MuscleMeat

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Misschien moet je dan eens kostgeld gaan betalen, zodat je ouders de verwarming aan kunnen doen. Of heb je dat op zolder niet?

Op rijksoverheid staat trouwens dat we het doen om het klimaat te redden
blijf lekker de gehele dag in mn slaapzak liggen stinken met een fles vodka (helemaal nie kou hoor) :clown:

Gister pas voor 1e keer de verwarming aan, of ff het frisse uit huis te halen.
Nu ik de hele dag in de kou zit en s'nachts met vest aan onder de dekens lig omdat de verwarming aanzetten te duur wordt bevonden voel ik wel echt dat we samen met Oekraine tegen Poetin strijden.
Je lijkt me niet echt gezond. Vegan toevallig ?

Misschien moet je dan eens kostgeld gaan betalen, zodat je ouders de verwarming aan kunnen doen. Of heb je dat op zolder niet?

Op rijksoverheid staat trouwens dat we het doen om het klimaat te redden

Zijn er pics van de inmiddels beruchte zolder?

Zijn er trouwens niet allemaal kortingen en teruggaves en prijsplafonds ingevoerd? Dacht dat de crisis wel verholpen was.

Nee hoezo?

Die zijn nog niet ingegaan, en het prijsplafond is nog altijd een verdubbeling van de oude prijzen.

Voor mensen met warmtepomp (zoals ik) heb je helemaal niks aan een prijsplafond, die pomp gebruikt al dik 5 á 6000 kwh en compensatie dat je geen gas verbruikt zijn ze vergeten toe te passen.

En dan ziet je ook nog eens op andermans kosten in een verwarmd gebouw.
Dat ook nog eens ja.

Zal wel aan mij liggen... Maar ik heb echt veel meer respect voor een tomatenplukker, schoonmaker of wat dan ook, dan voor iemand die alleen maar thuis zit en zich overal te goed voor lijkt te voelen. Iedereen kan pech hebben en dan is het heel fijn als je op je ouders kan terug vallen.
Maar als je op je 35e thuis woont (gok zonder spaargeld (want geen inkomen)) en een uitzichtloos bestaan hebt, wordt het toch echt eens tijd om jezelf onder je kont te schoppen 🤷🏼‍♀️

Dat ook nog eens ja.

Zal wel aan mij liggen... Maar ik heb echt veel meer respect voor een tomatenplukker, schoonmaker of wat dan ook, dan voor iemand die alleen maar thuis zit en zich overal te goed voor lijkt te voelen. Iedereen kan pech hebben en dan is het heel fijn als je op je ouders kan terug vallen.
Maar als je op je 35e thuis woont (gok zonder spaargeld (want geen inkomen)) en een uitzichtloos bestaan hebt, wordt het toch echt eens tijd om jezelf onder je kont te schoppen 🤷🏼‍♀️
Ik werk ook thuis babe, geen respect voor mij ?
Ben voor 70% huisvader tegenwoordig

Dat ook nog eens ja.

De tomatenplukkers komen nog enkel uit landen waar dat inkomen toch nog 3x meer waard is en ze er dus nog wat mee kunnen.
Met dat soort werk kan je hier gewoon niks opbouwen.

Maar er zijn natuurlijk mogelijkheden zat om ander werk te doen, wellicht zelfstandig iets te starten. Ik zou als ik in die situatie zat denk ik één kunstje leren (airco plaatsen bijv.) en daar heb je zoveel werk in als je zou willen en verdien je gewoon bruto 30-50 per uur waar je wat mee kan. Als je nu iets met je handen kan, of zelfs onhandig bent leer één handeling en wordt daar goed in en je hebt de komende 10 jaar zat werk om je zakken te vullen.

De tomatenplukkers komen nog enkel uit landen waar dat inkomen toch nog 3x meer waard is en ze er dus nog wat mee kunnen.
Met dat soort werk kan je hier gewoon niks opbouwen.

Maar er zijn natuurlijk mogelijkheden zat om ander werk te doen, wellicht zelfstandig iets te starten. Ik zou als ik in die situatie zat denk ik één kunstje leren (airco plaatsen bijv.) en daar heb je zoveel werk in als je zou willen en verdien je gewoon bruto 30-50 per uur waar je wat mee kan. Als je nu iets met je handen kan, of zelfs onhandig bent leer één handeling en wordt daar goed in en je hebt de komende 10 jaar zat werk om je zakken te vullen.
Ja mogelijkheden genoeg, je moet alleen wel willen. Als het nu niet lukt, wanneer dan wel?

Dacht eerder... op kantoor werken.
Inkomen + kachel aan = dubbel win :)
Waarom zou ik mijn werk op kantoor gaan doen? Dan moet ik alsnog door de kou ergens heen.

Dacht eerder aan in/vanuit spanje gaan werken.

1668949222182.png

Ik hoor wel eens dat er programmeurs worden gezocht, zou dat een optie kunnen zijn? Dat lijkt me wel wat als zzp/freelance lekker warm binnen zitten typen en met 75 per uur is er best een energierekening te betalen.

Waarom zou ik mijn werk op kantoor gaan doen? Dan moet ik alsnog door de kou ergens heen.

Dacht eerder aan in/vanuit spanje gaan werken.

1668949222182.png

Ik hoor wel eens dat er programmeurs worden gezocht, zou dat een optie kunnen zijn? Dat lijkt me wel wat als zzp/freelance lekker warm binnen zitten typen en met 75 per uur is er best een energierekening te betalen.

Ik denk dat het niet aan een gebrek aan opties ligt.

Had vroeger ook geen zin om wat te doen, geen studie en online poker liep goed. Heerlijke tijd, trainen, geld uitgeven en thuis weer een paar uurtjes geld binnen harken. Geen verplichtingen, vrije tijd zoveel als ik wil en dat online gokken was nog leuk ook. Het is dan moeilijk om je op je toekomst te richten want waarom zou je. Het gaat pas gebeuren als de nood aan de man is. Ik won dus niks meer, ik moest wel tot actie overgaan. Het is mijn beste keuze geweest. Ik denk dat het jou pas zal motiveren als de nood aan de man is. Niet te hopen dat er wat met je ouders gebeurd, maar dan denk ik aan zulke situaties waarin je wel moet.

Terug
Naar boven