XXL Nutrition

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

@Henk123456 denk je echt dat onze hoge energieprijzen alleen veroorzaakt worden door Putin? Onze volksvertegenwoordigers hadden allang maatregelen moeten treffen.
De prijs van gas en elektra zijn voorval zo hoog door de btw. Die hadden ze allang kunnen verlagen. En zo zijn er nog genoeg maatregelen die ze kunnen nemen om de prijs te drukken.

Ja ik denk persoonlijk dat er op politiek hoog niveau met Poetin gepraat moet worden om deze problemen op te lossen.
Leuk je standpunt handhaven maar nu wordt de Nederlandse bevolking en het bedrijfsleven hier de dupe van.
Wat denk je van de productiemedewerkers, bouwvakkers etc die straks allen de rekeningen niet meer kunnen betalen.
We hebben nog voor 10 jaar gas onder de grond in Groningen, waarom zouden we Poetin moeten praten?

• Topic Starter Topic Starter
Nee dat geloof ik niet het wordt nu ook als excuus door de Nederlandse overheid gebruikt.
Maar ook al is het wel Putin ik ben niet degene die de sancties heeft opgelegd aan Putin.
Degene die deze situatie hebben gecreëerd moeten dus dit ook maar oplossen.

Nee dat geloof ik niet het wordt nu ook als excuus door de Nederlandse overheid gebruikt.
Maar ook al is het wel Putin ik ben niet degene die de sancties heeft opgelegd aan Putin.
Degene die deze situatie hebben gecreëerd moeten dus dit ook maar oplossen.
"You don't send a puppy to clean it's own mess."
Die sancties hebben geen goed gedaan.

Nederlanders betalen veel meer voor gas dan in buurlanden:
1. Rob Jetten;
2. Hoge belastingen.
Dat staat los van Poetin.

Klopt dat moet nu direct worden rechtgetrokken zeker gezien de gewone werkende burger nu ook al in de problemen komt.

Wat is het probleem dat 70% van de gasinkomsten naar de overheid gaan?
Groot gelijk heb je, onze overheid is zeker niet eens almachtig en te goed iets maar als je hebt bekijkt tegenover andere landen is onze overheid effectief, vooral de oudere generaties zouden blijer moeten zijn dan ze zijn.
De overheid moet immers inkomsten hebben om goed te kunnen functioneren en ook al kan er veel beter gedaan worden, het had ook allemaal veel slechter gekund.

Kijk bijvoorbeeld naar de verschikkelijk ineffectieve Verenigde Staten overheid, die constant in verdeeldheid zit en de schuld alleen maar laat stijgen tot toekomstige catastrophale toekomstige gebeurtenissen.

Opvallend is dat in de jaren 80 Trump nog aan het vertellen was dat de overheidsschuld een van de grootste vijand is van de VS en verlaagd zou moeten worden, maar wat heeft hij gedaan? Het nog meer laten stijgen..

Laatst bewerkt:
"You don't send a puppy to clean it's own mess."
Die sancties hebben geen goed gedaan.

Nederlanders betalen veel meer voor gas dan in buurlanden:
1. Rob Jetten;
2. Hoge belastingen.
Dat staat los van Poetin.
We hebben het gelukkig wel niet zo erg als bijvoorbeeld Duitsland, energie kosten daar stijgt de pannen uit en zelfs mijn tante (uit Duitsland) met een zeer modaal inkomen voelt de huidige (en waarschijnlijk toekomstige) crisis zeer hard.

We hebben het gelukkig wel niet zo erg als bijvoorbeeld Duitsland, energie kosten daar stijgt de pannen uit en zelfs mijn tante (uit Duitsland) met een zeer modaal inkomen voelt de huidige (en waarschijnlijk toekomstige) crisis zeer hard.
In NL niet ?
Energierekening van E270,- naar E620,- is niet de pan uit gestegen ?

Dat is nog niks.

Ken ze die van 200 naar 900 gaan dus meer als 4 keer over de kop. Die mensen kunnen dit voorschot überhaupt niet betalen.

Dat de prijzen dan ook wel 70% omlaag kunnen. Dit is rondpompen van geld.
Dat artikel gaat, volgens mij, niet over de consumentengasprijs, maar over gas uit de Nederlandse bodem dat op de markt wordt verkocht aan het buitenland. Het lijkt mij veel zinniger om die extra baten meer gericht in te zetten, zoals ook wordt betoogd in de alinea die ik citeerde.

Los daarvan zou de belasting op energie voor huishoudens wel iets omlaag kunnen, ook dar haalt de overheid, na btw verlaging, veel meer op dan voorheen.

De gasprijzen in Duitsland en België zijn veel lager dan in Nederland. Dat wil niet zeggen dat je tante er geen last van heeft, maar wat je zegt is feitelijk onjuist.

• Like
Waarderingen: Pren
Dat is nog niks.

Ken ze die van 200 naar 900 gaan dus meer als 4 keer over de kop. Die mensen kunnen dit voorschot überhaupt niet betalen.
Voorschot kun je verlagen, het gaat om de prijzen per eenheid. m3 gas, kWh stroom. als je dat uitrekend op afgelopen jaarverbruik, weet je wat meer realistisch voorschot zal zijn(t/m 1 januari)
tot 01 januari 2023 is tot nu toe de verlaging van belastingen van de overheid uit.

Nee dat kun je nu niet dat is het hele probleem.

De gas en stroomprijzen zijn explosief gestegen dus je voorschot ook. Verlagen doet de leverancier niet immers loopt men dan risico.

Dat artikel gaat, volgens mij, niet over de consumentengasprijs, maar over gas uit de Nederlandse bodem dat op de markt wordt verkocht aan het buitenland. Het lijkt mij veel zinniger om die extra baten meer gericht in te zetten, zoals ook wordt betoogd in de alinea die ik citeerde.

Los daarvan zou de belasting op energie voor huishoudens wel iets omlaag kunnen, ook dar haalt de overheid, na btw verlaging, veel meer op dan voorheen.
In Nederland betalen we de hoogste prijs van Europa. Ik dacht dat België de helft is van hier.

Als het klopt wat je zegt, gaat er dus meer dan 70% naar de staat?

Op hetzelfde adres ga je niet ineens meer verbruiken, dus stijgen alleen de eenheidsprijzen.

vergis je niet als je 1200m3 gas hebt verbruikt a 1,31 = 1572/12= 131,- aan gas per maand
Is dat nu veelal al E2,86 = 3432/12= 286,- aan gas per maand globaal een stijging van 150,- p/mnd voor alleen gas. Mensen met nieuw contract worden genaaid wat ik al had geschreven eerder.
Die gaan van afgelopen vastcontract nu naar variabel, en betalen de hoofdprijs gelijk(ingedekt door angst stijgende prijzen, en stijging tarieven aan de overheid van 01 januari)

Mensen met een nu variabel contract, kunnen in oktober en januari nogmaals een verhoging verwachten

Terug
Naar boven