MuscleMeat

Huisarts, Gyno.. Wat een prutsers

MastaguyB

Freaky Bodybuilder
Waardering
99
Lengte
1m85
Massa
110kg
Ik kom net terug van de huisarts. Ik ging er heen voor mijn gyno (meer puffy nipples). Dus hij er even naar kijken. Zegt ie zo van ''nou jij hebt veel vorderingen gemaakt'' gespierd geworden zeg. Ik keek hem verbaast aan. Maargoed ik had ook wel wat spek zei hij. Moest ik dus op de weegschaal gaan staan en ging ie mijn lengte opmeten. En even later komt hij daar met zo'n BMI metertje aanzetten. Nou je hebt een BMI van 30 zegt ie, dat is wel wat veel. Ik zeggen dat het niet klopt voor mensen die aan krachtsport doen. Maar daar had hij klaarblijkelijk geen kaas van gegeten.

Ik moest eerst wat vet kwijt voordat ie me kon doorsturen dus:rolleyes:. Nouja dat lukt me wel zei ik. Voor een half jaar terug woog ik ook 8 kg lichter. Vroeg hij waarom ik het weer zover heb laten oplopen.
Dat komt dus omdat ik veel eet voor spiermassa en sterker te worden. Nou volgens mij was dat ook nieuw voor hem.

Ik zeg hem daarom dat ik ook getest wil worden op cortisol, omdat ik zelf denk dat ik weinig vorderingen maak door veel stress en dus bijna alleen maar vet aanzet, want ik wil wel meer spieren nog en sterker worden.
Nou zegt ie ik vind dat je al heel ver bent gekomen. (Valt reuze mee), maar voor hem klaarblijkelijk niet. Mischien vind je lichaam wel nu is het genoeg en kun je niet extra massa aanzetten, verder vertelde hij nog meer van die onzin verhaaltjes, en laat je geen supplementen aansmeren enzo. Ik had mn potje anti-cortisol meegenomen, maar heb dat maar niet laten zien aan hem. Hij snapt er toch geen bal van.
Begon die ook nog even over dat afvallen, en vertelde over Sonja Bakker, ochnee wil je mij een 1500 kcal dieet aansmeren?? Nou ik heb sommige mensen die zijn in 2 maand 11 kg afgevallen zegt ie. Nounou dacht ik Ik zei dat het niet voor sportende mensen is, hetzelfde geldt voor dat BMI gedoe.

Sjongejonge wat een stumper ook. Nou ik heb in iedergeval mn cortisol-test. Zou ik niet langs een sportarts ofzo kunnen die er meer verstand van heeft?? weet iemand daar wat meer over?

haha shit man, ga toch gewoon naar een andere dokter.
Echt een idioot.

Ga gewoon langs een plastisch chirurg. Dan kan je al dat gezeik met een huisarts (die er toch geen bal van snapt) achterwege laten.
Als je meer dan gemiddeld gespierd bent dan denkt de huisarts meteen dat je aan de illegale middelen zit. Ze snappen nu eenmaal niet dat je er ook kan komen met hard trainen en veel eten...

succes

haha, zo zijn er jammer genoeg veel dokters van dit kaliber, weg met die kloot :D

bmi en sonja bakker, nuff said

• Topic Starter Topic Starter
Tja, ik lees hier ook vele verhalen van slechte huisartsen, en heb het nu zelf ondervonden. Het is wel een aardige man. Maar wat een gezwets op het gebied van lichaam en krachtsport/afvallen. Met zn Sonja bakker:roflol: Gelukkig weet ik beter, anders ben ik mn spieren in no time kwijt natuurlijk met dat crashdieet.

---------- Toegevoegd om 19:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:37 ----------

haha shit man, ga toch gewoon naar een andere dokter.
Echt een idioot.

Je kan toch niet zomaar naar een andere huisarts stappen? Moet je je toch eerst uitschrijven bij je huidige?

Mja, weet iemand wat meer over een sportarts die me beter advies kan geven? Hoe gaat zoiets in zn werk, waar moet je zijn?

Ik zag laatst een passende opmerking voorbij komen: "En die heeft zijn halve leven het menselijk lichaam als studie-object gehad?"

Mijn dokter (kom er overigens niet vaak) sport zelf ook redelijk fanatiek, dus hij vind het altijd wel mooi een beetje over sups en anabolica lullen, al heeft hij er zelf geen kaas van gegeten :D

een second opinion is tegenwoordig toch ook heel normaal en wordt door de meeste zorgverzekeraars toch ook vergoed? Hoef je tenminste niet direct naar een andere dokter over te stappen (mits je voor de rest wel tevreden bent over hem uiteraard)

:roflol: wat een kneus.

Maar zoek je een nieuwe, goeie huisarts man, toch wel belangrijk voor serieuze zaken. ;)

Mijn dokter (kom er overigens niet vaak) sport zelf ook redelijk fanatiek, dus hij vind het altijd wel mooi een beetje over sups en anabolica lullen, al heeft hij er zelf geen kaas van gegeten :D

Dat is wel beter. Ik moest me maar geen supplementen laten aansmeren zei hij, doe het gewoon natuurlijk, uhum:rolleyes:. Ik heb maar niks gezegd.

een second opinion is tegenwoordig toch ook heel normaal en wordt door de meeste zorgverzekeraars toch ook vergoed? Hoef je tenminste niet direct naar een andere dokter over te stappen (mits je voor de rest wel tevreden bent over hem uiteraard)

Ik zal eens navragen bij mn verzekeraar.

:roflol: wat een kneus.

Maar zoek je een nieuwe, goeie huisarts man, toch wel belangrijk voor serieuze zaken. ;)

Ja mischien wel beter. Maar dan moet je ook maar weer net de goeie treffen he.

Waarom zou BMI niet gelden voor krachtsporters? BMI is bedoeld om de belasting van je hart in te schatten, meer massa betekent nu eenmaal dat je hart harder moet werken.

Uiteraard is het gezonder als die massa spiermassa is ipv vet, maar dat is vooral omdat het hart ook wat sterker wordt van krachttraining.

Het kan goed zijn dat je puffy nipples geen echte gyno zijjn maar eerder plaatselijke vet opslag. Ik heb hier ook last van en 2 keer aan men huisarts gevraagd om te checken en hij zei dat het spier was en geen gyno. Dan een echo laten doen en het was pseudo gyno aka vetopslag onder tepel.

Beste nog.

Het kan goed zijn dat je puffy nipples geen echte gyno zijjn maar eerder plaatselijke vet opslag. Ik heb hier ook last van en 2 keer aan men huisarts gevraagd om te checken en hij zei dat het spier was en geen gyno. Dan een echo laten doen en het was pseudo gyno aka vetopslag onder tepel.

Beste nog.

klopt, gewoon aanleg voor vocht/vetopslag achter de tepel, dat zit er met 10%bf ook nog gewoon. liposuctie kun je proberen

en het gros van huisartsen is gewoon zo, manusje van alles en meester van niks, andere zoeken gaat weinig doen

klopt, gewoon aanleg voor vocht/vetopslag achter de tepel, dat zit er met 10%bf ook nog gewoon. liposuctie kun je proberen

en het gros van huisartsen is gewoon zo, manusje van alles en meester van niks, andere zoeken gaat weinig doen

Verschilt dat niet per persoon? Lijkt me van wel, tenzij het echte gyno is.

Ik kom net terug van de huisarts. Ik ging er heen voor mijn gyno (meer puffy nipples). Dus hij er even naar kijken. Zegt ie zo van ''nou jij hebt veel vorderingen gemaakt'' gespierd geworden zeg. Ik keek hem verbaast aan. Maargoed ik had ook wel wat spek zei hij. Moest ik dus op de weegschaal gaan staan en ging ie mijn lengte opmeten. En even later komt hij daar met zo'n BMI metertje aanzetten. Nou je hebt een BMI van 30 zegt ie, dat is wel wat veel. Ik zeggen dat het niet klopt voor mensen die aan krachtsport doen. Maar daar had hij klaarblijkelijk geen kaas van gegeten.

Ik moest eerst wat vet kwijt voordat ie me kon doorsturen dus. Nouja dat lukt me wel zei ik. Voor een half jaar terug woog ik ook 8 kg lichter. Vroeg hij waarom ik het weer zover heb laten oplopen.

Dat komt dus omdat ik veel eet voor spiermassa en sterker te worden. Nou volgens mij was dat ook nieuw voor hem.

Ik zeg hem daarom dat ik ook getest wil worden op cortisol, omdat ik zelf denk dat ik weinig vorderingen maak door veel stress en dus bijna alleen maar vet aanzet, want ik wil wel meer spieren nog en sterker worden.

Nou zegt ie ik vind dat je al heel ver bent gekomen. (Valt reuze mee), maar voor hem klaarblijkelijk niet. Mischien vind je lichaam wel nu is het genoeg en kun je niet extra massa aanzetten, verder vertelde hij nog meer van die onzin verhaaltjes, en laat je geen supplementen aansmeren enzo. Ik had mn potje anti-cortisol meegenomen, maar heb dat maar niet laten zien aan hem. Hij snapt er toch geen bal van.

Begon die ook nog even over dat afvallen, en vertelde over Sonja Bakker, ochnee wil je mij een 1500 kcal dieet aansmeren?? Nou ik heb sommige mensen die zijn in 2 maand 11 kg afgevallen zegt ie. Nounou dacht ik Ik zei dat het niet voor sportende mensen is, hetzelfde geldt voor dat BMI gedoe.

Sjongejonge wat een stumper ook. Nou ik heb in iedergeval mn cortisol-test. Zou ik niet langs een sportarts ofzo kunnen die er meer verstand van heeft?? weet iemand daar wat meer over?

Nou zo'n stumper is het niet. Zoals je zelf al zegt heb je meer puffy nipples ipv harde schijven. Ergo, dit pleit mee voor vet: dus waarom zou ie je dan doorverwijzen, de chirurg stuurt a) jouw toch weer naar huis met hetzelfde advies als de HA en b) de huisarts wordt (wederom) uitgelachen/ belachelijk gemaakt.

Wat betreft het cortisol, tja het zou theoretisch mogelijk kunnen zijn dat dit je progressie tegen houdt; Echter een TE hoog cortisol geeft echt wel iets meer dan alleen stagnatie van spiergroei. Bovendien geeft een te hoog cortisol specifieke vethoping ( = lees ziekte van Cushing). Dus ik vind het heel erg aardig van hem dat ie toch je cortisol laat bepalen.

Het verhaal van laat je geen supplementen aansmeren vind ik ook heel erg goed advies, 99.8% van alle supps doe geen fl**ker.

Het BMI verhaal is ook niet zo slecht, waarom niet. Uit je verhaal maak ik op dat je een behoorlijke speklaag hebt en dan is een BMI wel degelijk bruikbaar inzake mate van gewrichtsbelasting, belasting hart etc. Wat ie echter wel had moeten doen is je bf% bepalen, want als je bmi bv 30 is maar je bf=12 dan heft het elkaar als het ware op.

Dus al met al zo slecht is je HA niet. Feit blijft wel dat de meeste artsen geen verstand hebben van krachtsport/ BB, zelfs sportartsen zul je maar weinig treffen die er echt verstand van hebben.

Als een Arts tegen je begint over Sonja Bakkeren, dan zou ik toch echt zwaar in de cut gaan eerlijk gezegd :eek:

Op die foto's van september 2008 is je vetpercentage ook al aan de hoge kant. en nu ben je weer 8 kilo aangekomen waarvan het grootste gedeelte waarschijnlijk vet is. word idd eens tijd voor een goeie cut lijkt mij zo. je zit nu cker op 20 procent en je moet terug naar 8%. dat word een hoop kilotjes inleveren.

Waarom zou BMI niet gelden voor krachtsporters? BMI is bedoeld om de belasting van je hart in te schatten, meer massa betekent nu eenmaal dat je hart harder moet werken.

Uiteraard is het gezonder als die massa spiermassa is ipv vet, maar dat is vooral omdat het hart ook wat sterker wordt van krachttraining.

Dat is mischien wel zo, maar hij deed het om te bepalen of ik te vet was of niet, om me vervolgens door te verwijzen als het in orde was. Goed ik ben wel iets te vet, maar heb zeker geen obesitas zoals dat BMI metertje aangeeft.
mijn vetpercentage ligt ongeveer op 18-19 %.

Beste nog.

Ik heb hier over gelezen, het lijkt me ook eerder dat het pseudo-gyno is.

Als een Arts tegen je begint over Sonja Bakkeren, dan zou ik toch echt zwaar in de cut gaan eerlijk gezegd :eek:

Wat is dat voor redenering? Hij krijgt natuurlijk enkel dikke mensen daar in zn praktijk en die smeert ie het sonja bakker dieet aan. Dat is allemaal best, maar dat dieet is echt niks voor fanatieke (kracht) sporters.

Op die foto's van september 2008 is je vetpercentage ook al aan de hoge kant. en nu ben je weer 8 kilo aangekomen waarvan het grootste gedeelte waarschijnlijk vet is. word idd eens tijd voor een goeie cut lijkt mij zo. je zit nu cker op 20 procent en je moet terug naar 8%. dat word een hoop kilotjes inleveren.

8% vind ik overdreven. 12% is al goed genoeg vind ik. Mijn spiergroei stagneerd al een hele tijd (stress/cortisol verhaal), en daarom dat ik bijna enkel vet heb gewonnen. Kijk als alles in orde was dan was van die 8 kg mischien 5 kg spiermassa geweest, wat lijkt mij een redelijke richtlijn is voor 10 maanden training. Maargoed de laatste maand lijk ik weer wat vorderingen te maken, dus wil nu niet gelijk overgaan om te cutten.

Had je dit al voordat je gewicht bent aangekomen? Want als je dit eerst niet had lijkt het mij dat het gewoon een gevolg is van een hoog vet%.

Terug
Naar boven