Fitness Seller

Nieuws 'Houd dopingcontroles in sportscholen'

Het word weer mooi weer

:cool:

Is kuren nu werkelijk zo ongevaarlijk? Dat AAS zich ook bindt aan de hersenen vind ik toch wel angstaanwekkend. Of valt dat in de praktijk mee (maw je hebt niet zomaar een tumor te pakken)?
AAS zijn in verhouding tot andere middelen (die minder aandacht krijgen) over het algemeen gewoon minder schadelijk.

Dat zie je in deze grafiek:

LancetFigure1.gif

Hoewel GHB en Ecstasy nog wat lager staan, zijn AAS niet verslavend te noemen en wanneer je echt weet wat je doet kan je héél veel bijwerkingen voorkomen / vermijden.

Ik probeer hier niet het gebruik te stimuleren want IMO moeten mensen gewoon eerst naturel alles eruit proberen halen. En in de meeste gevallen hebben de meesten eigenlijk ook geen AAS nodig om hun doel te halen. Maar de aandacht die naar AAS gebruik gaat, en de schadelijk die men wil insinueren is echt overdreven.

PS: nee er is geen wetenschappelijk bewijs om aan te nemen dat AAS tumors doen ontstaan (buiten Anadrol wat gelinkt is aan leverkanker).

Dat grafiekje gaat over schadelijkheid?

Wel apart.. GHB is nauwelijks schadelijk en staat nog hoger dan XTC

Dat grafiekje gaat over schadelijkheid?

Wel apart.. GHB is nauwelijks schadelijk en staat nog hoger dan XTC
Niet louter fysiek en psychisch, maar ook wat het teweeg brengt in de maatschappij zeg maar. De indirecte schade van een drug is vaak vele malen erger dan de directe.

Geld steken in andere dingen dan onstrafbare dopingcontrolles in sportcentra!!! Dopingauthoriteit onzin!

Niet louter fysiek en psychisch, maar ook wat het teweeg brengt in de maatschappij zeg maar. De indirecte schade van een drug is vaak vele malen erger dan de directe.

Ik ben ook wel benieuwd naar een grafiek van de invloeden op de persoon zelf.

Ik ben ook wel benieuwd naar een grafiek van de invloeden op de persoon zelf.
Deze is ook wel interessant:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zoals je kan zien komt AAS daar niet eens in voor. Er waren in 2008 in de UK immers geen doden te melden als gevolg van AAS gebruik.

Deze grafiek laat ook zien waarom ik wel eens zeg dat de inhoud van het gemiddelde medicijnkastje potentieel gevaarlijker is dan middelen als efedrine en AAS die door BB genomen worden en wel verboden zijn.

Net goed, irritante anabolen gast die groter zijn als mij:( ik vind ook dat ze meer 30km zones moeten maken rondom sportscholen en dat er meer matrix borden met beperking op en rondom snelwegen moeten komen. Verder is het ook een goed id om iedereen DigiD te verplichten zodat er duidelijk overzicht komt wie wat waar en wanneer doet :)

:fuu: Waar gaat het overrr......:no:

Allemaal aan de XTC! :)

De samenvatting van het rapport zegt:

Consequenties van dopinggebruik op korte en lange termijn voor
ziektelast en zorgconsumptie
De commissie heeft diverse databestanden geraadpleegd. Daarbij bleek dat er
weliswaar gegevens beschikbaar zijn over de verschillende ziektebeelden, maar
dat niet duidelijk is in hoeverre deze veroorzaakt worden door dopinggebruik.
Ook wordt in veel registraties het middelen- c.q. medicatiegebruik vastgelegd,
maar dan niet de indicatie waarom een bepaald middel wordt gebruikt.

Daarentegen is er dacht ik voldoende ondersteuning voor het idee dat een slechte conditie en overgewicht een extra belasting voor het zorgstelsel zorgen.

Een en ander tegen elkaar afwegend zou ik zeggen doping in het ziekenfondspakket.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven