MuscleMeat

huisdier bodybuilder

Er is maar 1 hond de vetste en dat is die van Pipo. 80kg schoon aan de haak :eek:

hardstikke stoer zeker van die mong*len die met 2 fila honden lopen en dan toevallig per ongeluk een andere hond tegen komen. De Fila honden blijven staan, de man kan natuurlijk nooit 2 van die honden tegen gehouden. conclusie een dode hond, baasje van de fila honden zegt: "Dat doen ze anders nooit, ze spelen altijd zo lief met elkaar".

Echt een hekel aan zulke mensen, altijd een feest om te zien als er zo'n mafkees uit Argentinie of een Europeaan in tranen is omdat z'n stoere vecht hond buiten moest slapen van een hotel eigenaar in Guatamala en gedood is door een Jaguar.

???wat zijn fila honden?rest van de tekst snap ik niet...heb ik iets gemist???

geef mij maar gewoon een duitse herder :)

@Silva: Ik ben het volledig met je eens hoor als je zegt dat mensen hun hond(en) onder controle moeten kunnen houden.

Hoe stoer mijn "vechthonden" ook kunnen zijn (LOL).. buiten slapen doen ze niet. :)

Niet tegen jou, maar waar ik me zeker aan stoor is de vooroordelen die mensen over je honden hebben. Kom maar eens een dagje op bezoek en je zult zien dat het hartstikke lieve beesten zijn die geen mens kwaad doen.

Mooie site: The Pit Bull Problem

@Silva: Ik ben het volledig met je eens hoor als je zegt dat mensen hun hond(en) onder controle moeten kunnen houden.

Hoe stoer mijn "vechthonden" ook kunnen zijn (LOL).. buiten slapen doen ze niet. :)

Niet tegen jou, maar waar ik me zeker aan stoor is de vooroordelen die mensen over je honden hebben. Kom maar eens een dagje op bezoek en je zult zien dat het hartstikke lieve beesten zijn die geen mens kwaad doen.

PIT'S AND STAFF'S RULE BIG TIME;)

ik kreeg koude rillingen van dat filmpje man. Maar het is wel de waarheid in amerika zijn dit soort gevechten tussen pitbulls nog steeds aan de orde van de dag. er staat ook een docu over pit fights op youtube.com maar asl je die ziet heb is wel je dag verpest door de schokkende beelden.

Maar die staffies van je zien er echt toppie uit btw.

Het ergste is dat deze gevechten ook in Nederland gewoon voorkomen. je hoort er alleen erg weinig van.

Op animal Planet zie je vaak programma's over het aanpakken van hondengevechten etc... Mooi, maar wordt er ook vaak erg verdrietig van.

Het kijken van het filmpje is echt een must voor mensen die niets van pitt-bulls snappen.

Ik begrijp wat je probeert te zeggen en zal zeker niet zeggen, dat de pitbull een slechte of van nature een slechte hond is. Het is echter wel een hond, net als alle honden eigenlijk, die je goed onder controle moet hebben.
Wat me eigenlijk "stoort" aan je tekst is, dat je zegt, dat het zulke lieve honden zijn. Dat kan eigenlijk geen enkele honden-eigenaar zeggen, want een hond is niet lief en moet ook niet zo gezien worden, vind ik. Het is geen mens, die warmte en liefde voelt (zoals een mens dat doet), maar een roedeldier, die onderaan de lijn staat en alleen dat verstaat en begrijpt.
Zolang mensen dat niet begrijpen (en dat zijn er heel veel, die dat dus niet doen), zullen er nog altijd (bijt)incidenten blijven bestaan.
Ik zeg dus niet dat alle honden slecht zijn, maar dat dat dus altijd de baasjes zijn, die niet met hun hond om kunnen gaan.;)

Laatst bewerkt:
hardstikke stoer zeker van die mong*len die met 2 fila honden lopen en dan toevallig per ongeluk een andere hond tegen komen. De Fila honden blijven staan, de man kan natuurlijk nooit 2 van die honden tegen gehouden. conclusie een dode hond, baasje van de fila honden zegt: "Dat doen ze anders nooit, ze spelen altijd zo lief met elkaar".

Echt een hekel aan zulke mensen, altijd een feest om te zien als er zo'n mafkees uit Argentinie of een Europeaan in tranen is omdat z'n stoere vecht hond buiten moest slapen van een hotel eigenaar in Guatamala en gedood is door een Jaguar.

Leuk, dat je er plezier in hebt om de dood van honden.
Een Fila (brasileiro) is idd een hond, waar je absoluut controle over moet hebben en dan maakt het helemaal niet uit of je er 1 of 5 hebt lopen, zoals in je eerste voorbeeld.
Daar zet je ook neer; conclusie een dode hond. Ja, dus? Wie zegt, dat dat de schuld is van de Fila's? Daar ga jij dus al vanuit, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Nogmaals; de hond is niet de dader, maar de eigenaar. Meestal is de eigenaar niet eens bewust van het creëren van een probleem met zijn hond(en). Heeft die persoon een mopshondje zal de schade wel meevallen. Heeft hij/zij een Mastino Napolitano, dan heb je een groot probleem.

@Mighty: Het is maar net wat je verstaat onder "lief". Een lieve hond is voor mij een hond die weet dat ie onder je staat, die niet vals is (gemaakt!) en die als ik met me luie reet op de bank ga liggen het liefste de hele avond bij je ligt te knuffelen ;)

Van mijn eigen honden kan ik zeggen dat ik ook erg de "humor" waardeer die erin zit. Het zijn 2 clowns eersteklas.

100_0401klein.jpg

Maar goed, al ik erover begin lul ik er een boek over vol, dus stop ik maar vlug.

Laatst bewerkt:
Als je maar wel weet, dat wanneer je hond iets verkeerd interpreteert van een van je bezoekers, ook hij kan grommen/blaffen/bijten. Dus je kunt je hond best een lieverd vinden, maar je moet hem wel altijd in de gaten houden, zeker wanneer er vreemden bij jullie zijn.;)

Zijn die mastino's zo gevaarlijk dan robert? Ik had kennisen met twee van die logzakken, van die beesten die voor 5 honden genoeg vel bij zich hebben. Werden wel gebruikt voor gevechten vroeger begreep ik, maar volgens mijn zijn ze zo laks en sloom als dikke stront in de winter.

Zijn die mastino's zo gevaarlijk dan robert? Ik had kennisen met twee van die logzakken, van die beesten die voor 5 honden genoeg vel bij zich hebben. Werden wel gebruikt voor gevechten vroeger begreep ik, maar volgens mijn zijn ze zo laks en sloom als dikke stront in de winter.

Het zijn immens sterke honden en dat is het belangrijkste. Ze zijn misschien niet zo wendbaar en snel als bijv. een pitbull, maar als ze je te pakken hebben, verscheuren ze je (wanneer ze dat zouden willen). Verder hebben ze een behoorlijk sterke eigen wil en zullen ze een baas zelf uitzoeken. Als ze je niet moeten, moeten ze je ook echt niet en als dat zo is, heb je een probleem.
Overigens is dit ras ook een protoype hond, dat min of meer verdoet is door het show-fokken. Op een gegeven moment, was het belangrijker hoeveel vel ze hadden dan hoe functioneel ze zijn. Jammer, maar zo gaat het met veel rassen.
Bij Bullmastiffs zie je tegenwoordig bijvoorbeeld ook steeds vaker, dat er schuwe (zelfs bange) honden worden gefokt. Als er met zo'n hond wordt doorgefokt, zal het ras, zoals het hoort te zijn, compleet verdwijnen.
Zo gaat het met steeds meer rassen, omdat veel mensen nu eenmaal "lieve" honden willen.
Aan de andere kant ook maar goed, want veel mensen kunnen ook helemaal geen hond opvoeden en als ze dan wel een zelfverzekerde, sterke hond hebben, kan het alleen maar fout gaan.

Mighty,

wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Max is bijvoorbeeld niet echt een "pittige" hond wat een stafford wel hoort te zijn, hij is een beetje sloom en een echte goedzak. Lizzy heeft wat dat aangaat veel meer het stafford-karakter. Pittig, maar waarschijnlijk heb je nog nooit zo'n aanhankelijk en knuffelbaar hondje gezien... En daarbij komt dat het uiterlijk erg afwijkt van de vroegere ras-standaard. Max weegt 22 kilo terwijl een reu volgens de rasstandaard 17 kilo behoort te wegen.

Bij Staffords zie je ook echt de verschillende types. J ehebt de slankere hogere type's (Terriers) en de gedrongen bredere types (Bully). De laatste zijn echte showhonden.

Mighty,

wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Max is bijvoorbeeld niet echt een "pittige" hond wat een stafford wel hoort te zijn, hij is een beetje sloom en een echte goedzak. Lizzy heeft wat dat aangaat veel meer het stafford-karakter. Pittig, maar waarschijnlijk heb je nog nooit zo'n aanhankelijk en knuffelbaar hondje gezien...

Ik heb genoeg staffords gezien en vind het ook hele mooie beesten. Ik zie honden alleen niet als knuffeldieren. Ik vind het leuk om met mijn hond te werken en spelen en dat is voor hem ook een beloning. Uiteraard krijgt hij wel een aai, wanneer hij iets goed heeft gedaan.:D

Terug
Naar boven