AndroidHealthClinic

Stelling hoeveel weet jij van voeding? ( quiz )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een quiz? Hoe oud ben je? 15? :roflol:

Hoeveel professionele bodybuilders zijn vegetarisch? :wave:

206874807.gif

Jij vanzelfsprekend! De eerste klinker:

Unrefined pland food consumption VS The killer diseases (*)

Red = percentage of deaths from hart disease and cancer
Blue = percentage of calories from unrefined plant foods

Hungary
91 % 10%

Usa
78% 13%

Belgium
71% 15%

Sweden
65% 17%

(niet alle landen toegevoegd maar er ligt een omslagpunt bij Venezuela)

Mexico
27% 49%

Korea
21% 59%

Thailand
11% 72%

Laos
4% 91%

* Hertog, M. , H. B. Bueno-de- Mesquita, and A.M. Fehily. 1996.
Fruit and vegetable consumption and cancer mortality in Caerphilly study. Cancer Epidemiol. Biomakerks Prev. 5 (9): 673-77

Wat is de functie van de referenties die je toevoegt? In de referentie die je er hierboven bij hebt gekwakt ( http://cebp.aacrjournals.org/content/5/9/673.full.pdf+html ) staat geen informatie die je in de post hierboven beschrijft. Ergo:
-Je vindt het interessant om referentiemateriaal toe te voegen omdat dat je slimmer laat lijken.
-Je denkt werkelijk dat de info in je post in deze referentie staat. ;)

Ga je mijn infantiele cijfers m.b.t. de Gerson therapie nog verbeteren? :yawn:

• Topic Starter Topic Starter
Isdatzo geef eerst je ongelijk is eerlijk toe over vegetarische voeding, is wel zonde als je posts uit zijn verband rukt, lijkt mij wel zo sportief. Om je eigen woorden te gebruiken waarom zou ik verder op je vragen ingaan. Reageer maar eerst op de post 43 en lees het onderzoek maar eens goed. Xjes mr. hoenselaar

Parthenon doet het wel goed moet ik zeggen :trollface:

Stel je eet 2 appels.
Je laat de 3de liggen.
En de 1ste neem je half.

Wat is dan de 2de appel ?

Isdatzo geef eerst je ongelijk is eerlijk toe over vegetarische voeding, is wel zonde als je posts uit zijn verband rukt, lijkt mij wel zo sportief. Om je eigen woorden te gebruiken waarom zou ik verder op je vragen ingaan. Reageer maar eerst op de post 43 en lees het onderzoek maar eens goed. Xjes mr. hoenselaar

In post 43 staan 3 artikels. 2 daarvan zijn geven geen eenduidig antwoord. Het Seventh-day Adventists geeft wel een duidelijke aanname dat de consumptie van een "normaal" dieet een verhoogde kans heeft op DMII. Echter kijkt niemand hier van op en was dit al lang bekend. Er blijft wel een vraag: hoe beschrijf je het dieet van de gemiddelde Amerikaan in 1984, zal er sinds die tijd veel verandert zijn in het bewust zijn van de mens over voeding? Tevens legt men in dit artikel een mogelijke directe correlatie tussen niet-veggies en DMII middels voeding. Echter blijkt uit recentere artikels dat dit niet geheel waar is, er bestaat echter wel een directe correlatie tussen BMI en DMII.1
Dus is het dan mogelijk om een verantwoord BMI te handhaven met een "normaal" dieet, bestaande uit groente, fruit en vlees, of is een veggy dieet de enige oplossing voor een verantwoorde BMI?

1: Type of Vegetarian Diet, Body Weight, and Prevalence of Type 2 Diabetes Serena Tonstad, Terry Butler, Ru Yan, and Gary E. Fraser

Stelling: hoeveel onzinnige topics heb jij geopend op dbb (quiz)?

Parthenon, kun jij mij misschien vertellen wat ik dan zou moeten eten in plaats van vlees?
Want ik ben altijd in voor verbetering. Als jij mij eiwitrijk plantaardig voedsel kunt vertellen?
Onbespoten groenten en fruit is wel duur hoor:O
Welke groente soorten en fruitsoorten raad je aan dan?

Gr.
STevo

T zijn allen stellingen die totaal geen waarde hebben.
Wat interesseert een atleet het nou of eiwitten slecht zijn voor hem? Hij of zij heeft ze nodig, dus kan niet anders.

In post 43 staan 3 artikels. 2 daarvan zijn geven geen eenduidig antwoord.
Deze artikels zijn aangehaald omdat een aantal vegetarische deelnemers waarvan de groente en fruit inname hoog was wel ouder werden.

Dus is het dan mogelijk om een verantwoord BMI te handhaven met een "normaal" dieet, bestaande uit groente, fruit en vlees, of is een veggy dieet de enige oplossing voor een verantwoorde BMI?

Interessante stelling Tonny. In mijn speurtocht ben ik ervan overtuigd geraakt dat groente en fruit moeten domineren in elk dieet. En dat veel mensen veels te veel vlees eten en dat het verhoogde kans op ziektes met zich meebrengt.

Om een BMI te handhaven moeten we voorkomen dat we voedsel eten met een zeer hoog calorie gehalte. We moeten onszelf vullen met voedsel rijk aan voedingstoffen. We moeten er dus voor zorgen dat we producten binnenkrijgen die voedingrijk zijn en dus niet voedingarm. Eten van voedingsmiddelen die rijk zijn aan voedingstoffen en vezels en weinig calorieen, vult ons, zodat het ons belet om te overeten.

Om te begrijpen hoe dit precies werkt laten we eens kijken hoe de hersenen ons voedingspantroon kan beinvloeden en controleren.
Een ingewikkeld systeem van chemoreceptoren in de zenuwen langs het spijsverteringskanaal zien zorgvuldig toe op de calorieen en voedingstoffen hoeveelheid van elke hap die een mens neemt. Deze informatie wordt vervolgens gestuurd naar de hypothalamus in de hersenen, die via de voeding de mens eigenlijk dus bestuurt. Er zijn ook stretch receptoren in de maag om het signaal van verzadiging door te geven van de hoeveelheid van het voedsel dus niet het gewicht van het voedsel. Als je niet gevuld bent met voedingsstoffen en vezels sturen de hersenen signalen om je te vertellen om meer voedsel binnen te krijgen of te veel te eten.
In feite als je dus voldoende voedingstoffen consumeert word je biochemisch gevuld (voedingsstoffen) en mechanisch gevuld (vezels) en je verlangen om te consumeren wordt lager of is volledig weg.

Een belangrijke factor die bepaalt of iemand overgewicht krijgt is het gebrek aan vezels en voedingsstoffen te consumeren. Dit is geillustreerd in wetenschappelijke studies (1*).

Hoe werkt dit in de praktijk? Stel we doen een wetenschappelijk onderoek door een groep mensen te onderzoeken door het meten van het gemiddelde aantal calorieen verbruikt op een diner. Vervolgens geven we ze een hele sinaasappel en een hele appel voorafgaand aan het diner. Het resultaat zou zijn dat deelnemers de calorie-inname zouden verminderen door de hoeveelheid calorieen in de vrucht. Nu in plaats van twee vruchten geven we ze dezelfde hoeveelheid calorieen uit vruchtensap. Wat zal er gebeuren? Ze zullen dezelfde hoeveelheid voedsel eten alsof ze niets voor hun maaltijd hadden gehad. Met andere woorden het sap vermindert niet de vebruikte calorieen in de maaltijd in plaats daarvan werden het extra calorieen. Dit is ook aangetoond met bier, frisdranken en andere bronnen van vloeibare calorieen (2*).

Ehm, voor veel atleten is er ergens een grens voor wat nodig is en wat gezond is.
Zo zijn er genoeg mensen die niet aan anabolen gaan omdat ze denken dat het niet gezond is. Met anabolen ben je sterker, maar dat betekent niet dat iedereen dat maar gaat doen...

Waarom zou je een "verantwoord BMI" willen handhaven? We zitten hier op een bodybuilding forum, als je het nog niet wist, en voor mensen met meer dan gemiddelde spiermassa gaat die BMI niet op.

Ik wil je vraag toch iets anders stellen: Is een vegetarisch dieet gezonder dan een dieet dat een klein beetje dierlijke producten bevat?

Ik weet het niet zeker. Een overwicht aan bewijs suggereert toch wel dat een bijna volledig vegetarisch dieet het beste is. In de massale China-Cornell-Oxford- project bleek dat vermindering van kanker aanwezig was als deelnemers hun dierlijke voedselconsumptie naar 1 portie per week brachten. Onder dit niveau zijn er niet genoeg gegevens bekend. Enkele kleinere studies wijzen erop dat mensen die vis in kleine hoeveelheden toegevoegd hadden aan hun vegetarisch dieet voordelen biedt, dit is waarschijnlijk een gevolg van de toegenomen DHA vet uit vis (3*).
Dit zelfde voordeel kan waarschijnlijk worden bereikt als in een strict vegetarisch dieet gemalen lijnzaad en noten toegevoegd worden die omega-3 bevatten, zoals bijvoorbeeld walnoten( plantaardige DHA is ook een nog een optie).

Of je nou wel of niet strikt vegetarisch eet moet ten alle tijden groente en fruit inname domineren in elk dieet. Voor optimale gezondheid en om het risico maximaal te verminderen op het krijgen van kanker.

Dit is niet wat ik bedoel, de gehele cascades met betrekking tot de metabolisme is mij bekend.

Maar om toch even in te gaan op je post:

Mager vlees is volgens jou cal. rijk voedsel?

Dus wat je eigenlijk zegt is niet overeten en voornamelijk groente en fruit. Concluderend dat fruit en groente voor een groot percentage uit water bestaan, dus een lage cal/volume ratio heeft en verzadiging hoog, ben je eigenlijk gewoon altijd aan het ondervoederen. Hierbij is gegeven dat je je eiwit profiel niet alleen uit plantaardigvoedsel kan verkrijgen, niet een ideaal dieet voor een krachtsporter lijkt me.

Nogmaals mijn vraag: Is een veggie dieet volgens jou voldoende om je BMI gezond te houden en tevens spiermassa op te bouwen?

(mss moeten we de term BMI veranderen in Fat% omdat dit een wat meer zeggende eenheid is hier).

Laatst bewerkt:
De bronnen by the way van de afgelopen posts voor de liefhebbers onder ons:

1)Lawton, C. L., V.J. Burley, J.K. Wales, and J.E. Blundell. 1993. Dietary fat and appetite control in obeses subjects: weak effects on satiation and satiety. Int. J. Obes. Metab. disord. 17 (7): 409-16; Blundell, J.E., and J.C. Halford. 1994. Regulation of nutrient supply: the brain and appetite control. Proc. Nutr. soc. 53(2): 407018; Stamler, J., and T.A. Dolocek. 1997. Relation of food and nutrient intakes to body mass in the special intervention and usual care groups on the multiple risk factor intervention trial. Am. J. Clin. Nutr. 65 (1 supp.) : 366-73S.

2) Mattes, R. 1996. Dietary compensations by humans for supplemental energy provided as ethanol or carbohydrates in fluids. Physiology and behavior 59: 179-97.

3) Pauletto, P., M. Puato, M.G. Caroli, et al. 1996. Blood pressure and atherogenic lipoprotein profiles of fish-diet and vegetarian villages in Tanzania: The Lugaiwa stusy. Lancet 348:784-88;
Key, T.J., G.E. Fraser, M. Thorogood, et al. 1999. Mortality in vegetarians and non vegetarians: detailed findings from a colloborative analysis of 5 prospective studies. Am. J. clin. Nutr. 70 (3) : 516-24S

---------- Post added wo 8 jun 2011 at 12:07 ----------

niet een ideaal dieet voor een krachtsporter lijkt me.

Ik heb nooit beweerd dat het een ideaal dieet voor een krachtsporter zou zijn. Bodybuilding en het bijbehorende gemiddelde voedingsdieet staat ook zeker niet gelijk aan gezondheid.

Nogmaals mijn vraag: Is een veggie dieet volgens jou voldoende om je BMI gezond te houden en tevens spiermassa op te bouwen?

Dit heb ik niet onderzocht(onderstreepte) interessante vraag zou ik best wel willen weten?
Wat bedoel je precies met veggie dieet?

---------- Post added wo 8 jun 2011 at 12:10 ----------

Mager vlees is volgens jou cal. rijk voedsel?

Waarom gebruik je stellingen of zeg je dingen die helemaal niet naar voren komen uit mijn posts. Mager wit of rood vlees verhoogt het risico op het krijgen van kanker dat is iets heel anders.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven