Evidence based medicine/practice is niet alleen de boekenkennis van de arts maar ook de praktijkkennis van de patient over zijn eigen lichaam.
Wat zeg je nu? Dat we evidence based medicine maar gedag moeten zeggen?
Als anabole steroïden en aanverwante stoffen tot een x-aantal medische problemen leidt, dan helpt praktijkkennis van de patiënt over zijn eigen lichaam daar weinig aan.
Op de eerste plaats kan iemand die voor de eerste keer iets gebruikt, niet weten hoe zijn lichaam zal reageren. Op de tweede plaats kunnen bijwerkingen ook pas later optreden.
Omdat drank niet goed is voor mij en het voor mij wel makkelijk zou zijn als het niet te koop was in de supermarkt ga ik anderen toch niet hun pleziertje verbieden.
Van alcohol met mate krijgen mensen doorgaans geen medische problemen. Eén verkeerd uitgepakte kuur daarentegen kan wél voor medische ellende zorgen, dus dat is geen vergelijk.
Ik mijn jaarlijkse kuur en de ander zijn pilsje, lijkt me een goede deal....leven en laten leven.
Op voorschrift van een arts en onder medische begeleiding -prima.
Op dit forum zijn er zo een handje vol mensen die echt veel weten van de materie.
Er is een verschil tussen veel weten en risico's juist weten in te schatten en het grotere plaatje te zien.
Je betrekt in dit bericht bijna alles op jezelf. Mooi dat kuren goed gaat bij jou. Maar statistisch gezien gaat het niet bij iedereen goed, en lang niet iedereen gebruikt verantwoord, en daarvoor lijk jij je ogen te sluiten.
Hier kan ik een aantal dingen over schrijven; ten eerste kan ik van valium oxazepam.....allemaal kopen bij dezelfde bron als waar ik mijn AAS haal. Slaapproducten en pijnbestrijding zijn bij overtrainde sporters heel populair. Het hele punt is dat anno 2013 mensen niet meer pikken van een overheid of een arts dat iets niet mag. Als de arts het niet voorschrijft dan koop je het zelf wel en alles is te koop als je een beetje zoekt. Google eens op benzo forum....het lijkt heel erg op de stoppen met drinken wereld. Geneesmiddel....drugs....prestatie verbeterende middelen.....alles lijkt op elkaar. De vergelijking tussen geneesmiddelen en AAS faalt in het geheel niet.
Natuurlijk kun je alles halen op de zwarte markt, met alle risico's vandien. De doorsnee gebruiker heeft geen enkele manier om te controleren of de daar verkochte producten niet vervuild zijn en of er überhaupt inzit, wat beloofd wordt.
Uiteraard faalt de vergelijking tussen AAS en geneesmiddelen: geneesmiddelen, het woord zegt het al, dienen ter genezing, AAS niet.