- Waardering
- 14.553
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 18%
Er zitten meer dan 100 mensen in Den Haag met een loon ruim hoger dan 't mijne specifiek om over dit soort dingen na te denken. Ik denk dat zolang de energiemaatschappijen en ook de Shell en de eerder door jou genoemde Ahold miljarden extra ( let op 't woordje extra) winst maken in tijden waar mensen hun boterhammetje niet meer kunnen betalen of met 8 graden in huis moeten zitten er best iets mee gedaan kan worden. In 't geval van boodschappen misschien lastig, maar bijvoorbeeld simpelweg een limiet zetten op de prijs die een energiemaatschappij mag vragen voor een kwh stroom of een m3 gas zou een idee zijn. En je hoeft me niet aan te komen met dat dit wettelijk niet kan want we hebben de afgelopen 3 jaar allemaal kunnen zien dat wetten van de ene op de andere dag gewijzigd of gemaakt kunnen worden. Of kijk naar andere landen, er is vast een reden waarom wij als mini landje zo'n beetje het duurste zijn met alles in iig de EU.
Dat waren idd dezelfde mensen als die nu vanuit hun dure nieuwbouwwoning met A++++++ isolatie en 29 zonnepanelen zeggen "'t kan nog veel erger". De mensen die hun geld toen ook wel kregen, of er zoveel van hadden dat ze naar 't buitenland gingen waar de regeltjes niet zo streng waren.
Dat de avondklok geen reet hielp werd tijdens de avondklok ook gewoon al bewezen hoor. En als covid iets dodelijker was geweest. Als m'n tante 2 wielen had gehad was 't een fiets geweest. Die heeft ze niet dus noem ik d'r tante en niet Batavus.
Dat veel voorstanders van bepaalde maatregelen zelf de lasten niet dragen is zeker een goed argument, dat is inderdaad in sommige gevallen wel 'bijzonder' of 'makkelijk lullen'
Ik deel de mening dat de energiemaatschappijen mee zouden moeten betalen aan de huidige crisis. Dat het wettelijk niet kan vind ik ook BS, want die wet is zo gemaakt/aangepast.
Het probleem met een maximumprijs is dat je het risico loopt dat bedrijven gewoon tijdelijk stoppen met leveren.
Dat veel dingen in NL het duurste is is vrij simpel 1: De overheid betaald enorm veel voor ons en dus hebben ze veel geld nodig
2: Nederland wilt graag voorlopen en het goede voorbeeld geven in veel dingen zoals klimaat.
Ik ben zelf voorstander van een lagere belasting op energie waarbij de belasting hoger wordt bij hoger verbruik. Daardoor beloon je laagverbruik, geef je de maatschappijen geen extra winst, stimuleer je eigen voorziening(panelen ect) en kan je makkelijk de tarieven aanpassen NAV prijschommelingen als dit nodig is.
Uitwerking is vergelijkbaar met het plafond, alleen waar het geld terecht komt niet.

super kut, maar uiteindelijk is dat waar we zullen eindigen.