AndroidHealthClinic

How to bench by Dave Tate

Wij hebben ook zo'n akelig bankje.

Ik ben nogal klein, dus de hoge haak is net iets te hoog voor mij. Met smalgrip is het nog echt wiebelend erover. De onderste haak is weer veel te laag zodat ik hem er weer schuin uit moet tillen.

Tot overmaat van ramp is het ook nog zo'n rot geleed bankje, zoals ik al zei ik ben nogal klein, dus ik lig dan net op de verkeerde plek weer in die spleten :mad:

wat vinden de mensen verder achter de gedachte van archen en je rom zo verkleinen ?

je laat de bar gewoon minder ver zakken zo.
hij zegt zelf ook dat afstand gehalveerd is.

ik lig zelf altijd gewoon plat.
soms zie je mensen zo idioot rug hollen dat ze nog maar 3 cm hoeven te zakken.
maak dan gewoon 1/8ste rep

wat vinden de mensen verder achter de gedachte van archen en je rom zo verkleinen ?

als je meer wilt benchen is archen natuurlijk beter.

maakt alles ook veel tighter waardoor je meer spieren kan betrekken.

Tenzij je BBer bent is volges mij archen way to go :P.

Uhm...duh? Het is powerliften dus moet je zoveel mogelijk gewicht verplaatsen die aan een bepaalde norm voldoet. Niet zo gek dat je dan de ROM zoveel mogelijk verkort. En dat is heel wat anders dan 1/8ste rep terwijl je plat ligt.

Ik zou zelfs bijna nooit benches doen als ik bodybuilder zou zijn. Volgens mij zijn er veel betere oefeningen om je borst te trainen!

My bad? Who the **** came up with that?

:roflol: Super filmpje!

Ik zou zelfs bijna nooit benches doen als ik bodybuilder zou zijn. Volgens mij zijn er veel betere oefeningen om je borst te trainen!

In elk geval geen PL-bench!
Wide grip, elbows-out wellicht.. Maar ik snap je punt; ik zou dan ook vooral dumbbell presses doen.

...

Thank God, I'm not a bodybuilder!!

Goed filmpje!

Nou.. de technogym die ik ken is wel redelijk breed.. die van panatta is supersmal en glad...

Oude technogym-bankjes waren wel goed, redelijk breed en gewoon plat, maar tegenwoordig zijn het van die golvende gevallen waar enkel mensen met gemiddelde afmetingen goed op liggen. Als je iets groter of kleiner dan de norm bent, dan heb je pech want dan lijkt het alsof je op een veldje met molshopen ligt te benchen. En de vangers zijn ook veel te hoog.

Die dingen zijn duidelijk ontworpen door iemand die nog nooit met gewichten heeft getraind, en ze worden gekocht door gym-eigenaars die meer verstand hebben van abonnementen verkopen dan van sport.

als je meer wilt benchen is archen natuurlijk beter.

maakt alles ook veel tighter waardoor je meer spieren kan betrekken.

Tenzij je BBer bent is volges mij archen way to go :P.

meer spieren betrekken zorgt ervoor dat je meer kan tillen
maar een idiote arch waarmee je rom gewoon halveert

Uhm...duh? Het is powerliften dus moet je zoveel mogelijk gewicht verplaatsen die aan een bepaalde norm voldoet. Niet zo gek dat je dan de ROM zoveel mogelijk verkort. En dat is heel wat anders dan 1/8ste rep terwijl je plat ligt.

rom verkorten is wel degelijke bijna hetzelfde als een halve rep maken
maak maar is een halve rep dan kan jij ook veel meer gewicht pakken
de afgelegde weg is dan precies hetzelfde als met een arch alleen dan zou hij niet tellen omdat je borst niet aangeraakt heb :rolleyes:

rom verkorten is wel degelijke bijna hetzelfde als een halve rep maken
maak maar is een halve rep dan kan jij ook veel meer gewicht pakken
de afgelegde weg is dan precies hetzelfde als met een arch alleen dan zou hij niet tellen omdat je borst niet aangeraakt heb :rolleyes:

Volgens mij gaat die vlieger niet voor iedereen op. Ik zelf kan met een halve rep niet echt meer pressen dan met een full rep. Zeker niet als ik volledig plat op de bench lig.

false grip -> FAIL

kan prima
lang last gehad van mijn polsen
toen overgestapt naar false grip
probleem opgelost

Tot je last krijg van je kunsgebit:P

Het probleem uit de weg gaan is anders dan het oplossen. Met "false grip" kun je niet in de stang knijpen als bij normale greep. Maak dan je polsen sterker of gooi er bandjes om als het echt nodig is:)

Wat een goed filmpje. Ik besef nu pas hoeveel fouten ik maak.

Terug
Naar boven