MuscleMeat

Honger na de maaltijd

criterion

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m70
Massa
63kg
Vetpercentage
10%
Als avond eten (in de bulk momenteel) neem ik 300gram gekookt meergranen rijst, 200gram ei en 200gram groente, al met al geen kleine maaltijd met in totaal 41gram eiwit zo'n 35 gram vetten en bijna 100 gram carbs waarnaar ik uitkom op ietwat minder dan 900kcal.

Juist na deze maaltijd begin ik gigantische honger te krijgen, mijn bulk dieet staat op het moment op iets minder dan 3200 kcal

weet iemand hoe dit komt?

Als avond eten (in de bulk momenteel) neem ik 300gram gekookt meergranen rijst, 200gram ei en 200gram groente, al met al geen kleine maaltijd met in totaal 41gram eiwit zo'n 35 gram vetten en bijna 100 gram carbs waarnaar ik uitkom op ietwat minder dan 900kcal.

Juist na deze maaltijd begin ik gigantische honger te krijgen, mijn bulk dieet staat op het moment op iets minder dan 3200 kcal

weet iemand hoe dit komt?

Ik heb dit ook altijd, ben benieuwd of iemand hier een verklaring voor heeft.

niet persé als de maaltijd zo groot is maar ken het gevoel ook wel ja
geen idee hoe het komt

Omdat je net koolhydraten hebt geconsumeerd. Houd je hoofd na je maaltijd op iets anders en je zult merken dat je honger vertrekt na een tijdje

langer kauwen

• Topic Starter Topic Starter
langer kauwen? explain?

Ik heb wel de neiging om het met grote snelheid naar binnen te mikken:p

Ik eet ook altijd erg snel en heb ook vaak het gevoel alsof ik nooit vol zit, help er langer over doen srs?

Is misschien broscience tot en met, maar sommigen zeggen dat mensen die teveel eten dit doen omdat ze alles heel snel naar binnen werken, waardoor ze pas een stuk later een 'vol' gevoel krijgen... Heeft er misschien toch wel iets mee te maken dan?

probeer eerst je eiwitten te eten en dan je vetten en dan het laatste je groentjes.

als je lichaam `vol` zit geven je hersenen pas na 10minuten een signaal af naar je lichaam dat je vol zit dus rustig eten.

Eiwitten zorgen er inderdaad voor dat je je vol voelt en dat je honger dus weggaat. Ik denk dat een shake 10-15 min voor je gaat eten wel kan helpen.

Terug
Naar boven