XXL Nutrition

Nieuws Belgische instanties: Nederland zwakke schakel in bestrijding anabolenhandel

Ik volg jou niet meer....

Je zegt toch "Alles draait rond geld , brengt het geen geld op , laten we het verbieden"

En dan zeg ik: als het legaal was zou het juist veel geld kunnen opbrengen.

Wat is daar onduidelijk aan?

Misschien dat je egen tegenargument meer hebt?

Je snapt het niet of je doet gewoon eigenwijs omdat je graag aandacht wil .

Ik ga de mensen hun advies opvolgen en gewoon je laten doen in je eigen zijn .

Zinloos om op deze manier over iets te discussieren met iemand die niets van de materie kent en gewoon fun beleeft in eigenwijs te zijn .

Een advies voor u , zoek een ander forum , een forum waarin je beter thuishoort , ik en sommige andere mensen zijn blijkbaar intellectueel te ondermaats voor iemand met een IQ als u .

Je staat op ignored , doet geen moeite , BRYCE :rolleyes:

ROFL, het lijkt hier wel Agatha Christie's Ten Little n**gers.

Zwak.

Edit

Nee, dat mag niet. Hoewel ik al tientallen jaren zware allergiëën heb en er meer over weet dan de meeste huisartsen, mag ik ook niet zelf mijn middelen uitkiezen en moet ik ook voor alles een recept van een huisarts hebben, zelfs als ik een middel al jarenlang gebruik.

Omdat er mensen zijn die het wel verantwoord gebruiken, kun je nog niet je ogen sluiten voor het feit dat er ook onverantwoord gebruik is.

Evidence based medicine/practice is niet alleen de boekenkennis van de arts maar ook de praktijkkennis van de patient over zijn eigen lichaam. Kennis van me heeft oa ritalin en een aantal andere medicatie voor adhd en borderline. Ze mag naar eigen inzicht middelen gebruiken omdat zij dit beter voelt dan de arts. Het zou wel heel paternalistisch zijn en een ontkenning dat praktijk ook evidence is als een arts (zoals in de jaren '50) zou gaan bepalen ik weet wat goed voor u is.

En over dat onverantwoord gebruiken; ik ben heel eerlijk nu; ik kan niet goed omgaan met drank en blowen. Met beide ben ik gestopt maar het zou wat zijn als ik nu fundamentalistisch van de blauwe knoop ga lopen doen en iedereen zijn pilsje zou afpakken. Omdat drank niet goed is voor mij en het voor mij wel makkelijk zou zijn als het niet te koop was in de supermarkt ga ik anderen toch niet hun pleziertje verbieden. Ik sluit geenszins mijn ogen voor mensen die onverantwoord alcohol drinken Kijktip ik ervaar dat ik het elke dag nog lastig vind maar het merendeel van de mensen heeft er lang niet zoveel problemen mee als ik. En mijn kuur; ik denk dat ik wel verantwoord kan kuren als ik niet drink en geen drugs gebruik ernaast. Wordt niet agressief en AAS heeft niet het verslavende effect wat alcohol en wiet wel heeft bij me.

Ik mijn jaarlijkse kuur en de ander zijn pilsje, lijkt me een goede deal....leven en laten leven.

Sommige denken zelfs dat ze meer weten dan de arts.

De echte nadelige effecten ga je pas veel later merken dan praten we over jaren.

Het is een feit dat ik er meer van weet dan de artsen die ik erover sprak. Ja ik ken de potentiele effecten op lange termijn. Punt bij artsen is heel vaak hun denigrerende houding over iemand die aan krachtsport doet en AAS gebruikt. Ze denken dat we niks weten maar in mijn werk in de gezondheidszorg ben ik instaat om medische onderzoeken te lezen en professioneel te handelen. Maar in mijn vrije tijd ben ik plots een domme bodybuilder. Op dit forum zijn er zo een handje vol mensen die echt veel weten van de materie. Ha laatst een pm naar XXL gestuurd en het antwoord daar kan menig arts nog van leren. Niet alle artsen zijn een ster in biochemie.

Zolpidem, een slaapmiddel. Zoals ik al zei, geneesmiddelen hebben een ander doel. Als mensen gezondheidsklachten hebben en daarvoor geneesmiddelen nemen, is dat totaal iets anders dan jezelf iets inspuiten omdat je meer spieren wil. Dus daar faalt jouw vergelijking al.

Hier kan ik een aantal dingen over schrijven; ten eerste kan ik van valium oxazepam.....allemaal kopen bij dezelfde bron als waar ik mijn AAS haal. Slaapproducten en pijnbestrijding zijn bij overtrainde sporters heel populair. Het hele punt is dat anno 2013 mensen niet meer pikken van een overheid of een arts dat iets niet mag. Als de arts het niet voorschrijft dan koop je het zelf wel en alles is te koop als je een beetje zoekt. Google eens op benzo forum....het lijkt heel erg op de stoppen met drinken wereld. Geneesmiddel....drugs....prestatie verbeterende middelen.....alles lijkt op elkaar. De vergelijking tussen geneesmiddelen en AAS faalt in het geheel niet.

Evidence based medicine/practice is niet alleen de boekenkennis van de arts maar ook de praktijkkennis van de patient over zijn eigen lichaam.

Wat zeg je nu? Dat we evidence based medicine maar gedag moeten zeggen?
Als anabole steroïden en aanverwante stoffen tot een x-aantal medische problemen leidt, dan helpt praktijkkennis van de patiënt over zijn eigen lichaam daar weinig aan.
Op de eerste plaats kan iemand die voor de eerste keer iets gebruikt, niet weten hoe zijn lichaam zal reageren. Op de tweede plaats kunnen bijwerkingen ook pas later optreden.

Omdat drank niet goed is voor mij en het voor mij wel makkelijk zou zijn als het niet te koop was in de supermarkt ga ik anderen toch niet hun pleziertje verbieden.

Van alcohol met mate krijgen mensen doorgaans geen medische problemen. Eén verkeerd uitgepakte kuur daarentegen kan wél voor medische ellende zorgen, dus dat is geen vergelijk.

Ik mijn jaarlijkse kuur en de ander zijn pilsje, lijkt me een goede deal....leven en laten leven.

Op voorschrift van een arts en onder medische begeleiding -prima.

Op dit forum zijn er zo een handje vol mensen die echt veel weten van de materie.

Er is een verschil tussen veel weten en risico's juist weten in te schatten en het grotere plaatje te zien.
Je betrekt in dit bericht bijna alles op jezelf. Mooi dat kuren goed gaat bij jou. Maar statistisch gezien gaat het niet bij iedereen goed, en lang niet iedereen gebruikt verantwoord, en daarvoor lijk jij je ogen te sluiten.

Hier kan ik een aantal dingen over schrijven; ten eerste kan ik van valium oxazepam.....allemaal kopen bij dezelfde bron als waar ik mijn AAS haal. Slaapproducten en pijnbestrijding zijn bij overtrainde sporters heel populair. Het hele punt is dat anno 2013 mensen niet meer pikken van een overheid of een arts dat iets niet mag. Als de arts het niet voorschrijft dan koop je het zelf wel en alles is te koop als je een beetje zoekt. Google eens op benzo forum....het lijkt heel erg op de stoppen met drinken wereld. Geneesmiddel....drugs....prestatie verbeterende middelen.....alles lijkt op elkaar. De vergelijking tussen geneesmiddelen en AAS faalt in het geheel niet.

Natuurlijk kun je alles halen op de zwarte markt, met alle risico's vandien. De doorsnee gebruiker heeft geen enkele manier om te controleren of de daar verkochte producten niet vervuild zijn en of er überhaupt inzit, wat beloofd wordt.

Uiteraard faalt de vergelijking tussen AAS en geneesmiddelen: geneesmiddelen, het woord zegt het al, dienen ter genezing, AAS niet.

.

Uit je reactie blijkt dat je niet weet wat evidence based practice is en dat je praktijkkennis van de patient er buiten laat. Ik had het in deze reactie niet eens zozeer over AAS maar gaf een reactie op jou punt. Dat het normaal zou zijn dat als je vele jaren allergieën hebt en er veel van weet dat het normaal zou zijn dat de puur theoretische kennis van de dokter altijd superieur is en jij als patient maar ja en amen moet zeggen. En nee dat gaat natuurlijk niet op bij de eerste kuur.

Statistisch gezien zijn er veel meer alcohol problemen dan AAS problemen en persoonlijk vind ik drank veel lastiger lastig mee om te gaan dan AAS.

Ik sluit mijn ogen niet voor onverantwoord gebruik, ik heb ruim 4000 post op mijn naam staan waarvan een groot deel advies over AAS. Vanmorgen nog iemand aan info geholpen over bloedverdunners en AAS. Volgens mij draag ik mijn steentje wel bij als het om verantwoord gebruik gaat. Neem een advies geven in elk geval heel serieus omdat de praktijk is dat artsen niet willen helpen bij AAS. Die jonge met een trombose been die heeft een enorme drempel om met open vizier te praten met de dokter over anavar en zijn medicatie en niet iedereen vind info zo snel als ik en soms is engels een probleem. Nee ik sluit mijn ogen in het geheel niet!

Ja ik betrek het uiteindelijk op mezelf en dat is ook logisch want de overheid...anti dopingautoriteit...KRO spreekt AAS gebruikers aan en dat ben ik dus ook. Uiteindelijk is mijn doel mijn kuur waar ik niet wil dat de overheid zich mee bemoeit. Heel egocentrisch, ja dat klopt.

De vergelijking met medicijnen gaat wel op. Kijk naar die benzodiazepinen; op de fora over drank en drugs die ik ken zijn het DE surrogaat middel. Helemaal niet om te genezen maar omdat drank een vlucht is voor problemen en onverwerkte emoties en die emoties komen terug als je stopt. Benzo's zijn heel effectief om hetzelfde wegdrukkende effect te hebben als alcohol en geven tijdens gebruik een ontspannen gevoel en betere slaap. En er zijn zelfs mensen die de relatie leggen tussen benzo...diepere slaap....diepere slaap is meer groeihormoon aanmaak.....is beter herstel. Benzo als prestatie verbeterend middel dat indirect hormonale productie omhoog helpt. En AAS zijn natuurlijk ook uitgevonden als medicatie. Het enige punt is de indicatie waarvoor een middel gebruikt wordt en de dosis waarop wat het verschil maakt tussen gebruik en misbruik.

gebruikers blijven hun eigen gebruik goedpraten, dat zie je met alle soorten drugs.

Tja, als je dat vindt zonder het te motiveren, dan zijn we uitgepraat.

Ik schreef duidelijk wat ik bedoelde. EBP is:
  • informatie uit het wetenschappelijke domein, meestal in de vorm van collegiaal getoetste artikelen in vakbladen
  • ervaring en inzicht van de beroepsbeoefenaar zelf
  • informatie van de gebruiker
Jou aanvankelijke voorbeeld van jezelf was een goed voorbeeld van de 3e bron. Maar jij pleit er dus voor dat artsen moeten putten uit de eerste twee bronnen en jij als patiënt dus niet mee mag bepalen op basis van kennis van je eigen lijf en ervaring met medicatie en individuele effecten. Dat is een ouderwets idee van wat evidence is gebaseerd op arrogantie van artsen.

Ik zei dus niet dat we evidence based practice aan de kant moeten zetten, ik hield een pleidooi voor de derde bron. Dat jij dat niet inziet komt imo doordat je niet weet dat er 3 ipv 2 bronnen van informatie zijn waarop evidence gebaseerd wordt.

gebruikers blijven hun eigen gebruik goedpraten, dat zie je met alle soorten drugs.

Dit is waar natuurlijk. Alsof vrijheid exclusief hoort bij zaken waarover consensus is dat ze goed te praten zijn. Er zijn genoeg zaken waar we heel verschillend over kunnen denken en ik persoonlijk verwerpelijk kan vinden maar vrijheid is een groot goed. We moeten niet zo snel vrijheid beperken omdat iemand denkt/er aanwijzingen zijn voor het ergens niet goed kunnen praten. Er zijn genoeg dingen rondom religie, politiek, verslavingen, hobby's.....die ik niet goed kan praten. Maar uiteindelijk moet degene die het doet verantwoording naar zichzelf afleggen. Ik heb de neiging ook me te moeten/te willen verdedigen over mijn gebruik maar ben ik jullie verantwoording schuldig? Nee dus :) eigenlijk hoeven we ons gebruik niet naar de ander goed te praten. Alleen naar onszelf. Dat is lastig want http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie is a b*ch. Interne dissonantie gaan we rechtbreien, mind plays tricks on you.

Laatst bewerkt:
Ik schreef duidelijk wat ik bedoelde. EBP is:
  • informatie uit het wetenschappelijke domein, meestal in de vorm van collegiaal getoetste artikelen in vakbladen
  • ervaring en inzicht van de beroepsbeoefenaar zelf
  • informatie van de gebruiker
Jou aanvankelijke voorbeeld van jezelf was een goed voorbeeld van de 3e bron. Maar jij pleit er dus voor dat artsen moeten putten uit de eerste twee bronnen en jij als patiënt dus niet mee mag bepalen op basis van kennis van je eigen lijf en ervaring met medicatie en individuele effecten. Dat is een ouderwets idee van wat evidence is gebaseerd op arrogantie van artsen.

Ik zei dus niet dat we evidence based practice aan de kant moeten zetten, ik hield een pleidooi voor de derde bron. Dat jij dat niet inziet komt imo doordat je niet weet dat er 3 ipv 2 bronnen van informatie zijn waarop evidence gebaseerd wordt.

Je haalt evidence based medicine en evidence based practice door elkaar:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Evidence-based_medicine

Cochrane is een goed voorbeeld van evidence based medicine.
Die gaan echt niet uit van de ervaring van de patiënt.

Ik zeg niet dat je als patiënt jouw medicijnbeleid niet zou mogen meebepalen! Het valt alleen niet onder evidence based medicine.

Ik schreef evidence based medicine/practice en gooide de begrippen dus samen. Als ik jou wiki lees is ebp toch niet helemaal hetzelfde. Ik ken het uit de verpleegkunde en dan heb je het over ebp. De definitie van evidence uit verpleegkunde boek is juist heel expliciet dat evidence is ook praktijkkennis. Bij evidence based medicine hebben ze dus een meer enge definitie van evidence.

Bij evidence based medicine bedoel ik dus feitelijk het tegenovergestelde experience based medicine.

Ik schreef evidence based medicine/practice en gooide de begrippen dus samen. Als ik jou wiki lees is ebp toch niet helemaal hetzelfde. Ik ken het uit de verpleegkunde en dan heb je het over ebp. De definitie van evidence uit verpleegkunde boek is juist heel expliciet dat evidence is ook praktijkkennis. Bij evidence based medicine hebben ze dus een meer enge definitie van evidence.

Bij evidence based medicine bedoel ik dus feitelijk het tegenovergestelde experience based medicine.

Dus in het vervolg niet meteen beweren dat ik er niets van weet :)

Je snap het niet , het gaat over vrijheid wat je wil doen met je eigen lichaam .

Hetzelfde is alsof een eigen mens niet zelf zou mogen kiezen voor euthanasie .

Een mens mag zich zelf wel dood drinken maar mag geen AAS gebruiken .

Het gaat hier om het recht te mogen kiezen over uw eigen lichaam , mensen die dit niet begrijpen zijn mensen die graag camera's in iedere woning aanvaarden zodat de regering kan meekijken alsof je niets illegaals te verbergen hebt .

Iedereen komt wel op dat ze mogen kiezen op wie ze verliefd mogen worden , ze zouden er welzelf op straat voor komen .

Maar als het gaat over kiezen wat je met je eigen lichaam doet zijn er plotseling beperkingen omdat een paar mensen hun persoonlijke voorkeur naar iemands privéleven uiten .

Ook al schaden ze alleen zichzelf mee en dat is alleen bij verkeerd gebruik .

Hetzelfde met de regering , eigenbelang van enkelen gaat voor op de vrijheid van velen .

Egocentrisme , iemand anders bepaalt liever zelf wat een ander doet met hun lichaam dan dat ze er de vrije keuze over hebben .

Dit topic zal ik laten voor wat het is omdat bepaalde mensen hun eigen mening belangrijker vinden dan de vrijheid van keuze die bepaalde groep mensen kan hebben .

Laatst bewerkt:
jij wil wel heel graag gelijk hebben he :p

Ja, goed gezien, maar gelijk hebben betekent niet altijd gelijk krijgen he :p

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 13:35 ----------

Je snap het niet , het gaat over vrijheid wat je wil doen met je eigen lichaam .

Hetzelfde is alsof een eigen mens niet zelf zou mogen kiezen voor euthanasie .

Een mens mag zich zelf wel dood drinken maar mag geen AAS gebruiken .

Het gaat hier om het recht te mogen kiezen over uw eigen lichaam , mensen die dit niet begrijpen zijn mensen die graag camera's in iedere woning aanvaarden zodat de regering kan meekijken alsof je niets illegaals te verbergen hebt .

:gek:

Wat een samenraapsel van zaken.

Genoeg homeopatische middelen die verboden zijn omdat ze gewoon werkten .

Maar ze werden verboden omdat de pharmacie er niet aan verdiende .

Een duidelijk voorbeeld is zink orotaat dat niet hier meer mag verkocht worden . De opneembaarheid was te goed , dus werd het verboden voor verkoop voor natuurwinkels en nu alleen verkrijgbaar via apotheek .

Nee ze werden verboden omdat ze niet werkten, Homeopathie behoort tot de klasse pseudowetenschappelijke nonsens, net zoals creationisme, ufologie ...

Nee ze werden verboden omdat ze niet werkten, Homeopathie behoort tot de klasse pseudowetenschappelijke nonsens, net zoals creationisme, ufologie ...

Zink orotaat werkt wel dus , uw reactie is nergens op gebaseerd

Yohimbine is hier ook een voorbeeld van

Werkte enorm goed , daarna verbod op natuurwinkels , ze mochten het niet meer verkopen , de werking was beter dan men had verwacht .

Alleen te verkrijgen via apotheker , dan vanaf 2006 verboden in de meeste EU-landen omdat een 60+ jarige man een overdosis nam en hartfalen kreeg .

Laatst bewerkt:
Een verbod wordt niet ingesteld omdat iets beter werkt dan verwacht, die stelling is hooguit gebaseerd op een aanname.

Een verbod wordt niet ingesteld omdat iets beter werkt dan verwacht, die stelling is hooguit gebaseerd op een aanname.

Vraag gerust na bij je lokale natuurwinkel of je zink orotaat kunt kopen .

Ze zullen je hetzelfde vertellen , dat het alleen te verkijgen is via de apotheker , als je in België woont .

Kocht vroeger altijd zink orotaat , heb het zelf nagevraagd hoe het komt , een groot pharmacie bedrijf heeft namelijk een patent gekocht op zink orotaat .

Dat patent bestond er niet voor mei 2012 .

Ergens logisch als je weet dat een bepaald mineraal zeer goed opneembaar is en je hebt het geld , je er een patent op neemt .

Nu zie ik het liggen bij de apotheker , voor het dubbele van de prijs , voor hetzelfde eigenlijk ...

Als pharmacie bedrijf doe je niet de moeite om een patent op iets te nemen , dat waardeloos is ...

Het verbod op Yohimbine is er wsl gekomen doordat het in die tijd actueel in de media kwam door een sterfgeval , toen werd er een verbod gemaakt voor verkoop .

Dus inderdaad je hebt gelijk , het is niet gekomen omdat yohimbine goed werkte , het kwam doordat het negatief actueel in de media gekomen was en ze het een potentieel gevaar vonden voor de gezondheid .

Terug
Naar boven