Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Hey FS,

Ik ben van plan olympische dumbbells te halen.
Ik zag nu op jullie webshop twee verschillende locks die mij interesseren.

De Lock-Jaw Pro en de ATX Pro. Ik ga er vanuit dat ze allebei goed zijn, maar ik zou toch de verschillen willen weten (bijv. welke langer meegaat). Bij hoeveel KG kunnen deze los schieten?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.502
Hey FS,

Ik ben van plan olympische dumbbells te halen.
Ik zag nu op jullie webshop twee verschillende locks die mij interesseren.

De Lock-Jaw Pro en de ATX Pro. Ik ga er vanuit dat ze allebei goed zijn, maar ik zou toch de verschillen willen weten (bijv. welke langer meegaat). Bij hoeveel KG kunnen deze los schieten?
De Lock-Jaws zijn de originele sluitingen van dit ontwerp, uitstekende kwaliteit. De ATX hebben hetzelfde ontwerp en zijn wat goedkoper, de kwaliteit ligt misschien een beetje lager maar beiden zouden erg lang moeten meegaan.

Ik durf niet te zeggen hoeveel kilogram deze precies kunnen houden, het is in ieder geval erg veel. Volgens mij hebben wij hier destijds (toen wij de eerste leverancier voor de Lock-Jaws in de Benelux waren) de Lock-Jaws eens getest met flink wat gewicht en de barbell volledig verticaal gehouden. Pas toen iemand bovenop de gewichten ging staan begonnen deze te schuiven.

Voor dumbbells met minder gewicht zou dat dus geen probleem moeten zijn. Bij oefeningen waarbij je het gewicht (verticaal) boven je lichaam of hoofd houdt zul je echter altijd goed moeten blijven opletten!

Bedankt voor de snelle reactie.

Daarnaast heb ik ook vragen over de slijtage van de heavy duty grippers en barbarian grippers van rubber.
Zijn deze soortgelijk? Scheelt toch in kosten. Helaas staan er momenteel alleen reviews bij de barbarians, waardoor ik neig om toch voor die te gaan.

• #6.504
Bedankt voor de snelle reactie.

Daarnaast heb ik ook vragen over de slijtage van de heavy duty grippers en barbarian grippers van rubber.
Zijn deze soortgelijk? Scheelt toch in kosten. Helaas staan er momenteel alleen reviews bij de barbarians, waardoor ik neig om toch voor die te gaan.
De kwaliteit zal nagenoeg gelijk zijn, bij de Barbarian waarschijnlijk wat hoger en nettere afwerking en design. Rubberen halterschijven slijten bij normaal gebruik niet snel.

Hebben jullie een barbbell die niet zal roesten door regen/buitengebruik?

is intussen al een paar keer voorgekomen ;) zo een barbell bestaat niet ;)

je kunt de bar best binnen leggen na gebruik. Sowieso GEEN black oxide coated bar kiezen, heb deze zelf liggen in een schuur en deze was na 2 weken licht gebruik al behoorlijk bruin.

Mijn chrome barbells daarentegen houden zich wel goed (eig perfect) in deze omstandigheden.

• #6.507
Nee helaas, als je een barbell in de regen laat liggen zal deze gaan roesten. Leg deze dus altijd overdekt of bij voorkeur binnen weg. Chromen coatings zijn over het algemeen het meest resistent tegen roest en vergen het minste onderhouden. Zwart oxide coatings zijn inderdaad erg gevoelig voor oxidatie.

Wanneer komt de triceps stang weer op voorraad?
Standaard triceps trainer 91 cm.

Dank je

• #6.511
Er zijn niet zo zeer verschillen in comfort maar in functionaliteit en andere eigenschappen. Een kort overzicht:

Multi Bench 2
- optie voor het bevestigen van accessoires
- decline, vlak en incline stand
- meer verstelstanden rugleuning en zitting
- langer
- duurder

Warrior Multi Bench
- extreem sterk en zwaarder belastbaar
- compacter
- goedkoper
- kan niet decline (enkel vlak en incline)
- geen optie voor het bevestigen van accessoires

Wat voor jou plus- en minpunten zijn zul je voor jezelf moeten bepalen :)

Andere alternatieven:
Iron Force BDIF7 Multi Bench
MegaTec Multi Bench RAS

Alle eigenschappen en kenmerken van deze bankjes staan overigens gewoon beschreven in de productbeschrijvingen. Technische gegevens onder het tabblad Specificaties. Als je aan de hand van die informatie en de foto's echter nog altijd geen goede keuze kunt maken, kun je de bankjes natuurlijk ook komen bekijken en uitproberen in onze showroom!

Laatst bewerkt:
  • #6.514
Hoi fitness-seller!

Wanneer zijn deze weer te bestellen? http://www.fitness-seller.nl/kunststof-trainingsgewichten-set-30-kg/

Wat ik me ook af vroeg, wat raad je eerder aan zo'n set? http://www.fitness-seller.nl/kunststof-gripper-complete-set-77-kg/ op de halterstangen zitten hier schroef draad. Is dat een beetje snel te verwisselen? Of kan ik toch beter bij deze http://www.fitness-seller.nl/standaard-halterstang-183-cm/ stangen houden?
De kunststof trainingsgewichten sets zijn weer leverbaar, echter zeer beperkt (5 kg is bijna op).

De keuze voor schroefdraad of gladde halterstangen zul je voor jezelf moeten maken. Voor dumbbells zou ik sowieso altijd schroefdraad aanraden voor de veiligheid. Vanwege de uniformiteit willen de meeste klanten dan ook schroefdraad voor de andere halterstangen, vandaar dat de sets volledig uit schroefdraad bestaan.

Voor curlstangen en lange halterstangen zouden veersluitingen echter geen enkel probleem moeten zijn. Zelf vind ik deze ook veel prettiger: ze zijn sneller en makkelijker te verwisselen en ze trillen niet telkens los (schroefsluitingen zul je steeds opnieuw moeten aandraaien).

Je kunt tijdens het plaatsen van de bestelling bij "Opmerkingen" aangegeven dat je graag een gladde curlstang en gladde rechte halterstang in de set wilt. Stuur voor de zekerheid na het plaatsen van de bestelling ook een e-mail daarover naar de klantenservice zodat dit niet over het hoofd wordt gezien!

http://www.fitness-seller.nl/iron-force-bdip5-dip-station/

De afstand tussen de grepen loopt van 49 tot 55 cm, maar is het bij het begin van 49cm wel weighted te doen of zit de tussenstang dan in de weg van het gewicht?
Voor weighted dips kan ik me voorstellen dat het gewicht in de weg zou hangen als je helemaal vooraan wilt dippen. Maar dat is moeilijk te zeggen, zie ook de tweede foto. Wellicht gaat het net goed. Het zal er ook aan liggen hoe lang de ketting van je dipriem is en hoe groot het gewicht is.

En anders een gewichtsvest gebruiken? :) Of de Iron Force Dip Bars (al zijn die wat lager, de bars zitten op 96 cm)

Laatst bewerkt:
Okay bedankt voor de reactie. Dat lijkt me wel een goede optie. Super dat dat kan, dan neem ik een gladde curl en halterstang. De dumbells met schroefdraad.

Ik zal mailen t.z.t. als ik de bestelling plaats!

Voor weighted dips kan ik me voorstellen dat het gewicht in de weg zou hangen als je helemaal vooraan wilt dippen. Maar dat is moeilijk te zeggen, zie ook de tweede foto. Wellicht gaat het net goed. Het zal er ook aan liggen hoe lang de ketting van je dipriem is en hoe groot het gewicht is.

En anders een gewichtsvest gebruiken? Of de Iron Force Dip Bars :)
Thanks voor de reactie en het meedenken! Andere opties zijn helaas niet geschikt voor mijn situatie, lengte, of hoeveelheid extra gewicht. Nu kan ik met ringen dippen maar wil toch ook wel weer vaste bars op voor mij goede breedte.

Waarschijnlijk kan ik het beste eens langskomen om te kijken hoe hij bij mij past. :)

• #6.517
Thanks voor de reactie en het meedenken! Andere opties zijn helaas niet geschikt voor mijn situatie, lengte, of hoeveelheid extra gewicht. Nu kan ik met ringen dippen maar wil toch ook wel weer vaste bars op voor mij goede breedte.

Waarschijnlijk kan ik het beste eens langskomen om te kijken hoe hij bij mij past. :)
Neem dan eerst even contact op met de klantenservice, de BDIP5 Dip Bars staat momenteel namelijk niet opgesteld in de showroom!

Vandaag een bestelling ontvangen! Goede service en alles was netjes voor elkaar! :D

Terug
Naar boven