Fitness Seller

Hoofdpijn, soms duizeligheid, misselijk na het trainen

Bezoekers in dit topic

Dovahkiin

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 nov 2011
Berichten
29
Waardering
2
Lengte
1m91
Massa
89kg
Ik heb me hier net voorgesteld

Op dagen dat ik train, heb ik in het laatste deel van de avond altijd last van hoofdpijn en vermoeidheid. Een paar enkele keren ben ik zelfs een beetje misselijk. Ik drink ontzettend veel water dus denk niet dat het hieraan ligt. Heeft iemand goede tips om dit te verhelpen?

Mijn eetlust is rond deze tijd vaak ook weg. Maar ik werk alsnog kwark naar binnen voor het slapen gaan al wordt ik er soms een beetje misselijk van.
 
Het ligt misschien juist aan je waterinname. Symptomen die jij opnoemt zijn namelijk precies die van wanneer je teveel water drinkt. Ik heb het ook weleens als ik flink veel water drink rondom mn training. Zoek het maar eens op op google. Watervergiftiging.
 
Hoe heb jij het opgelost? Gewoon minder water drinken rondom de training?
Tijdens het trainen loop ik altijd met een flesje rond en drink zeker 1 tot 1,5 liter tijdens en rondom de training.
 
Ja ik dronk gewoon minder. Flesje van 0.5 liter max. 1x bijvullen zodat ik hooguit een liter dronk. Probeer het eens uit zou ik zeggen
 
Ja ik dronk gewoon minder. Flesje van 0.5 liter max. 1x bijvullen zodat ik hooguit een liter dronk. Probeer het eens uit zou ik zeggen

Ok zal ik eens proberen. Maar hoe zit het dan met de waterinname na de training of de rest van de dag? Mag ik dan wel gewoon zo veel drinken als ik wil? Ik krijg namelijk best vaak dorst, vooral in de avond.
 
Gewoon normale hoeveelheden drinken, ongeacht welke tijd het is. Om te kijken hoeveel je drinkt moet je eens een dag proberen om alles uit hetzelfde flesje te drinken van bijv. 0.5 liter. Zo kun je een beeld krijgen van hoeveel liter je drinkt.

Probeer gewoon wat minder te drinken om te kijken of het wat met je doet.
 
Het heeft volgens mij geholpen. De laatste 3 x dat ik heb getraind heb ik minder water gedronken en ik had geen last van hoofdpijn.

nogmaals bedankt!
 
Back
Naar boven