AndroidHealthClinic

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

• Topic Starter Topic Starter
Ja, daar hadden ze de afgelopen jaren ook een beetje rekening mee kunnen houden toen de rente heel laag stond en ze allemaal zo nodig een groter huis moesten kopen met een lease auto voor de deur.

Dat is natuurlijk het andere uiterste en deze prijzen had niemand verwacht, maar velen leven wel vaak op de max van hun kunnen.
Deels mee eens deze stijging is echt idioot.

Dit had niemand kunnen voorspellen.

Deels mee eens deze stijging is echt idioot.

Dit had niemand kunnen voorspellen.
Het klopt dat niemand dit had kunnen voorspellen en als de groep die in de problemen komt groot genoeg is dient zich “vanzelf” een oplossing aan, je moet alleen wel zorgen dat je het langer vol kan houden dan de grote groep.

Ik denk dat er door die energieprijzen een recessie gaat komen. Zijn al meerdere bedrijven hier in de buurt gesloten door de hoge prijzen oa een sportschool.

Ik denk dat er door die energieprijzen een recessie gaat komen. Zijn al meerdere bedrijven hier in de buurt gesloten door de hoge prijzen oa een sportschool.
Ik weet het wel zeker. Veel grote gasgebruikers hebben hun gasprijs gehedged voor de komende tijd, ook het bedrijf waar ik voor werk. Maar als dat af gaat lopen gaan echt de grote klappen vallen.

Als je er invloed op hebt heeft het zin om je er druk om te maken. Zoniet, dan kan je beter goed observeren en er het beste voor je zelf van maken.

Ja dat is makkelijker gezegd jan modaal zal zich wel druk moeten maken.

De reparatie in de markt zal op de lange termijn groter zijn.
Maar dat betekent alsnog niet dat die 5.000 euro nu uitgeven aan een goeie vakantie met je Jan Modaal gezin met 2,7 kind tegen die tijd hetzelfde gaat opleveren.

Maar dat betekent alsnog niet dat die 5.000 euro nu uitgeven aan een goeie vakantie met je Jan Modaal gezin met 2,7 kind tegen die tijd hetzelfde gaat opleveren.
Nee, maar als je op dit moment voor €5k op vakantie gaat terwijl je niet weet hoe je je energierekening moet betalen zoek je het straks maar lekker zelf uit.

Qua regering: dat is in mijn ogen een soort van terreurorganisatie. Willens en wetens bezig om alles kapot te maken, verdeeldheid te zaaien, bezig om iedereen bang, ongezond en arm te krijgen, crisis op crisis creëert en druk bezig is om ook die laatste paar (inmiddels waardeloos geworden) euro's uit elke burger en uit elk MKB bedrijf te persen. Verder nog die enorme omvolkingsoperatie met de puinhopen in Ter Apel als gevolg en het feest is compleet. Dit alles geleid door totale onbenullen, zoals een minister van financiën die werkelijk niets van economie en monetair beleid begrijpt, alleen maar tweet over inclusiviteit, vrouwenrechten, Beiroet en transgenders maar het woord 'inflatie' (om maar wat te noemen) nog nooit heeft benoemd. Het is een totale clownwereld waarin we ons bevinden. Dit is ook niet meer op pure incompetentie af te schuiven (zelfs zij kunnen niet zo dom zijn), maar het is (dus) gewoon bewust beleid. Met een pennenstreek is de torenhoge belasting op energie zo te verlagen of (tijdelijk) te verwijderen, maar het lot van het minder welgestelde deel van Nederland die in totale armoede eindigen interesseert hen simpelweg niets. Persoonlijk fietsen wij er wel doorheen (we hebben het goed en ik heb mijn voorzorgsmaatregelen wel genomen om ons zo goed als mogelijk te beschermen tegen de staat) maar ik heb serieus te doen met een ieder die hard werkt maar dit alles niet meer kan betalen, met alle stress, etc. die daarbij komt kijken.

En dat is een 'welvarend' land. Onvoorstelbaar, hoe dit land afglijdt.

Terug
Naar boven