Qua regering: dat is in mijn ogen een soort van terreurorganisatie. Willens en wetens bezig om alles kapot te maken, verdeeldheid te zaaien, bezig om iedereen bang, ongezond en arm te krijgen, crisis op crisis creëert en druk bezig is om ook die laatste paar (inmiddels waardeloos geworden) euro's uit elke burger en uit elk MKB bedrijf te persen. Verder nog die enorme omvolkingsoperatie met de puinhopen in Ter Apel als gevolg en het feest is compleet. Dit alles geleid door totale onbenullen, zoals een minister van financiën die werkelijk niets van economie en monetair beleid begrijpt, alleen maar tweet over inclusiviteit, vrouwenrechten, Beiroet en transgenders maar het woord 'inflatie' (om maar wat te noemen) nog nooit heeft benoemd. Het is een totale clownwereld waarin we ons bevinden. Dit is ook niet meer op pure incompetentie af te schuiven (zelfs zij kunnen niet zo dom zijn), maar het is (dus) gewoon bewust beleid. Met een pennenstreek is de torenhoge belasting op energie zo te verlagen of (tijdelijk) te verwijderen, maar het lot van het minder welgestelde deel van Nederland die in totale armoede eindigen interesseert hen simpelweg niets. Persoonlijk fietsen wij er wel doorheen (we hebben het goed en ik heb mijn voorzorgsmaatregelen wel genomen om ons zo goed als mogelijk te beschermen tegen de staat) maar ik heb serieus te doen met een ieder die hard werkt maar dit alles niet meer kan betalen, met alle stress, etc. die daarbij komt kijken.
En dat is een 'welvarend' land. Onvoorstelbaar, hoe dit land afglijdt.