer in a low-risk population. Am. J. epidem. 148: 761-74

2) Sinha R.,N. Rothmann, E.D. Brown, et al. 1995. High concentration of the carcinogen 2-amino-1-methyl-6-penylimidazo-(4,5-b) pyridine (Phip)
Cancer Res. 55 (20) : 4516-19

3) Thomson, B. 1999. Heterocyclic amine levels in cooked meat and the implication for New Zealanders. Eur J. Cancer Prev. 8 (3): 201-06

4) Davidson, M.H., D. Hunnighake, K.C. Maki, et al. 1999. Comparison of the effects of lean red meat VS lean white meat on serum lipid levels among free-living person with hypercholestrolemia: a long-term, randomized clinical trial. Arch. Intern. Med.159 (12) : 1331-38

Vraag 1) we hebben melk nodig om genoeg calcium binnen te krijgen om onszelf te beschermen tegen osteoporose
juist

Vraag 2) Een dieet hoog in proteine is gezond
onjuist

Vraag 3) De beste bron voor proteine is dierlijk voedsel zoals vlees, kip, eieren, vis en zuivel.
onjuist

Vraag 4) Plantaardig voedsel hebben geen compleet opneembare proteines
onjuist

Vraag 5) We kunnen onszelf beschermen tegen kanker door ons dieet te veranderen door een low fat dierlijk dieet te volgen met kip, vis en magere melk. En rood vlees te verwijderen

onjuist
Vraag 6) op een groente, fruit en noten gebaseerd dieet moet je ander voedsel toevoegen om een volledig aminozuur profiel binnen te krijgen.
onjuist

Jij vanzelfsprekend! De eerste klinker:

Unrefined pland food consumption VS The killer diseases (*)

Red = percentage of deaths from hart disease and cancer
Blue = percentage of calories from unrefined plant foods

Hungary
91 % 10%

Usa
78% 13%

Belgium
71% 15%

Sweden
65% 17%

(niet alle landen toegevoegd maar er ligt een omslagpunt bij Venezuela)

Mexico
27% 49%

Korea
21% 59%

Thailand
11% 72%

Laos
4% 91%

* Hertog, M. , H. B. Bueno-de- Mesquita, and A.M. Fehily. 1996.
Fruit and vegetable consumption and cancer mortality in Caerphilly study. Cancer Epidemiol. Biomakerks Prev. 5 (9): 673-77

lol die laatste landen zitten vol met kleine lelijke zwakke manlets.

brb ik zie er liever alpha uit en leef 10 jaar korter.

Is er ook een bonusvraag, daar ben ik altijd goed in!

je suggestiviteit is stellig

@ parthenon: train je eigenlijk, of heb je je hier aangemeld om ons te overtuigen minder vlees te eten en om genetische manipulatie te bashen????

Vragen zijn slecht geformuleerd, zal dus wel een veganist zijn die propaganda wilt verspreiden.

• Topic Starter Topic Starter
Vragen zijn slecht geformuleerd, zal dus wel een veganist zijn die propaganda wilt verspreiden.

Had toch een andere reactie verwacht van iemand die stellig beweert dat magere kip eten gezond is (post 23#). Maar kan ook niet anders als je admin bent van een bodybuildingsforum en geld ontvangt van ondere beef jerky :) neem het je niet kwalijk.

Laatst bewerkt:
Had toch een andere reactie verwacht van iemand die stellig beweert die zegt dat magere kip eten gezond is (post 23#). Maar kan ook niet anders als je admin bent van een bodybuildingsforum neem het je niet kwalijk.

Hoelang geef je mij nog te leven als ik elke dag 600g kip van de aldi eet? :D

Echte mannen eten vlees

Had toch een andere reactie verwacht van iemand die stellig beweert die zegt dat magere kip eten gezond is (post 23#). Maar kan ook niet anders als je admin bent van een bodybuildingsforum neem het je niet kwalijk.

maar jij doet nog erger alsof je op je 40ste dood neervalt tenzij je vegetarier wordt;)
Maar kan ook niet anders als je admin bent van een homofiel veganistenclubje neem het je niet kwalijk.

---------- Post added di 7 jun 2011 at 12:49 ----------

Hoelang geef je mij nog te leven als ik elke dag 600g kip van de aldi eet? :D

je bent al dood voordat ik op de "Antwoord Verwerken" knop heb gedrukt;)

krijg ik karma als ik hem invul?

anders GTFO!

Er wordt tenminste geprobeerd wetenschappelijke referenties te geven, waarvoor +1.
Je doet alleen of het allemaal vaststaat wat je zegt, wat ik moeilijk vindt te geloven. Kan ik wat je zegt (of suggereert) onderuit halen? Nee, ik heb daar niet genoeg verstand van.

Maar je bovenstaande referenties valt me wel op dat nr 1 door niemand is geciteerd (toch?)
Nr's 2 en 3 en 4zijn op mijn pc op google.scholar niet te vinden.

Naar aanleiding van het vorig geopende topic met daarin lachwekkende reacties wordt dit topic geopend met een aantal vragen. Leden zoals isdatzo, gouwetonny, Rob G, Beurt, Endorphin, Holymoly, Cools, Isnogood, Jinsu en overige leden nodig ik uit om op onderstaande vragen te reageren met waar of onwaar en eventuele onderbouwing. Over 4 dagen schrijf ik de antwoorden op met onderbouwing van wetenschappelijke onderzoeken . Veel succes!

Vraag 1) we hebben melk nodig om genoeg calcium binnen te krijgen om onszelf te beschermen tegen osteoporose nee

Vraag 2) Een dieet hoog in proteine is gezond nee

Vraag 3) De beste bron voor proteine is dierlijk voedsel zoals vlees, kip, eieren, vis en zuivel. onder anderen, ja

Vraag 4) Plantaardig voedsel hebben geen compleet opneembare proteines fout, opneembaar wel, compleet profiel hebben ze niet

Vraag 5) We kunnen onszelf beschermen tegen kanker door ons dieet te veranderen door een low fat dierlijk dieet te volgen met kip, vis en magere melk. En rood vlees te verwijderen nee

Vraag 6) op een groente, fruit en noten gebaseerd dieet moet je ander voedsel toevoegen om een volledig aminozuur profiel binnen te krijgen.snap deze vraag niet.. is er een dieet gebaseerd op groenten/noten en fruit alleen ..?
...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven