AndroidHealthClinic

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

De laagste stand van onze gashaard is 3kWh en dat is dan eigenlijk nog iets te veel voor de woonkamer. Met 2kWh zou het ook wel aangenaam kunnen zijn, dus voor een avondje zou ik er aan 60 genoeg hebben.

kruip dan maar in je slaapzak, huh nu al?? :roflol:

of ga lekker naar de zon
1667847787285.jpeg

Bosco neukt r

Ik heb het ook gehad met zo een bloempot waxine licht kacheltje dat het ging fikken toen de waxine ging smelten. Slecht idee. Paar uurtjes elektrisch kacheltje aan is beter

Goedzo, tijd dat de aarde even flink opwarmt met die gasprijzen van tegenwoordig.
Als we nu stoken hoeven we straks niet meer te stoken. Dus eigenlijk is het ontzettend duurzaam. En aangezien Russisch gas hoogcalorisch is, hoeven we daar nog minder cuub van de gebruiken. Dus massaal aan het Russisch gas is wat we moeten doen.

Nee ik bedoel de spullen eromheen, maar om terug te kijken hoeveel het was skipte ik naar die andere meting. 19 en 21 moet het zijn.
Dat is denk ik voornamelijk te verklaren door de werking van een IR thermometer en niet door een daadwerkelijke verhogen van de omgevingstemperatuur.

IR straling van een warmtebron in de directe omgeving kan deels weerkaatst worden.

Daarnaast zou je de toegenomen temperatuur in die ruimte willen zien, niet van iets dat er vlakbij ligt.

IR straling van een warmtebron in de directe omgeving kan deels weerkaatst worden.
Dat leek me dus wel een gunstig effect voor als je het koud hebt.

Daarnaast zou je de toegenomen temperatuur in die ruimte willen zien, niet van iets dat er vlakbij ligt.
Ja ik zou van alles willen maar heb geen filmpje met een thermometer die de kamertemperatuur aangaf gevonden.

Er zijn vooral veel filmpjes van mensen die alleen maar zeggen dat ze het warmer krijgen van zulke brandende waxinelichtjes in de kamer.)

En niemand lijkt te begrijpen waar de pot voor kan dienen.

Dat leek me dus wel een gunstig effect voor als je het koud hebt.
Klopt, dan moet je er ook wel zo dicht op zitten.

Er zijn ook IR panelen in de handel die werken met dit principe. Die hand je aan het plafond boven plekken waar je voornamelijk zit.

Nu ik er over nadenk is dat best vreemd, die IR straling voel je eigenlijk het beste op de onbedekte huid.

Terug
Naar boven