Fitness Seller

Homegym: starting strenght

allo allo

Dutch Bodybuilder
Waardering
32
Lengte
1m84
Massa
85kg
Aangezien ik een homegym wil beginnen waar je de basisoefeningen kan uitvoeren, ben ik op zoek naar materiaal. Budget is MAX €1500,-
Ik ga in de garage trainen, daar kan het in de winter wel vochtig zijn.
Verder blijf ik (voorlopig?) een goedkope abonnement houden in een sportschool.
Mijn krachtstats zijn zwaar onder niveau, dus qua gewicht kan ik denk ik wel heel lang voorruit.

Zelf had ik dit in gedachten:

http://www.fitness-seller.nl/barbarian-multi-squat-rack/
http://www.fitness-seller.nl/barbarian-multi-bench-2/ OF http://www.fitness-seller.nl/barbarian-warrior-multi-bench-zwart/
http://www.fitness-seller.nl/professionele-halterset-145kg-rubber-gripper-heavy-duty/
http://www.fitness-seller.nl/olympische-curlstang/

Deze schijven lijken me echt heerlijk om mee te werken. Gietijzer is in de winter te koud.
Voor de bankjes zit ik ook nog te twijfelen. Bij de Multi-bench bestaat het ruggedeelte uit één geheel. Dit lijkt me comfortabeler. Is dat juist?

Goede opbouwende kritiek is altijd welkom, mits het goed onderbouwd is.

Ik heb zelf het squat rack in combinatie met de warrior bench en ben over beide zeer te spreken.

Je kunt hier vrijwel alle oefeningen op doen en zowel het rack als de bench zijn super stevig. Het rugdeel van de Warrior bench bestaat op zich ook uit een geheel alleen is deze aan de onderkant voorzien van een extra deel wat zeer comfortabel je onderrug ondersteund. De nieuwe multi bench 2 zal uiteraard ook zeer stevig zijn en heeft meer uitbreidingsmogelijkheden maar voor mij waren die uitbreidingen niet noodzakelijk en doe ik verder alle oefeningen met barbell, ez bar en dumbells.

P1040565.jpg

Laatst bewerkt:
mooie setup, prima voor alle basis zoals je zelf al aangeeft.

ik zou het persoonlijk mooier vinden om dan ook barbarian schijven te hebben I.P.V. heavy duty. of juist een havy duty rack en bankje. maar dat is verder natuurlijk niet functioneel.

verder zou ik denk ik eens kijken naar wat rubber matjes voor het deadliften. en ik zou denk ik 50mm dumbells nemen ipv de curl stang. kan je iets meer mee. (al zullen sommige zeggen dat ze lastig zijn omdat ze te lang zijn) ik vond ze persoonlijk wel oke

mooie setup, prima voor alle basis zoals je zelf al aangeeft.

ik zou het persoonlijk mooier vinden om dan ook barbarian schijven te hebben I.P.V. heavy duty. of juist een havy duty rack en bankje. maar dat is verder natuurlijk niet functioneel.

verder zou ik denk ik eens kijken naar wat rubber matjes voor het deadliften. en ik zou denk ik 50mm dumbells nemen ipv de curl stang. kan je iets meer mee. (al zullen sommige zeggen dat ze lastig zijn omdat ze te lang zijn) ik vond ze persoonlijk wel oke

Dan leg je wel erg veel geld neer voor een middelmatige halter en schijven.

Als je er niet echt nood aan hebt zou je beter alles 2de hand kunnen kopen mits je het vervoer kan regelen. Anders sowieso de meeste schijven 2de hands kopen, scheelt een hoop geld.

• Topic Starter Topic Starter
Ik was bang dat ik meteen een shitload kreeg dat ik een powerrack moest gaan halen en goedkopere schijven.
Rubberen matjes ga ik hier in de bouwmarkt halen. De 50mm dumbells leken mij ook heel erg onhandig en de bicep curl en skullcrusher zijn twee oefeningen die ik in de sportschool ook al fijn vond om te doen. Vandaar dat ik de EZ bar erbij wil hebben. Maar met die dumbels kan je wel veel meer mee.

Ik was bang dat ik meteen een shitload kreeg dat ik een powerrack moest gaan halen en goedkopere schijven.
Rubberen matjes ga ik hier in de bouwmarkt halen. De 50mm dumbells leken mij ook heel erg onhandig en de bicep curl en skullcrusher zijn twee oefeningen die ik in de sportschool ook al fijn vond om te doen. Vandaar dat ik de EZ bar erbij wil hebben. Maar met die dumbels kan je wel veel meer mee.

power racks zijn naar mijn idee overreated. zeker niet slecht natuurlijk. maar met een goed halfrack met spotters kan je naar mijn mening net zo veel.

power racks zijn naar mijn idee overreated. zeker niet slecht natuurlijk. maar met een goed halfrack met spotters kan je naar mijn mening net zo veel.

idd, maar voor te squaten voel ik me toch veiliger in een power rack.

als je veel plaats hebt (@ topicstarter) neemt een power rack, zoniet gewoon een half rack

idd, maar voor te squaten voel ik me toch veiliger in een power rack.

als je veel plaats hebt (@ topicstarter) neemt een power rack, zoniet gewoon een half rack

ik voel me in een half rack net zo veilig. mits de spotters lang genoeg zijn, wat die van mij wel zijn.

maar idd. als ik meer ruimte had dan had ik ook wel een power rack genomen. plus nog een heel goedkoop keste squat stands voor overhead presses etc.

En de bankjes.
Goldeneye heeft een warrior Multi bench. Zijn er meer mensen met gebruikerservaring met de warrior en de Multi?

En de bankjes.
Goldeneye heeft een warrior Multi bench. Zijn er meer mensen met gebruikerservaring met de warrior en de Multi?

ik heb zelf deze:
[Link niet meer beschikbaar]

kon er een hele goede deal op krijgen. en ben er erg tevreden over. barbarian heb ik zelf geen ervaring mee. maar zal ook zeker goed zijn

En de bankjes.

heb de multi, is zeker niet slecht maar dúúr

is ook k*t in ondiepe racks

als geld geen probleem is, overweeg die Megatec RAS, of die body solid bankjes

ik had dit half rack ook, mooi ding. Maar wegens veiligheid toch voor een powercage gegaan nu, in halfrack keer achterover gevallen, niet cool

sumo rack is ook een aanrader voor overhead presses. Barbarian Line heeft bv een. Of bv zoals powercage.nl die outside bar catchers bij een powerrack bestellen. Heb je plots veel meer mogelijkheden

ik had dit half rack ook, mooi ding. Maar wegens veiligheid toch voor een powercage gegaan nu, in halfrack keer achterover gevallen, niet cool

In een powercage kan je toch ook achterover vallen?
Of bedoel je van de squatrack af vallen (niet richting squatrack vallen)?

In een powercage kan je toch ook achterover vallen?
Of bedoel je van de squatrack af vallen (niet richting squatrack vallen)?

ja maar als je valt krijg je wel je toffe barbell op je... dit heb je bij een (gesloten) power rack niet (of het zou in elk geval niet mogen gebeuren)

Quote uit een ander topic over de benches.

Er zijn niet zo zeer verschillen in comfort maar in functionaliteit en andere eigenschappen. Een kort overzicht:

Multi Bench 2
- optie voor het bevestigen van accessoires
- decline, vlak en incline stand
- meer verstelstanden rugleuning en zitting
- langer
- duurder

Warrior Multi Bench
- extreem sterk en zwaarder belastbaar
- compacter
- goedkoper
- kan niet decline (enkel vlak en incline)
- geen optie voor het bevestigen van accessoires

Wat voor jou plus- en minpunten zijn zul je voor jezelf moeten bepalen

Andere alternatieven:
Iron Force BDIF7 Multi Bench
MegaTec Multi Bench RAS

Dan denk ik dat ik toch voor de Multi Bench 2 ga.

welke doorslaggevende reden? ;)

- decline
- meer verstelstanden rugleuning en zitting
- langer

De lengte leek mij comfortabeler en ook dat de rugleuning uit 1 geheel is.
Ik zal er waarschijnlijk nooit accessoires bij kopen.

Eigenlijk moet ik ze beiden in het echt zien, maar Sittard is te ver weg om zomaar even op en neer te rijden.

Terug
Naar boven