XXL Nutrition

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Er zitten meer dan 100 mensen in Den Haag met een loon ruim hoger dan 't mijne specifiek om over dit soort dingen na te denken. Ik denk dat zolang de energiemaatschappijen en ook de Shell en de eerder door jou genoemde Ahold miljarden extra ( let op 't woordje extra) winst maken in tijden waar mensen hun boterhammetje niet meer kunnen betalen of met 8 graden in huis moeten zitten er best iets mee gedaan kan worden. In 't geval van boodschappen misschien lastig, maar bijvoorbeeld simpelweg een limiet zetten op de prijs die een energiemaatschappij mag vragen voor een kwh stroom of een m3 gas zou een idee zijn. En je hoeft me niet aan te komen met dat dit wettelijk niet kan want we hebben de afgelopen 3 jaar allemaal kunnen zien dat wetten van de ene op de andere dag gewijzigd of gemaakt kunnen worden. Of kijk naar andere landen, er is vast een reden waarom wij als mini landje zo'n beetje het duurste zijn met alles in iig de EU.

Dat waren idd dezelfde mensen als die nu vanuit hun dure nieuwbouwwoning met A++++++ isolatie en 29 zonnepanelen zeggen "'t kan nog veel erger". De mensen die hun geld toen ook wel kregen, of er zoveel van hadden dat ze naar 't buitenland gingen waar de regeltjes niet zo streng waren.

Dat de avondklok geen reet hielp werd tijdens de avondklok ook gewoon al bewezen hoor. En als covid iets dodelijker was geweest. Als m'n tante 2 wielen had gehad was 't een fiets geweest. Die heeft ze niet dus noem ik d'r tante en niet Batavus.

Dat veel voorstanders van bepaalde maatregelen zelf de lasten niet dragen is zeker een goed argument, dat is inderdaad in sommige gevallen wel 'bijzonder' of 'makkelijk lullen'

Ik deel de mening dat de energiemaatschappijen mee zouden moeten betalen aan de huidige crisis. Dat het wettelijk niet kan vind ik ook BS, want die wet is zo gemaakt/aangepast.

Het probleem met een maximumprijs is dat je het risico loopt dat bedrijven gewoon tijdelijk stoppen met leveren.

Dat veel dingen in NL het duurste is is vrij simpel 1: De overheid betaald enorm veel voor ons en dus hebben ze veel geld nodig
2: Nederland wilt graag voorlopen en het goede voorbeeld geven in veel dingen zoals klimaat.

Ik ben zelf voorstander van een lagere belasting op energie waarbij de belasting hoger wordt bij hoger verbruik. Daardoor beloon je laagverbruik, geef je de maatschappijen geen extra winst, stimuleer je eigen voorziening(panelen ect) en kan je makkelijk de tarieven aanpassen NAV prijschommelingen als dit nodig is.

Uitwerking is vergelijkbaar met het plafond, alleen waar het geld terecht komt niet.

Volgens mij betaal je al meer boven de 500m3. Je krijgt dan minder korting op overheidskosten(ex btw) als je meer verbruikt.

T gaat er niet om dat 't niet erger kan. Iedereen weet dat er mensen zijn die het erger hebben. Er worden vrouwen doodgeslagen omdat ze hun haren laten zien, er zijn kinderen die 27 uur per dag werken en daarvoor moeten betalen ipv loon te krijgen en blabla. Dat weten we allemaal en is verschrikkelijk.

Dit zijn precies dezelfde opmerkingen die gemaakt werden tijdens de lockdown en avondklok-taferelen. Ach maak je niet zo druk joh Hendrik, nu krijg je hooguit een boete als je na 2100 op straat komt, vroeger werd je er voor kapot geschoten door Heinrich van de Waffen SS. We zouden als volk juist moeten leren van slechtere tijden, zeker als die slechte tijden gecreëerd worden door een elitair op macht belust groepje ratten. Maar zolang 't gros nog denkt "ach, binnen is 't 6 graden, buiten -6 dus ik heb 't toch maar mooi 12 graden warmer" gaat 't de komende jaren alleen maar erger worden.

En nee, ik heb weinig last van de stijgingen. Heb een zuinige auto, een bovenmodaal loon, een huis met zonnepanelen die zoveel opleveren dat ik ook dit jaar zonder ook maar een euro voorschot te hebben betaald een kleine 1000 euro terug krijg. 't gaat me om 't principe.
Hij zal het toejuichen wanneer de overheid bepaalt hoeveel stroom en gas we gaan gebruiken. :o

We hebben het zo goed hier in dit land, dankbaar moeten we zijn!! Laat de overheid alles maar bepalen

Hij zal het toejuichen wanneer de overheid bepaalt hoeveel stroom en gas we gaan gebruiken. :o

We hebben het zo goed hier in dit land, dankbaar moeten we zijn!! Laat de overheid alles maar bepalen

Daar gaan we sowieso naartoe :roflol: super kut, maar uiteindelijk is dat waar we zullen eindigen.

Dat is de keuze die we allemaal gemaakt hebben door eindeloos voort te planten, hoe meer mensen hoe minder individuele vrijheid mogelijk is. Je kan niet aan de ene kant alles maar vrij willen, maar ook eerlijkheid en dat ook nog eens in een overbevolkte wereld waar schaarste heerst.

Het is ook makkelijk om over alles te klagen en maar te roepen 'alles is kut en moet goedkoper' zonder zelf met een zinnige oplossing te komen.

Zometeen wordt het ‘zuinige’ de nieuwe standaard en komen we er nooit meer van af. (want klimaat geneuzel)

De hoeveelheid energie die we kunnen verbruiken is meer gestegen dan de hoeveelheid die we kunnen produceren.

Zelfs los van het klimaat kan zelfs een kind uit groep 4 dan begrijpen dat je dus keuzes moet maken.

De hoeveelheid energie die we kunnen verbruiken is meer gestegen dan de hoeveelheid die we kunnen produceren.

Zelfs los van het klimaat kan zelfs een kind uit groep 4 dan begrijpen dat je dus keuzes moet maken.
De Nederlandse bevolking krimpt al jaren, de groei wordt veroorzaakt door het migratiesaldo. Daar kan je best wat aan doen, zie ook Denemarken.

We kunnen makkelijk meer energie produceren, maar dat lukt niet omdat we afhankelijk zijn van Russisch gas en luchtkastelen over duurzame energie. We hadden veel meer energie kunnen hebben als we gewoon al kerncentrales gebouwd hadden.

Een heleboel van de problemen en zogenaamde crises hebben we al ver van tevoren zien aankomen, maar de boven ons gestelden hebben ervoor gekozen daar allemaal niets aan te doen.

Het overgrote deel van de mensen dat nu vindt dat de overheid anders moet ingrijpen dan ze nu doen is in andere discussies altijd tegen (ingrijpen door) de overheid.

Daar gaan we sowieso naartoe :roflol: super kut, maar uiteindelijk is dat waar we zullen eindigen.

Dat is de keuze die we allemaal gemaakt hebben door eindeloos voort te planten, hoe meer mensen hoe minder individuele vrijheid mogelijk is. Je kan niet aan de ene kant alles maar vrij willen, maar ook eerlijkheid en dat ook nog eens in een overbevolkte wereld waar schaarste heerst.

Het is ook makkelijk om over alles te klagen en maar te roepen 'alles is kut en moet goedkoper' zonder zelf met een zinnige oplossing te komen.
Ja laten we stoppen met het enige waarvoor we hier op de wereld gezet zijn. Goed idee. Schaarste? Gecreëerde schaarste ja.

We kunnen ook gewoon stoppen met het proberen van eerlijkheid in deze wereld, dat zal namelijk nooit gebeuren.

Meer dan stemmen en familie en vrienden overtuigen kan ik niet doen, ben namelijk hard aan het werk om m’n financiële vrijheid te verkrijgen.

Overduidelijke dat de huidige aanpak ons (het westen) de afgrond in helpt, dat kan je gewoon niet ontkennen. De zinnige oplossingen (naar mijn mening) zullen weggezet worden als extreem rechts of racisme. Geen asielzoekers meer innemen, uit de EU, purge in de tweede kamer, kap met de sancties tegen RU, kernenergie etc

Het overgrote deel van de mensen dat nu vindt dat de overheid anders moet ingrijpen dan ze nu doen is in andere discussies altijd tegen (ingrijpen door) de overheid.
Ik denk dat dat vies meevalt. Je hebt natuurlijk altijd een groep die bewust tegendraads doet, dan heb je nog een deel dat gewoon te achterlijk is om de ene voet voor de andere te kunnen zetten ( sorry voor degene die zich aangesproken voelt).

Ik denk dat de meeste mensen echter verwachten dat de regering er voor hen is ipv over de rug van 't klootjesvolk zieltjes te winnen bij een stel elitaire bejaarde kontebonkers. Dat dat een hard gelag is en we dat in die 12 jaar wel een beetje eerder hadden mogen zien betekent niet dat we daar niet teleurgesteld in mogen zijn.

Voortplanting zou niet zo'n probleem zijn als we stoppen met zwakke mensen in leven te houden en zich te laten voortplanten.

De Nederlandse bevolking krimpt al jaren, de groei wordt veroorzaakt door het migratiesaldo. Daar kan je best wat aan doen, zie ook Denemarken.
Maar D66, wil dit niet @Fallingout!

Had niet verwacht dat ik dit ooit zou doen, want ik mag hem niet en ben het vrijwel altijd met hem oneens:

Voortplanting zou niet zo'n probleem zijn als we stoppen met zwakke mensen in leven te houden en zich te laten voortplanten.
Iedereen die gear gebruikt valt daar ook onder? Die eten ook teveel, is niet efficiënt.

Tijd voor een kcal-plafond en een dierlijke eiwitten tax!
:trollface:

Dan zijn we voor kernenergie dus ook afhankelijk van shurkenstaten. :D
Canada was waarschijnlijk met verschrikkelijke eisen gekomen over genderqueer voorlichting op basisscholen.
Ik bedoel zo veel mogelijk voor ons zelf houden, want wat hebben nou van de opbrengst teruggekregen?
in het verleden hebben politici er veel cadeautjes van uitgedeeld, nu lijkt het erop dat we er weing voor terugzien. Noorwegen heeft zo'n fonds op enige afstand van de politiek.

Hoeveel miljard gaat er naar deze maatregelen voor energie? 24,5 dacht ik uit het hoofd.
Hoeveel miljard zou er nodig zijn om de Groningers te compenseren en dat gasveld aan te boren?
Hoeveel miljard gaat er naar de greendeal van Timmerfrans?
Hoeveel miljard gaat er naar asielzoekers?
Hoeveel miljard gaat er ontwikkelingshulp?
Hoeveel miljard gaat er naar het "vrijwillig" uitkopen van de boeren?

Mensen vergeten vaak dat het onze centen zijn. We mogen betalen, maar hebben 0,0 inspraak op wat ermee gebeurt. En mensen die niet verder bij de realiteit van een normaal salaris zitten, die gaan ermee aan de haal voor allerhande deugprojectjes. We zijn een veel te tolerant volk.

Terug
Naar boven