XXL Nutrition

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Hij zegt verder dat zo'n 70 procent van de gasinkomsten naar de overheid gaat. "Dus neem je driekwart van die 15 miljard euro, dan zit je op de orde van grootte van 10 miljard euro."

• Topic Starter Topic Starter
Ach nee. Autoraces, asielzoekers en tata steel zijn co2 neutraal

Best een klap voor detailhandel, horeca, ect. En netto houden ze daar amper iets aan over. Het is vooral de staat die er beter van wordt.

Net als die miljardenwinst door energie
Ik denk dat de horeca het heel zwaar gaat krijgen zeker omdat de energierekening zo duur wordt.
Mensen gaan dan echt minder uit eten etc alleen is daar nu nog niet zoveel van te merken.

Het gaat niet goedkomen omdat de armen en gehandicapten met hun zorg en huur en langdurige toeslagen... meer overhouden aan het eind van de maand dan het verzorgende personeel.
En voor iemand met Usher zoals hierboven beschreven, heb je toch al gauw 2 verpleegkundigen of verzorgende per dag nodig. Gaat vaak gepaard met doofheid. Dan gaat gebaren ook niet meer, kan nog met 4 handen gebaren, hand op hand gebaren detectie, en zo kan er vast nog wel een oplossing gevonden worden.

Maar wie wil er voor betalen en er niets voor terug krijgen ? Prima als je zorgvragers in je familie wilt houden, betaal dan ook maar voor het onderhoud.

Denk dat je een onderscheid kunt maken van mensen die net buiten de toeslagen vallen. Verder zegt het weinig tot niets, want de kosten zijn ook anders. Kortom is het niet zo 1-2-3 te vergelijken met elkaar. Ik heb ook hogere vaste lasten dan een ander met een huurwoning bijv.

Ben je al op de hoogte van wat de Oekraïners krijgen ?

LEEFGELD VOOR DE OEKRAINERS….HOEVEEL/WEINIG EN WAAROM?

Ja ik denk persoonlijk dat er op politiek hoog niveau met Poetin gepraat moet worden om deze problemen op te lossen.
Leuk je standpunt handhaven maar nu wordt de Nederlandse bevolking en het bedrijfsleven hier de dupe van.
Wat denk je van de productiemedewerkers, bouwvakkers etc die straks allen de rekeningen niet meer kunnen betalen.

Jouw iq zal dan wel ergens in de 70 zijn, gefeliciteerd, je hebt het iq van je ouders overstegen.
Succes met je medelijden in deze overvolle samenleving, en respect voor je dienstbare opstelling.
Hah, overvolle, dat is een goede - je zou zomaar een elitaire globalist kunnen zijn. Je hebt al genoeg rampenscenarios in je hoofd?
Maak er dan maar actie van in plaats van op een forumpje te liggen zeuren, doe je nog iets nuttigs voor de verandering.

En medelijden? Zeker, maar wel alleen voor onze "eigen" bevolkings groepen (Germaanse/Noorse).
De meeste volkeren buiten ons land/de EU kan wat mij betreft uitgeroeid worden..

Als je denkt dat Nederland vol is, neem maar eens een inzichtvolle kijk in China en Indie,
niet te vergeten de Afrikaanse volkeren die met honderden percentages zal groeien de komende decennia.
(waarvan vele naar Europa zullen migreren, vanwege het algemene gebrek aan levensonderhoud daar)

Laatst bewerkt:
Heren kappen nu dit is een serieus topic.

Ja ik denk persoonlijk dat er op politiek hoog niveau met Poetin gepraat moet worden om deze problemen op te lossen.
Leuk je standpunt handhaven maar nu wordt de Nederlandse bevolking en het bedrijfsleven hier de dupe van.
Wat denk je van de productiemedewerkers, bouwvakkers etc die straks allen de rekeningen niet meer kunnen betalen.
Ik denk niet dat Putin deze oorlog zal stoppen, hij heeft altijd aangegeven en gewild het Sovjettische rijk weer te willen opbouwen (ik denk zelfs dat China binnenkort een sprint naar Taiwan zal maken, wat zeer mogelijk een derde wereldoorlog mogelijk zal maken),
en dingen zoals mechanische apparaten/dingen met electronische chips erin zullen in principe onbetaalbaar hier worden. Nietaltemin zit hij (en Xi Xinping) in dezelfde clique als vele "wereld leiders", na mijn mening is het meeste wat we zien van te voren geplanned.

Interessant is dat Xi Xinping EN Putin beide presidenten voor het leven kunnen zijn (beide hebben recentelijk de wetten van hun landen veranderd zodat het mogelijk is, zeker een onheilspellend iets..)

Denk wel dat er donkere tijden aan zitten te komen, wat dat aangaat ben ik blij dat mijn moeder en stiefvader kort geleden zijn gestorven, zij zullen die hel niet ervaren (als ik kinderen zou krijgen/hebben zou ik mezelf van angst.. jeweetwellusen).

David Rockefeller's zijn eigen boek (Memoirs) geeft aan hoe zijn familie, en die verbonden zijn met zijne, constant met de wereldpolitiek hebben liggen flikflooien in het geheim.
"If the people realized how we interfered in (world) politics and how we effected them they would drag us out the street and lynch us like the people of old" (Ken het niet PRECIES herinneren, maar het komt dichtbij)

Ja maar Putin heeft ook niet het eeuwige leven mogelijk is dit een van zijn laatste wapenfeiten.
Feit is en blijft dat dit echt niet goed gaat komen als dit zo blijft doorgaan met de energieprijzen.

Ja maar Putin heeft ook niet het eeuwige leven mogelijk is dit een van zijn laatste wapenfeiten.
Feit is en blijft dat dit echt niet goed gaat komen als dit zo blijft doorgaan met de energieprijzen.
Ook interessant te noteren is dat die grote kerncentrale in Oekraine nou volledig is afgesloten, de laatste kabels waren vernietigd tijdens een recentelijk Russisch bombardement,
Putin probeert ons nu rechtstreeks aan te vallen en zodoende de energieprijzen nog hoger te laten stijgen, het zou niet vreemd zijn als hij binnenkort alle stroom/gas wat naar EU gaat stopt.

De westerse landen hebben zijn land (en volk) flink aangepakt met de sancties, en nou wilt Putin dat tegen onze doen (misschien zodat ons volk in "opstand" komt tegen de sancties, wie weet).
Ik denk dat hij binnenkort alles wat naar EU stroomt stopt en dan hebben wij deze komende winter en volgend jaar (en waarschijnlijk nog langer) zeer moeilijk, en het zal alleen maar moeilijker worden.

Als je denkt dat Nederland vol is, neem maar eens een inzichtvolle kijk in China en Indie,
Beide, met name China, minder dicht bevolkt dan Nederland.
niet te vergeten de Afrikaanse volkeren die met honderden percentages zullen groeien de komende decennia.
(waarvan vele naar Europa zullen migreren, vanwege het algemene gebrek aan levensonderhoud daar)
Naar verwachting zal ook daar met een betere gezondheidszorg en lagere kindersterfte de groei afvlakken.

Ook interessant te noteren is dat die grote kerncentrale in Oekraine nou volledig is afgesloten, de laatste kabels waren vernietigd tijdens een recentelijk Russisch bombardement,
Putin probeert ons nu rechtstreeks aan te vallen en zodoende de energieprijzen nog hoger te laten stijgen, het zou niet vreemd zijn als hij binnenkort alle stroom/gas wat naar EU gaat stopt.

De westerse landen hebben zijn land (en volk) flink aangepakt met de sancties, en nou wilt Putin dat tegen onze doen (misschien zodat ons volk in "opstand" komt tegen de sancties, wie weet).
Ik denk dat hij binnenkort alles wat naar EU stroomt stopt en dan hebben wij deze komende winter en volgend jaar (en waarschijnlijk nog langer) zeer moeilijk, en het zal alleen maar moeilijker worden.
Ja dit klopt precies dan moeten de sancties maar worden opgeheven en moet Putin maar zijn zin krijgen dit op deze manier kan ook niet.
Als de politiek op de huidige voet doorgaat weet ik zo goed als zeker dat we opstanden en rellen in Nederland gaan krijgen.
Plunderen van winkels voor mensen die alle centen kwijt zijn aan de energierekening etc.

Beide, met name China, minder dicht bevolkt dan Nederland.

Naar verwachting zal ook daar met een betere gezondheidszorg en lagere kindersterfte de groei afvlakken.
Alleen heeft Nederland een stabiele bevolking die niet af of toeneemt in grote aantallen, en een goede overheid zou kunnen zorgen voor huizen voor iedereen, maar natuurlijk is een goede overheid iets wat fantasie is.
Indie en China hebben veel grotere bevolkingsgroei en die kunnen maar niet zomaar huizen bouwen, neem maar eens een kijk in hoe ze de dorpen doen veranderen van rotte hutjes naar mooie huizen,
ze worden opgekocht (via dwang) en dan wordt het alles omgebouwd MAAR de kosten zijn veel hoger dan wat ze de mensen ervoor betaald hebben en dus zijn ze in diepe schuld tegen de overheid, wat lekker handig voor hun is (ook voor te zorgen dat ze doen wat de baas zegt!)

En de Afrikaanse bevolkingen, de sub-sahara volkeren, is al geprojecteerd met een minima van 400% te groeien binnen 10 tot 40 jaar, dat is ontzettend zorgwekkend. Hopelijk daarna zal dat inderdaad afnemen want dit is niet bepaald rendabel.

Wat is het probleem dat 70% van de gasinkomsten naar de overheid gaan?

Ook uit jouw link:

Geen grote groepen compenseren​

Hij waarschuwt het kabinet wel dat het niet verstandig is om te grote groepen te compenseren. "Je moet oppassen dat je niet zo'n groot compensatiepakket maakt, waarmee de vraag wordt aangejaagd en daardoor de inflatie weer verder stijgt. Dan krijg je een overheid die achter z'n eigen staart aanrent."

Het kabinet moet volgens hem daarom niet iedereen compenseren, maar alleen de groepen die het écht nodig hebben.

Alleen heeft Nederland een stabiele bevolking die niet af of toeneemt in grote aantallen, en een goede overheid zou kunnen zorgen voor huizen voor iedereen, maar natuurlijk is een goede overheid iets wat fantasie is.
Indie en China hebben veel grotere bevolkingsgroei en die kunnen maar niet zomaar huizen bouwen, neem maar eens een kijk in hoe ze de dorpen doen veranderen van rotte hutjes naar mooie huizen,
ze worden opgekocht (via dwang) en dan wordt het alles omgebouwd MAAR de kosten zijn veel hoger dan wat ze de mensen ervoor betaald hebben en dus zijn ze in diepe schuld tegen de overheid, wat lekker handig voor hun is (ook voor te zorgen dat ze doen wat de baas zegt!)

En de Afrikaanse bevolkingen, de sub-sahara volkeren, is al geprojecteerd met een minima van 400% te groeien binnen 10 tot 40 jaar, dat is ontzettend zorgwekkend. Hopelijk daarna zal dat inderdaad afnemen want dit is niet bepaald rendabel.
Voor Nederland wordt een bevolkingsgroei verwacht, door immigratie.

India zit momenteel op de vervangingswaarde van 2,2 kinderen.

In China is de bevolkingsdichtheid 4x zo klein als Nederland en daar hebben ze hele steden de grond uit gestampt waar ze geen inwoners vooor hebben.

Terug
Naar boven