AndroidHealthClinic

How to bench by Dave Tate

Dude, je stelt me door zo te reageren zwaar in het gelijk gewoon.
Hahah jij bent echt dom gewoon.

in mijn sportschool warer er 2 die zo bankdrukten, ze trainde voor de wabba dacht ik

nu zitten ze beide met hernia's en trainen ze niet meer

nee idd, het zal hun cardio geweest zijn :eek:

dat we hierover moeten discussiëren wilt veel zeggen over de kennis op dit board.

Dit dus.

Eerste post is onzin.

Tweede post is te bijdehand en zelfownend want je probeert ons te "dissen" door te suggereren dat wij over geen kennis bezitten terwijl je zelf onzin lult.

1 post is waarheid, die kerels hebben het recht in men gezicht gezegd dat ze fout waren :roflol:

post daarna waren bijdehand, dus wrm zou ik niet mogen ;)

laaste dat ik hier zeg, goeie dag verder

1 post is waarheid, die kerels hebben het recht in men gezicht gezegd dat ze fout waren :roflol:

post daarna waren bijdehand, dus wrm zou ik niet mogen ;)

laaste dat ik hier zeg, goeie dag verder

Dude, je kan niet zomaar stellen dat een hernia door het archen komt.
Het is een vaak een combinatie van factoren.
Wat voor houding hebben ze in stand en in zit.
Wat voor werk doen ze
Blessure verleden
Etc.

Dude, je kan niet zomaar stellen dat een hernia door het archen komt.
Het is een vaak een combinatie van factoren.
Wat voor houding hebben ze in stand en in zit.
Wat voor werk doen ze
Blessure verleden
Etc.

Hernia door benchen, met wat voor vorm dan ook, lijkt me sowieso stug.

Hmm ja door extreem te archen creëer je aardig wat druk in je rug.
Ik persoonlijk krijg af en toe kramp in me erector of in me glutes van het archen.
Of je gelijk een hernia krijg lijkt me ook sterk, maar ik weet er niet genoeg vanaf om daar iets over te zeggen.

Hmm ja door extreem te archen creëer je aardig wat druk in je rug.
Ik persoonlijk krijg af en toe kramp in me erector of in me glutes van het archen.
Of je gelijk een hernia krijg lijkt me ook sterk, maar ik weet er niet genoeg vanaf om daar iets over te zeggen.

Ik ook niet, laat dat duidelijk zijn. Het lijkt me alleen onwaarschijnlijk, gezien je met andere oefeningen veel meer rug belasting/druk opbouwt.

in mijn sportschool warer er 2 die zo bankdrukten, ze trainde voor de wabba dacht ik

nu zitten ze beide met hernia's en trainen ze niet meer

ik bench gewoon flat
maar bij een 1 rm poging voel ik echt wel dat mijn rug een enorme optater heeft gekregen

Huh dit staat onder jou foto:
Overige informatie:

Iedereen veranderd in de loop der tijd. Ik doe geen BB sT van trainen meer. Het is saai. Ben overgestapt en doe meer en meer PL/Strongman achtige work-outs.

En ja ik sta nog steeds achter de statement dat een PL bench anders is dan een halve of 1/4 of whatever rom als je plat op de bench ligt. Je schouders staan in andere positie, met PL bench heb je de ellebogen naar binnen waardoor je triceps en voorste schouders meer bettrokken zijn bij de ROM etc. Totaal niet te vergelijken met een zwaarder gewicht en maar een gedeeltelijke rom te doen. Zou zeggen...test het zelf maar in de praktijk.

• Topic Starter Topic Starter
ik bench gewoon flat
maar bij een 1 rm poging voel ik echt wel dat mijn rug een enorme optater heeft gekregen

Voor de press in een fatsoenlijke arch gaan en dan pressen is wat anders dan je rug holtrekken om het gewicht uit te pressen.

Wat ook helpt (staat in starting strength) is direct beginnen denken dat je de bar naar boven aan het duwen bent vanaf dat je hem laat zakken. Zo anticipeer je die beweging :).

Dat heeft toch al veel geholpen bij mij!
Freaky filmpje daar met die kerel die zijn rug plooit in 30° :p.

Meer van dat filmpje geleerd als van die hele powerlifting workshop laatst.
Blijf ze maar posten :D

Vandaag eens geprobeerd en direct mijn record verbeterd. Had er meer uit kunnen halen maar de techniek zit er nog niet helemaal in.

Vanavond ook eens kijken, want m'n Bench is zo gay als Bruno.

hoofdletters ,kommas en al de rest ho cares .

want ik bench 220 in de -82,5

dus ik lig ni wakker van een schrijf foutje.

je zou ons beter raad vragen ,dan commentaar te geven .

Terug
Naar boven