MuscleMeat

Hoger of lager volume tijdens bulk

Oke dus powerlifters hebben meer kans op blessures tijdens trainen dan bodybuilders?
Ja, mits ze max gewicht pushen in 1/5 rep range

Denk eens na wat je zegt 100kg of 1000kg maakt volgens jou dus geen verschil zolang je houding maar goed is 🤷‍♂️

Ja,

Denk eens na wat je zegt 100kg of 1000kg maakt volgens jou dus geen verschil zolang je houding maar goed is 🤷‍♂️

Nee, dat is helemaal niet wat ik zei :roflol:

Het is heel simpel:
Zonder context kun je niet stellen dat 'lagere reps en meer gewicht' gelijk is aan 'hoger risico op blessures' dan 'meer reps en minder gewicht'.

Zonder kgs, reps, sets, %1RM, wellicht achtergrond van de lifter, kun je dat niet zo stellen.

Als iemand 150 kg squat en setjes doet:
3x3x50 is minder reps en meer gewicht dan 3x5x40. Is 3x3x50 met perfecte techniek een hogere risico op blessures dan 3x5x40 met hele slechte techniek?

^
Jij claimt van wel.

Nee, dat is helemaal niet wat ik zei :roflol:

Het is heel simpel:
Zonder context kun je niet stellen dat 'lagere reps en meer gewicht' gelijk is aan 'hoger risico op blessures' dan 'meer reps en minder gewicht'.

Zonder kgs, reps, sets, %1RM, wellicht achtergrond van de lifter, kun je dat niet zo stellen.

Als iemand 150 kg squat en setjes doet:
3x3x50 is minder reps en meer gewicht dan 3x5x40. Is 3x3x50 met perfecte techniek een hogere risico op blessures dan 3x5x40 met hele slechte techniek?

^
Jij claimt van wel.
Het is allemaal niet zo ingewikkeld, wil je een lange carrière hebben dan kan je beter lichtgewicht pakken en dit zo zwaar mogelijk maken dmv technieken zoals paused reps/ langzame uitvoering/ hogere rep range blablabla.

Wat iemand anders doet maakt allemaal niet uit en zullen zeker weten mensen zijn die wekelijks 300kg squaten, maar ga er maar vanuit dat 99.9% vd mensen dit zijn knieën kost ook al is je uitvoering alles spot on.

Het is allemaal niet zo ingewikkeld, wil je een lange carrière hebben dan kan je beter lichtgewicht pakken en dit zo zwaar mogelijk maken dmv technieken zoals paused reps/ langzame uitvoering/ hogere rep range blablabla.

Wat iemand anders doet maakt allemaal niet uit en zullen zeker weten mensen zijn die wekelijks 300kg squaten, maar ga er maar vanuit dat 99.9% vd mensen dit zijn knieën kost ook al is je uitvoering alles spot on.

Ik geef op, je snapt het nog niet. Je denkt teveel in extremen. Ik heb het niet over extremen.

Wat zijn dit voor vergelijkingen telkens. Ik kan 220 kg squatten maar als ik 40 kg probeer te squatten maar dat doe terwijl ik op de kop sta is 't risico inderdaad groter. Er is toch letterlijk geen debiel die een 180 kg perfecte squat wil vergelijken met een 40 kg sq

(Edit om grove taal in citaat te verwijderen).

De voorbeelden zijn er om te laten zien dat de stelling die hij maakte niet een definitieve stelling is. Het moet specifiek zijn.
Dit is niet taal technisch, dit gaat erover dat met zijn stelling je mensen laat denken dat je met lagere reps en hoger gewicht je meer risico loopt op blessures, ongeacht hoeveel van je 1RM je zit, hoelang je traint, wat dat gewicht precies is, wat je blessure geschiedenis is, wat de rest van je training was, hoe je techniek is.
Dit is gewoon niet waar. Al die factoren zijn belangrijk.

• Topic Starter Topic Starter
Niet bij de 2e set, maar bij de 2e oefening.
Omdat je spiermassa wilt kweken en meer volume wilt.

Het ligt eraan welke oefeningen je doet of een nieuwe oefening zin heeft.

Je zegt bijv. Borst 8 sets
Welke oefeningen?
Hoeveel sets per oefening?
Hoeveel reps per set per oefening?
Ik pak meestal elke soort beweging. Dus voor chest 2x3 press en 1x2 fly. Schouders bijv lateral raise en shoulder press beide 2x3

Ik pak meestal elke soort beweging. Dus voor chest 2x3 press en 1x2 fly. Schouders bijv lateral raise en shoulder press beide 2x3

Het is beter om vaste oefeningen te nemen en daarmee meerdere sets en reps te doen.

Hopelijk kan iemand anders je helpen, want volgens de meesten hier heb ik er geen verstand van.

• Topic Starter Topic Starter
Het is beter om vaste oefeningen te nemen en daarmee meerdere sets en reps te doen.

Hopelijk kan iemand anders je helpen, want volgens de meesten hier heb ik er geen verstand van.
Ik heb ook vaste oefeningen. Ik doe dus meestal 2x3 sets incline press variant en 1x2 fly machine. 1x3 hammer curls , 1x2 curlmachine en 1x2 incline curls. 1x3 shoulder press en 1x3 lateral raise.
Dit is een van m’n trainingsdagen. Ik probeer ongeveer hetzelfde aan te houden.

Terug
Naar boven