MuscleMeat

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

• Topic Starter Topic Starter
Gast je hebt 100 % gelijk het is natuurlijk geen toeval dat elke gemaakte crisis een bepaalde uitkomst bediend. Als je dit ziet ben je allang geen aluhoedje meer. (alu hoedjes kunnen havana syndroom voorkomen trouwens) ;)

Soms denk ik dat dit alles gedaan wordt om ons bewustzijn te verhogen, ik heb nog nooit zoveel mensen op een zinigge manier over geldstromen en geo-politiek horen praten.

Moet je voor de gein is aan iemand die zich er niet zo mee bezighoud vragen: Weet jij hoe oorlog ontstaat. Het gestamel vind ik vaak opvallend.

We hebben imo 2 keuzes, of massaal ontwaken of onderwerpen. Kies maar welke u wilt dat het wordt.
Ja de hardwerkende burger betaalt de rekening god***domme

Gelukkig begin dit jaar maar een nieuwbouw woning gegaan…. Geen gas meer, en een warmtepomp met 30 panelen. Vooralsnog niks om druk te maken.

Gelukkig begin dit jaar maar een nieuwbouw woning gegaan…. Geen gas meer, en een warmtepomp met 30 panelen. Vooralsnog niks om druk te maken.
Dat is wel heerlijk ik heb hier gelukkig wel panelen dus alleen gas. Jij hebt als het goed is helemaal geen kosten?

Ik snap de gedachtegang, maar wat is dan het basale motief hier achter, en wat zit er voor al die marionetten als verdiensten bij?
Het motief is zoals altijd macht en controlle (behoud) als de petro dollar instort (ze willen hem gecontrolleerd laten klappen en dat kan alleen als wij in een social krediet systeem geleid worden)

Spelen onder the surface nog veel meer dingen mee maar heb mn alu hoedje in de auto laten liggen

Dikgedrukte snap ik even niet.

Ik hoor best vaak de term petro dollar vallen, wat is dat dan volgens jou en hoe moet alles doordraaien als die klapt zonder dat de mensen die de controle hebben daar onder lijden.

Met het dik gedrukte bedoel ik, hoe kunnen wereldwijd er honderden/duizenden overheidsfunctionarissen jarenlang aangestuurd worden om dit plan te ontvouwen, worden die allemaal omgekocht met valse beloften?

Ik hoor best vaak de term petro dollar vallen, wat is dat dan volgens jou en hoe moet alles doordraaien als die klapt zonder dat de mensen die de controle hebben daar onder lijden.

Met het dik gedrukte bedoel ik, hoe kunnen wereldwijd er honderden/duizenden overheidsfunctionarissen jarenlang aangestuurd worden om dit plan te ontvouwen, worden die allemaal omgekocht met valse beloften?
Petro-dollar kun jezelf even op googlen, is een deal tussen VAE en de VS geweest maar imo staat de petro-dollar voor ons opgeblazen schuldensysteem. Ik vind dat we terug moeten gaan naar een commodities based geldsysteem (contant geld moet blijven). Mogelijk kan je er nadat he systeem geklapt is nog voor kiezen om dit samen met een aantal landen te doen die eenzelfde soort huishoudboekje willen hanteren.

Hoeven er niet honderduizenden te zijn he om er iets doorheen te krijgen zeker niet in de westerse wereld. Kijk naar het kabinet van bv Canada, geloof dat ik ergens Klaus Schwaab in een interview hoorde zeggendat de helft uit zijn school komt. Je weet toch zelf wel hoe hardnekkig het er bij iemand uit te krijgen is als hij of zij ergens in gelooft.

Mar wat lul je nou eigenlijk Steks je ziet het toch voor je ogen gebeuren nu dat die agenda uitgerold wordt heb je 2 jaar geleden nog uitgelegd gekregen door Eenoog :D

Kijk al die leugens van de laatste 2 jaar is van al die overheden. Bij mij is het bij voorbaat: Als er ergens over gelogen moet worden, dient het niet het belang va het volk.

Jij zit hier ook maar omdat je je verveeld volgens mij zodat je weer lekker in discussie kan gaan met iemand wan immers: Jou treffen de maatregelen toch niet :(

Zonnepanelen laten nog steeds op zich wachten door alle leveringsproblemen van omvormers etc dus daar ga ik dit jaar geen profijt meer van hebben, zit al te overwegen een houtkachel oid in mn huis te trappen :p
Zitten hier met hetzelfde probleem, zonnepanelen normaal volgende maand maar ik vrees er echt voor want bij mijn ouders liggen ze ook nog steeds niet.

Schoorsteen van houtkachel is alvast geveegd (zelfs daar was een wachtlijst op) en ik heb voor een belachelijk dure prijs (tegenover vroeger) brandhout gekocht.

Ja van het gas af is het beste en in je eigen verbruik voorzien

Petro-dollar kun jezelf even op googlen, is een deal tussen VAE en de VS geweest maar imo staat de petro-dollar voor ons opgeblazen schuldensysteem. Ik vind dat we terug moeten gaan naar een commodities based geldsysteem (contant geld moet blijven). Mogelijk kan je er nadat he systeem geklapt is nog voor kiezen om dit samen met een aantal landen te doen die eenzelfde soort huishoudboekje willen hanteren.
Voor mij is de petro dollar de afspraak dat alle handel in olie in dollars geschied. In weze is het net wat anders dacht ik, namelijk de naam die aan het geld is gegeven die de olieproducerende landen niet terug kunnen/willen laten vloeien naar de VS.

Jij zit hier ook maar omdat je je verveeld volgens mij zodat je weer lekker in discussie kan gaan met iemand wan immers: Jou treffen de maatregelen toch niet :(
Als alles instort treffen de maatregelen mij juist wel. Ik heb het nu zo voor elkaar dat mijn vrouw en ik beiden nooit meer fulltime hoeven te werken en we voor ons pensioen al kunnen stoppen met werken en ons huis afbetaald is. Als alle snode plannen uitgerold gaan worden gaat dat dus niet meer lukken.

In België net hetzelfde.
Er is nu een groep opgericht van gelijkgestemden die weigeren de energiefactuur nog te betalen omdat de prijzen nergens meer om gaan.
Ze zijn nu nog maar met een paar honderd man dus zet geen zoden aan de dijk, geen idee of dat zou veranderen als er een paar duizend man gaat achterstaan.
Ik overweeg ook een houtkachel :o
"Een groep" smells like Facebook.

@Henk123456 douchen in de sportschool?
Al is het maar 3x per week.

Voor mij is de petro dollar de afspraak dat alle handel in olie in dollars geschied. In weze is het net wat anders dacht ik, namelijk de naam die aan het geld is gegeven die de olieproducerende landen niet terug kunnen/willen laten vloeien naar de VS.

Als alles instort treffen de maatregelen mij juist wel. Ik heb het nu zo voor elkaar dat mijn vrouw en ik beiden nooit meer fulltime hoeven te werken en we voor ons pensioen al kunnen stoppen met werken en ons huis afbetaald is. Als alle snode plannen uitgerold gaan worden gaat dat dus niet meer lukken.
Pensioen :roflol:

In België net hetzelfde.
Er is nu een groep opgericht van gelijkgestemden die weigeren de energiefactuur nog te betalen omdat de prijzen nergens meer om gaan.
Ze zijn nu nog maar met een paar honderd man dus zet geen zoden aan de dijk, geen idee of dat zou veranderen als er een paar duizend man gaat achterstaan.
Ik overweeg ook een houtkachel :o
Dit zou werken.

Het klopt dat niemand dit had kunnen voorspellen en als de groep die in de problemen komt groot genoeg is dient zich “vanzelf” een oplossing aan, je moet alleen wel zorgen dat je het langer vol kan houden dan de grote groep.
Ik had het voorspeld. Wat win ik nu?

Het wordt pas echt feest bij de klimaatlockdowns.

Terug
Naar boven