XXL Nutrition

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Ja frostbite en stressgerelateerde andere fysieke klachten :emo: Ons leven was nog nooit zo rijk (aan ellende) :emo:
idd hij geeft iedereen geld behalve zijn eigen volk. :(
volgens mij heeft de politiek nog nooit zo'n dieptepunt gehad als nu

Maar we krijgen er zoveel voor terug.
Inderdaad. 1200 euro terug gekregen hier na de eindafrekening en voorschotbedrag per maand met 70 euro naar beneden :cool:
Toch wel prettig om beloond te worden voor zuinig omgaan met gas en energie.

We krijgen een grote groep enthousiaste en positieve mensen ervoor terug die voor een hongerloon onze kinderen ruim de helft van de week bezig houden.
Kinderopvang ?
Dat is meestal part-time als bijverdienste. De meesten letten nergens op en kwebbelen en klagen alleen maar. Mijn oudste dochter heeft 1j stage gelopen bij aantal verschillende vestigingen.
Ze maken allemaal misbruik van stagiairs. Het was ook een komen en gaan van leidinggevende en zgn regiomanagers (in 2017 al)

edit: wat een stagiair meemaakt is anders dan ouder

Laatst bewerkt:
Kinderopvang ?
Dat is meestal part-time als bijverdienste. De meesten letten nergens op en kwebbelen en klagen alleen maar. Mijn oudste dochter heeft 1j stage gelopen bij aantal verschillende vestigingen.
Ze maken allemaal misbruik van stagiairs. Het was ook een komen en gaan van leidinggevende en zgn regiomanagers (in 2017 al)
Ik bedoelde leraren.

Wat de problemen in kinderopvang betreft is dat waarschijnlijk regio/locatie gebonden. Waar mijn kinderen zitten is in 7 jaar geen verandering van leidinggevenden geweest en zeker de helft van het personeel wat er nu rond loopt was er 7 jaat geleden ook al. Zeker 80% van de leidsters zijn heel erg betrokken bij de kinderen. Mijn kinderen hebben allebei nog een favoriete leidster op een babygroep zitten waar ze gemiddeld om de maand nog even langs willen om een knuffel te geven en te vertellen hoe het gaat op school.

Laatst bewerkt:
Je kunt het aan @Steks overlaten om een gesprek ergens over compleet te laten ontsporen en in een aantal posts weet niemand nog waar het nou over ging. Tweede kamer competenties.

Om het maar even terug te brengen on topic. Helaas hebben wij gisteren en eergisteren moeten stoken vanwege bezoek (nogniet meegenomen in deze foto). Vandaag en morgen moeten we wederom stoken vanwege bezoek.

Het goede nieuws is dat we wel voorliepen op de besparing, door het koude weer is het verwacht verbruik namelijk ook gestegen.

Ik denk dat we 2-4 m3 verbruiken op de stookdagen maar dat kunnen we vanmiddag of morgen zien.

Maar met de paar dagen dat we niet thuis zijn hoop ik nogsteeds dat het lukt om het verbruik onder de €200 te houden deze maand, en dus €500 te besparen.
Screenshot_20221218-114104_Samsung Internet.jpg

Je kunt het aan @Steks overlaten om een gesprek ergens over compleet te laten ontsporen en in een aantal posts weet niemand nog waar het nou over ging. Tweede kamer competenties.
Sorry, ik zal mijn post weer even aanpassen naar noodzakelijke niveau.

Maar volgens mij had de ontsporing hier zijn oorsprong.

Dit topic gaat trouwens niet over Tweede kamer competenties. ;)

Om het maar even terug te brengen on topic. Helaas hebben wij gisteren en eergisteren moeten stoken vanwege bezoek (nogniet meegenomen in deze foto). Vandaag en morgen moeten we wederom stoken vanwege bezoek.

Het goede nieuws is dat we wel voorliepen op de besparing, door het koude weer is het verwacht verbruik namelijk ook gestegen.

Ik denk dat we 2-4 m3 verbruiken op de stookdagen maar dat kunnen we vanmiddag of morgen zien.

Maar met de paar dagen dat we niet thuis zijn hoop ik nogsteeds dat het lukt om het verbruik onder de €200 te houden deze maand, en dus €500 te besparen.
Screenshot_20221218-114104_Samsung Internet.jpg
is de staafdiagram je m3 Gasverbruik ?
Zou dat eerder aanhouden en in de gaten houden dan zgn zoveel Euro besparen op geschat bedrag.

is de staafdiagram je m3 Gasverbruik ?
Zou dat eerder aanhouden en in de gaten houden dan zgn zoveel Euro besparen op geschat bedrag.

Deze staafdiagram is elektra(geel) en gas(blauw) weergegeven in euro's.

Mijn doel was 40m3 deze maand, zitten tot de 16de op 18m3, dus dat gaat goed. Ik denk wel dat we straks op de 20ste rond 30m3 zitten.

Ik hou alles een beetje in de gaten, maar deze geeft jullie het beste beeld. Ik kan wel laten zien dat we minder gas verbruikt hebben, maar dat is weinig context omdat iedereen een andere prijs.

Het zou ook wel leuk zijn om onder de €200 netto verbruik te blijven omdat het dan netto €0 is (190 compensatie).

Hoeveel miljard gaat er naar deze maatregelen voor energie? 24,5 dacht ik uit het hoofd.
Hoeveel miljard zou er nodig zijn om de Groningers te compenseren en dat gasveld aan te boren?
Hoeveel miljard gaat er naar de greendeal van Timmerfrans?
Hoeveel miljard gaat er naar asielzoekers?
Hoeveel miljard gaat er ontwikkelingshulp?
Hoeveel miljard gaat er naar het "vrijwillig" uitkopen van de boeren?

Mensen vergeten vaak dat het onze centen zijn. We mogen betalen, maar hebben 0,0 inspraak op wat ermee gebeurt. En mensen die niet verder bij de realiteit van een normaal salaris zitten, die gaan ermee aan de haal voor allerhande deugprojectjes. We zijn een veel te tolerant volk.
Nou, zo tolerant is NL niet. Heel veel mensen zijn het met je eens namelijk. Ik neem aan dat je niet zo blij bent met die miljarden. Ik wil misschien een politieke partij starten om deze status quo opnieuw te kalibreren. Want de huidige politiek staat veel te ver van de mensen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Meanwhile.

@Steks onderwijzers zitten niet op hongerloon. ook daar zie je vaak dat men minder uren maakt, al mijn kinderen hadden sowieso al 2 leerkrachten in het Basisonderwijs, ipv wij 1.
Dan nogmaar te zwijgen over uitval in uren in het vervolgonderwijs. Men lijkt om elke scheet ziek al jaren lang. (onze ervaring)

@Steks onderwijzers zitten niet op hongerloon. ook daar zie je vaak dat men minder uren maakt, al mijn kinderen hadden sowieso al 2 leerkrachten in het Basisonderwijs, ipv wij 1.
Dan nogmaar te zwijgen over uitval in uren in het vervolgonderwijs. Men lijkt om elke scheet ziek al jaren lang. (onze ervaring)
Ja precies. Vage klachten, van ik denk een hoge werkdruk met 0 beweging. De hele dag snoepies eten en op je reet zitten om huiswerk na te kijken. Dan hlga je je vanzelf slecht voelen. Als je een beetje conditie hebt wil je juist wat werkdruk.

Iedereen vindt andermans baan altijd overbetaald en overgewaardeerd

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven