saint
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 2
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 94kg
Nu denk je wel heel erg simpel over de gemiddelde bodybuilder. Er is inderdaad een aantal dat snel naar de anabolen grijpt. Maar als je rustig dit bijvoorbeeld dit forum doorspit, zul je juist zien dat het merendeel altijd op zoek is naar andere middelen, zoals voeding en training, om zich verder te ontwikkelen. De bodybuilder die jij beschrijft is juist het negatieve toonbeeld waar we met zijn allen juist vanaf willen.hellebeest zei:Uhm -
1) De meeste lui die met een standaard BB schema te keer gaan raken al heel snel een plateau (zie bepaalde members van dit forum die zeggen dat ze hun genetische grens bereikt hebben). Zodoende grijpen ze naar anabolen en lezen zich helemaal in over drugs en voedsel zonder ook maar te peinzen over een andere trainingsmethode. Een standaard BB-schema werkt uiteraard voor beginners en uber-meso's, maar na 2-3 jaar zit je al op een plateau (Misschien jij zelf ook wel); de eenzijdigheid van de trainingen werk je niet weg door simpelweg andere oefeningen te gaan doen of in een andere rep-range te gaan zitten.
De eenzijdigheid van training is is juist vaak wél simpelweg weg te werken door andere oefeningen te gaan doen of je reprange te veranderen. Goed, soms is er ook meer voor nodig, maar deze simpele aanpassingen kunnen je heel vaak over een plateau heen helpen.
En daarom heb ik juist vermeld dat het voor iedereen persoonlijk is. De één maakt geweldige vorderingen door de spiergroep meerdere malen te belasten, de ander doet minder per week (waaronder ik) en gaat nog altijd vooruit.hellebeest zei:2)
Heb je het stuk wel gelezen? Het gaat helemaal niet over (gedeeltelijke) duursporters. Los daarvan zijn er veel BB'ers die hiermee beestachtig hard gegained hebben en zelfs op dit forum zit een gozer die tegen de 110kg aanzit na 2,5-3 jaar trainen (de mysterieuze instigator van de 'andere' trainmethode). Wat natuurlijke grens??
Wel, de hele bodybuilding sport is het tegenargument. Bodybuilding is altijd het buitenbeentje van de sport geweest, bijvoorbeeld op het gebied van voeding. Er zijn genoeg voorbeelden (waaronder ik zelf) te noemen die met de standaard bodybuildingschema's progressie hebben geboekt. Ik vind dat die 99,9% niet klopt, omdat in prinicpe gewoon 100% is (ik weet dat het 0,1% scheelt, maar dat is wel heel erg weinig). Die 99,9% is gewoon een andere uitdrukking voor allemaal. En als dat wel zou kloppen, dan slaat die 0,1% waarschijnlijk op het bodybuilding gedeelte van de sportwereld.hellebeest zei:3) Dat 99,9% is enkel om aan te geven dat veel strength-coaches lang en breed van overcompensatie zijn afgestapt. Van de USSR destijds tot de US nu. Kom dan met tegenargumenten ipv met enkel te zeggen 'ja... dat is niet waar...'.
Kijk, dat bedoel ik nou. Botte koppen van schapen die achter Flex en Ronny Coleman workouts aanlopen? Nogmaals, o.a. dit forum zit vol met sporters die proberen het beste uit hun voeding en training te halen, in plaats van klakkeloos de schema's uit de Flex en M&F te copieren (want daar staan die schema's dikwijls in). De bodybuilder van nu is niet een volger die doelloos de toppers achterna lopen, of die bij de minste geringste zich vol spuit met doping. Natuurlijk, die groep is er ook, maar er is aan de andere kant een zeer grote groep die zijn doelen op de juiste, verstandige wijze probeert te behalen.hellebeest zei:4) De toon is bijdehand en respectloos? Als je in de gym 3x per week squat, cleaned, snatched en langer dan een uur traint wordt je verketterd en uitgelachen. Doordat die butt-theorie zo hardnekkig in de BB-wereld is ingekerfd moet je wel een bepaalde toon aanslaan om door te dringen tot de botte koppen van de schapen die achter Flex en Ronny Coleman workouts aanlopen.

Gewoon je voeding wat in het oog houden. En aangezien je voetballer bent zou ik alles vrij explosief uitvoeren.
is maar een idee hoor
Komt daar nog es bij dat biceps ook bij de 9 setjes rug werden gebruikt...