XXL Nutrition

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Denk dat je het gasverbruik ook moet omzetten naar kWh. Anders zou het niet eerlijk zijn natuurlijk. Wanneer je gas bespaart en daar nu voor gestraft word.
1m3 Gas = 10.55kWh

Aan de andere kant, mensen met een warmtepomp en/of zonnepanelen hebben een keuze en zitten vaak ook niet bij de laagste inkomens.

Alleenstaande flatbewoner( data van https://www.milieucentraal.nl/energ...je-energierekening/gemiddeld-energieverbruik/)
~ 800m3 gas a €1,50 = €1200,-
~ 1800kWh a €0.70ct = €1260,-
+ €2460,- = €205,- p mnd.
Elektra is dus ~ €0,40ct te duur voor deze groep.(€720- pj, €60,- pmnd)

7-CCEED39-4162-4-F68-8407-069355-A7-E427.jpg

Kreeg deze vanmorgen doorgestuurd. Essent heeft nog geen prijsplafond ingevoerd zie Gastarief

energie.jpg

Prijsplafond gaat pas in per 1 januari. Ik zit nu ook per 1 oktober met 2,02 euro per kuub.
Mijn overbuurman(bejaarde) raakt er helemaal van slag door. Hoort gister dat het goedkoper worde en ontvangt dit vanochtend. Ik heb hem uitgelegd zijn oude voorschot te betalen tot eind dit jaar.
Hij heeft al 1x 500,- extra aan Essent betaalt in de zomer.(voor de zekerheid)

Mijn overbuurman(bejaarde) raakt er helemaal van slag door. Hoort gister dat het goedkoper worde en ontvangt dit vanochtend. Ik heb hem uitgelegd zijn oude voorschot te betalen tot eind dit jaar.
Hij heeft al 1x 500,- extra aan Essent betaalt in de zomer.(voor de zekerheid)
En maar op 26° stoken die oudjes....

Heb de cv sinds feb/ maart niet meer aangehad voor verwarming, HR++ glas rondom en volledig nieuwe isolatie en dak

Terug
Naar boven