XXL Nutrition

Nieuws 'Houd dopingcontroles in sportscholen'

kearress

Competitive Bodybuilder
Waardering
100
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Voormalig Spice Girl Melanie Brown (Scary Spice) geeft in Amsterdam een fitnessdemonstratie. FOTO ANP

DEN HAAG - Voorzitter André Knottnerus van de Gezondheidsraad vindt dat sportscholen waarover sterke aanmoedens bestaan dat er doping wordt gebruikt steekproefsgewijs moeten worden gecontroleerd. Dat is lastig, want het gebruik is niet strafbaar. De handel in de prestatieverhogende middelen is dat wel.

De Dopingautoriteit is het met Knottnerus eens. Volgens directeur Herman Ram worden in tientallen fitnesscentra middelen gebruikt en verhandeld.

In Nederland gebruiken naar schatting 160.000 mensen doping om de prestaties te bevorderen, er mooier uit te zien of om de bijwerkingen van andere middelen tegen te gaan. Het gaat om ongeveer 8 procent van de twee miljoen amateursporters.

De Gezondheidsraad waarschuwde dinsdag voor de risico's. Zij wil dat de naar schatting tweeduizend sportscholen in Nederland voorlichting gaan geven aan de klanten. Twijfelaars moeten worden ontmoedigd en gebruikers dienen te worden gewezen op de gezondheidsproblemen. (ANP)

Die foto van Mel B maakt t helemaal af :D

Vind het maar onzin, als iemand iets wil gebruiken, moet hij of zij dat zelf weten.

Huh en wat wouden ze doen wanneer ze iemand vinden die gebruikt dan?

lol ik dacht dat verbruik ook verboden was :o. MAar als handel verboden is, waarom vind je dan zoveel zoekertjes op sites als 2dehands, marktplaza enzo?? Moet toch easy zijn die mannen op te speuren die die zoekertjes maken?

In nederland wordt het gedoogd, in belgie is het illegaal ...

Controles hebben toch geen enkele zin, neem het rookverbod bijvoorbeeld :/

De overheid moet is lekker stoppen met zich te bemoeien met andermans zaken en hun zogenaamde goede wil door de strot douwe.

geneuzel

Ik weiger gewoon om te pissen. :D

Ik geef ze gewoon wat kaartjes voor de gunshow, hoeven ze me niet meer te testen. :)

en wie gaat dat dan betalen....?

Terwijl iedereen zich kapot zuipt, rookt, blowt, slikt en eet gaat de overheid zich bezighouden met amateursporters die prima gezond zijn en af en toe een ongevaarlijk kuurtje doen.

Prioriteiten stellen blijft moeilijk voor bepaalde politici.

Terwijl iedereen zich kapot zuipt, rookt, blowt, slikt en eet gaat de overheid zich bezighouden met amateursporters die prima gezond zijn en af en toe een ongevaarlijk kuurtje doen.

Is kuren nu werkelijk zo ongevaarlijk? Dat AAS zich ook bindt aan de hersenen vind ik toch wel angstaanwekkend. Of valt dat in de praktijk mee (maw je hebt niet zomaar een tumor te pakken)?

Is kuren nu werkelijk zo ongevaarlijk? Dat AAS zich ook bindt aan de hersenen vind ik toch wel angstaanwekkend. Of valt dat in de praktijk mee (maw je hebt niet zomaar een tumor te pakken)?
Anabolen zijn helemaal niet zo gevaarlijk als door veel mensen gedacht wordt.

Of beter gezegd. Anabolen zijn helemaal niet zo gevaarlijk als de overheid en Oprah Winfrey willen doen geloven.

Prioriteiten stellen blijft moeilijk voor bepaalde politici.

+1.

het is altijd weer zo jammer dat als je as gebruikt. dat er dan meteen naar je gewezen wordt.
terwwijl je je eigen wel helamaal kapot mag zuipen en roken.

Terug
Naar boven