Fitness Seller

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Ik had al heel erg lage verwachtingen.

En toch nog verbaasd :roflol:
Waarschijnlijk zijn mijn verwachtingen dusdanig laag (lees:realistisch op basis van de in het verleden behaalde resultaten) dat ik niets nel meer ergens van op kijk.

Je zou mogen verwachten van alle geleerden daar dat alles van A tot Z uitgedacht wordt :o

En maar op 26° stoken die oudjes....

Heb de cv sinds feb/ maart niet meer aangehad voor verwarming, HR++ glas rondom en volledig nieuwe isolatie en dak
Nee, hij stookt normaal op 21graden. Heb gezegd dat ie bespaart met 19 graden, en dat je daar aan went.

En toch nog verbaasd :roflol:
Waarschijnlijk zijn mijn verwachtingen dusdanig laag (lees:realistisch op basis van de in het verleden behaalde resultaten) dat ik niets nel meer ergens van op kijk.
Daar kom je aan het begin van volgen jaar denk ik nog wel op terug.

Omdat ik verwacht dat de prijsplafond die per 1 januari ingaat nog vreemdere situaties gaat opleveren dan jij nu kan indenken. :D

Een prijsplafond ten tijde van wat dan ook, dus ook ten tijde van desastreuze inflatie, kan enkel en alleen maar voor meer problematiek zorgen. Ik verwacht dus dat je gelijk hebt, want ik ben geen helderziende :D

Nee, hij stookt normaal op 21graden. Heb gezegd dat ie bespaart met 19 graden, en dat je daar aan went.
Je hebt gelijk hoor en ook met een trui, vest en warme broek kan er veel. Ik ken er wel die het verdommen om met meer dan een broek en een overhemd in huis rond te lopen. Als hij veel stilzit kan een dekentje, infraroodpaneel of kleine elektrische kachel ook een optie zijn.

@TheBlock
Wel hebben bejaarden het vaak kouder en de meeste wel een chronische ziekte en/of slikken bloedverdunners.

Je hebt gelijk hoor en ook met een trui, vest en warme broek kan er veel. Ik ken er wel die het verdommen om met meer dan een broek en een overhemd in huis rond te lopen. Als hij veel stilzit kan een dekentje, infraroodpaneel of kleine elektrische kachel ook een optie zijn.

@TheBlock
Wel hebben bejaarden het vaak kouder en de meeste wel een chronische ziekte en/of slikken bloedverdunners.
Volgens mij gaat hij eens per dag lopen. De rest van de dag doet zo'n oudje niet veel. Hij heeft achter een balkon, en met mooi weer zit ie daar vaak. Zijn vrouw is in 2020 aan Covid overleden.
(combinatie van)

@TheBlock

Ja klopt maar er zijn er evengoed veel die schijt hebben onder het mom: ik zit er graag warmpjes bij en ga niet in de kou zitten. Cmon echt westerse verwendheid, klagen bij 19° al. 🤡

Neem Randy Cleijsen. Hij rijdt net als zijn partner in een elektrische auto die hij thuis oplaadt en krijgt binnenkort een warmtepomp om het huis te verwarmen. Cleijsen heeft zijn uiterste best gedaan om zo duurzaam mogelijk te leven. Gas gebruikt hij niet meer, maar daardoor is zijn elektriciteitsrekening wel flink hoger. "We moeten dus over een groot deel van ons energieverbruik straks toch de marktprijs betalen."

Het kabinet had bij de plafonds meer rekening moeten houden met mensen die met een duurzame toekomst bezig zijn, meent Cleijsen. Waarom kun je geen hogere compensatie voor stroom krijgen als je geen gas verbruikt?
Ik kan hier echt van genieten. Van die kneuzige deugkutjes die alles doen om maar duurzaam te zijn. Een elektrische auto, warmtepompje, van het gas af, etc. Stemmen zeer waarschijnljk GL of D66
En dan, bam, fucking hoge energierekening. Heerlijk.

Al die deugkutjes die nu pissed zijn omdat ze zich helemaal klem betalen. Maar.. maar.. we hebben juist zo hard gedeugd door braafjes te luisteren en te verduurzamen... en nu krijgen wij de rekening... het is niet eerlijk.. boehoe hoe.

Mmm liberal tears

Ik kan hier echt van genieten. Van die kneuzige deugkutjes die alles doen om maar duurzaam te zijn. Een elektrische auto, warmtepompje, van het gas af, etc. Stemmen zeer waarschijnljk GL of D66

Al die deugkutjes die nu pissed zijn omdat ze zich helemaal klem betalen. Maar.. maar.. we hebben juist zo hard gedeugd door braafjes te luisteren en te verduurzamen... en nu krijgen wij de rekening... het is niet eerlijk.. boehoe hoe.

Mmm liberal tears
Als ze echt zouden deugen dan zouden ze de helft minder aan energie verbruiken, toch?

Ik kan hier echt van genieten. Van due deugkutjes die alles doen om maar duurzaam te zijn. Een elektrische auto, warmtepompje, van het gas af, etc. Stemmen zeer waarschijnljk GL of D66

Mmm liberal tears
Maar onder de streep zijn ze waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit, alleen de winst die ze pakken zal kleiner worden.

Ik ga zelfs meer betalen dan nu, aangezien de belastingkorting er per 1 januari af gaat. 😳
En de zelfstandigenaftrek wordt weer verder verlaagd. €600 minder aankomend jaar.

Maar gelukkig gaan Mustafa en zijn 3 vrouwen en 10 kinderen er wel op vooruit. Daar ben ik wel blij om. Zij hebben immers dit land opgebouwd.

En de zelfstandigenaftrek wordt weer verder verlaagd. €600 minder aankomend jaar.

Maar gelukkig gaan Mustafa en zijn 3 vrouwen en 10 kinderen er wel op vooruit. Daar ben ik wel blij om. Zij hebben immers dit land opgebouwd.

Precies, die moeten wel voorzien worden in onkostenvergoedingen, je moet wel steeds weer een nieuwe PGP toestelletje kopen, wil je niet bij het OM in het vizier komen. Om slechts 1 van de vele nadelen van hun vakgebied te benoemen.

Als ze echt zouden deugen dan zouden ze de helft minder aan energie verbruiken, toch?
Als ze echt zouden deugen dan zouden ze stoppen met vliegen ipv een paar euro CO2-compensatie. Stoppen met het eten van vlees is ook zo'n leuke, nog even los van de ingevlogen waterverslindende avocado's, himalaya-zout en vogelzaad, als je wel vlees eet en niet vliegt ben je veel milieubewuster.

(Retourtje Amsterdam-Singapore = dieet van vleesliefhebber = 3,3 ton CO2, gemiddeld is 2,5 ton CO2, veganistisch is 1,5 ton CO2)

• Like
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven