AndroidHealthClinic

Hulp gezocht

Bezoekers in dit topic

Uiteraard was ik voorbereid op deze reactie's:wave:

Volgens mij heeft het geen zin om reacties neer te zetten die geen nut hebben?:thinking:
Deze is gemaakt halverwege 2018 rond de klok van 11u (voor het sporten)
hcp33sqbyc.59.12.jpg

Niet nauwkeurig.
 
Vet % klopt van geen kant met die metingen.
Ze zijn leuk als indicatie om te zien of je vet verliest maar de waarde klopt niet.

Je hebt een personal trainer. Kan die een huidplooimeting doen? dan heb je in ieder geval een nauwkeurigere waarde.
Maar het draait feitelijk niet alleen maar om dat getalletje. Het zijn nummers en zeggen eigenlijk niets over je basis en over wel of niet kuren.

Als jij je voeding en training goed op orde hebt en je zit daadwerkelijk aan je max (en komt dan ook geen massa bij als je een goede bulk inzet), dan zit je op zich op een nette basis. Maar voor je aan een eerste kuur begint lees je goed in. Het blijft spelen met je hormonen en gezondheid. Maar eenmaal goed ingelezen en alle risico's in overweging genomen kan je een bewuste keuze maken voor jezelf of je dat het allemaal waard vind.

1. Dus overweeg nog een goede check op je voeding/training
2. Lees je echt goed in. Voor en nadelen. en ga niet zomaar omdat ieman zegt 500 mg test is goed dit doen. Bouw kennis op zodat je bewust een goede keuze kan maken.
3. Maak je de keuze wel om door te zetten doe het dan ook meteen goed. Goed kuur schema in combi met voeding en training. Bloed testen vooraf en achteraf ivm herstel etc. Er is genoeg informatie ook op dit forum aanwezig en in zijn algemeenheid op internet.
 
T/m 600mg testosteron nemen de sides en gains lineair toe. Daarboven zal het marginaal minder gains zijn en meer sides.
Met andere woorden: 600mg test voor 10-12 weken is een goede eerste kuur.

Maar eerlijk gezegd als ik je verhaal lees heb je meer problemen met voldoende eten, aangezien je niet meer aankomt. Daar gaat AAS je niet bij helpen.
 
Je produceert als man zijnde tussen de 4 en 7 mg testosteron per dag. Waarom zou elke 3,5 dagen 125mg als eerste kuur niet meer dan zat zijn? Dat is 250mg per week. Ik heb dat nooit begrepen. Per week zou dat neerkomen op misschien max 70mg en je kuurt op 250mg. Ik vat het ff niet. Als je training, voeding en slaap dik in orde is, kan je echt wel goed gainen.
 
Nee ik heb er geen ervaring mee. Nog nooit gekuurd.
Ben zelf alleen voorstander van dingen eerst even uitproberen voordat je gaat knallen. Eerste keer dat je XTC/MDMA gebruikt knal je toch ook niet meteen de hele pil in je mik?

Eerst beginnen met 250mg/w als dosering is ruim voldoende als je nooit AAS hebt gebruikt. Eerste keer is spannend, stress je je, de sides wat limiteren of wat lichter maken kan geestelijk veel beter uitpakken.
Eerstvolgende kuur kan je dan gewoon 500mg/w pakken. Of als het je mentaal niks boeit gewoon meteen op 500mg/w gaan, je zal daar inderdaad meer gains op pakken.
Als je niet rustig aan wilt beginnen kan je net zo goed meteen test-tren-mast e.d. gaan pakken.
 
250 is wel écht het minimum imo.

In de optiek van 70mg vs 250 kan je gaan mierenneuken en zeggen dat 125mg per week gains gaat geven. Want dat is ook nog meer dan écht natty levels.

Ik denk dat er maar weinig zijn die écht alles op orde heeft bij z'n eerste kuurtje, inclusief ik zelf. Terwijl ik toen dacht dat dat wel het geval was, was dat achteraf bekeken toch niet helemaal op orde.

Je wilt er natuurlijk ook wat juicy gaan uitzien ipv er als een goede natty uitzien terwijl je geen natty bent:P
 
500/600 test met eventueel 200 mast prima lijkt mij. Zou mezelf ook niet plat gaan leggen voor 250mg.
 
Degenen die echt al een paar jaartjes minimaal keihard trainen, hun voeding op orde hebben, macros, slaap, de hele mikmak, zullen gains maken hoe dan ook.

Meteen voor 500mg heeft echt 0 meerwaarde als je weet wat doet en vooral wanneer je dit natty kan maximaliseren. 70 mg vs 250 mg, tering, als dat geen verschil is. 500mg is voor mensen die denken dat ze het nodig hebben en vooral hun eigen shit nog lang niet op orde hebben.
 
500/600 test met eventueel 200 mast prima lijkt mij. Zou mezelf ook niet plat gaan leggen voor 250mg.

Hij kan altijd nog verhogen.....
 
Natuurlijk ga je progressie maken op 250mg, ik heb ook nooit beweerd dat dat niet zo is. Echter, jezelf platleggen voor 250mg is inferieur aan 600mg test. Je herstel, mits hCG, is haast identiek, terwijl je veel meer kilo’s pakt tegen een lineaire toename van bijwerkingen.

Zie het als volgt: hypothetisch gezien wordt er met 250mg test 4-5kg on cycle gewonnen, waarvan 2-2,5kg overblijft. Neemt men 600mg wint men 8-10kg on cycle, waarvan vervolgens 6-7,5kg overblijft. Ik begrijp niet waarom je dezelfde lengte aan herstel wilt uitzitten, tegen een inferieure hoeveelheid winst.

Op het moment dat de bijwerkingen non-lineair toenemen met de winst, dan wordt het een ander verhaal.
 
Nee ik heb er geen ervaring mee. Nog nooit gekuurd.
Ben zelf alleen voorstander van dingen eerst even uitproberen voordat je gaat knallen. Eerste keer dat je XTC/MDMA gebruikt knal je toch ook niet meteen de hele pil in je mik?
Die vergelijking is zo scheef, dat ik er niet eens op in ga.

Feit: je hebt nog nooit gebruikt. Waarom geef je dan kuuradvies als ik vragen mag? Ander verhaal wanneer er vragen zijn die adhv wetenschappelijke literatuur beantwoord kunnen worden, maar dat is hier niet aan de orde.
 
Die vergelijking is zo scheef, dat ik er niet eens op in ga.

Feit: je hebt nog nooit gebruikt. Waarom geef je dan kuuradvies als ik vragen mag? Ander verhaal wanneer er vragen zijn die adhv wetenschappelijke literatuur beantwoord kunnen worden, maar dat is hier niet aan de orde.

Je hoeft niet altijd iets zelf ondervonden te hebben voordat je iets adviseert.
Heb me er in enige mate in verdiept dus beantwoord de vragen uit wat ik gelezen heb; stickies hier. posts op andere fora, generale adviezen die gegeven worden, onderzoeken etc.
Uit basis van die informatie geef ik een reactie, zit ik ernaast, word ik op m'n plek gezet en heb ik weer meer kennis opgedaan. Zodoende leert men ;)
Wil zelf volgend jaar wellicht beginnen met kuren dus als ik tegen die tijd een grote dosis kennis heb ben ik tevreden.

Alsnog zou ik dan alsnog de eerste week/twee weken starten op 250/w om te kijken hoe je er op reageert en wat het met je doet. Als het de aller eerste keer is dat je injecties zet.
Nogmaals; eerste keer is altijd erg spannend. Je wilt eerst de (mogelijke) sides ervaren en voelen voordat je meteen 600/w gaat knallen. Zo bizar is dat toch niet?
Tenzij je mentaal erg sterk staat en sides weinig invloed op je staat van zijn hebben.

Verder kan ik natuurlijk niet altijd gelijk hebben hé ;)
 
Laatst bewerkt:
Je produceert als man zijnde tussen de 4 en 7 mg testosteron per dag. Waarom zou elke 3,5 dagen 125mg als eerste kuur niet meer dan zat zijn? Dat is 250mg per week. Ik heb dat nooit begrepen. Per week zou dat neerkomen op misschien max 70mg en je kuurt op 250mg. Ik vat het ff niet. Als je training, voeding en slaap dik in orde is, kan je echt wel goed gainen.
Omdat je letterlijk dubbel zoveel spiermassa krijgt met 500 mg vs 250 mg wekelijks. Veel meer bijwerkingen krijg je er niet van; een belangrijke bijwerking van het kuren blijft zelfs praktisch hetzelfde (tijd benodigd voor herstel van de HPG-as).

Die vergelijking is zo scheef, dat ik er niet eens op in ga.

Feit: je hebt nog nooit gebruikt. Waarom geef je dan kuuradvies als ik vragen mag? Ander verhaal wanneer er vragen zijn die adhv wetenschappelijke literatuur beantwoord kunnen worden, maar dat is hier niet aan de orde.
Dit kun je juist vrij goed aan de hand van de literatuur beantwoorden. De afweging voor welke dosering je vervolgens gaat is een persoonlijke. Maar dat kun je, mijns inziens, het beste doen aan de hand van hoeveel spiermassawinst je kunt verwachten bij welke dosering, en welke bijwerkingen daaraan kleven. Dat zijn vragen die je precies niet betrouwbaar kunt beantwoorden aan de hand van een eigen ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk ga je progressie maken op 250mg, ik heb ook nooit beweerd dat dat niet zo is. Echter, jezelf platleggen voor 250mg is inferieur aan 600mg test. Je herstel, mits hCG, is haast identiek, terwijl je veel meer kilo’s pakt tegen een lineaire toename van bijwerkingen.

Zie het als volgt: hypothetisch gezien wordt er met 250mg test 4-5kg on cycle gewonnen, waarvan 2-2,5kg overblijft. Neemt men 600mg wint men 8-10kg on cycle, waarvan vervolgens 6-7,5kg overblijft. Ik begrijp niet waarom je dezelfde lengte aan herstel wilt uitzitten, tegen een inferieure hoeveelheid winst.

Op het moment dat de bijwerkingen non-lineair toenemen met de winst, dan wordt het een ander verhaal.

Ik snap je redenering. Maar wat ik me altijd afvraag: Als 600mg test je eerste kuur is, wat wordt dan je tweede kuur? 750? 1000? En je derde? Tren, Deca, Anadrol? En je tiende?
Wanneer je steeds zulke sprongen maakt zal je vast en zeker heel snel heel veel groeien, maar ik vraag me altijd af hoe zo'n tactiek nou op de lange termijn werkt. Wellicht dat jij hier met jouw ervaring een antwoord op kunt geven.

Misschien is 250mg test wat aan de lage kant, zeker wanneer je nog even het estergewicht eraf haalt. Maar -zoals bijvoorbeeld Jordan Peters adviseert- beginnen met 350 ofzo, volgende kuurtje 400, vervolgens misschien 450 of 500. Wegblijven van orals, niet stacken met andere anabolen. Gewoon zoveel mogelijk gains uit zou weinig mogelijk gear proberen te halen. Dat is een visie die mij persoonlijk erg aanspreekt en zo ben ik het ook van plan om aan te pakken in de nabije toekomst.
 
Omdat je letterlijk dubbel zoveel spiermassa krijgt met 500 mg vs 250 mg wekelijks. Veel meer bijwerkingen krijg je er niet van; een belangrijke bijwerking van het kuren blijft zelfs praktisch hetzelfde (tijd benodigd voor herstel van de HPG-as).
Dit dus.
Ik snap je redenering. Maar wat ik me altijd afvraag: Als 600mg test je eerste kuur is, wat wordt dan je tweede kuur? 750? 1000? En je derde? Tren, Deca, Anadrol? En je tiende?
Wanneer je steeds zulke sprongen maakt zal je vast en zeker heel snel heel veel groeien, maar ik vraag me altijd af hoe zo'n tactiek nou op de lange termijn werkt. Wellicht dat jij hier met jouw ervaring een antwoord op kunt geven.

Misschien is 250mg test wat aan de lage kant, zeker wanneer je nog even het estergewicht eraf haalt. Maar -zoals bijvoorbeeld Jordan Peters adviseert- beginnen met 350 ofzo, volgende kuurtje 400, vervolgens misschien 450 of 500. Wegblijven van orals, niet stacken met andere anabolen. Gewoon zoveel mogelijk gains uit zou weinig mogelijk gear proberen te halen. Dat is een visie die mij persoonlijk erg aanspreekt en zo ben ik het ook van plan om aan te pakken in de nabije toekomst.
In eerste instantie een kwestie van voor ogen houden wat je wilt bereiken. 120kg op 1m80 ga je simpelweg niet bereiken met dergelijke kuurtjes. Daarnaast voor ogen houden wat je bereid bent ervoor op te geven (ook vanuit gezondheidsperspectief).
Idealiter zo weinig mogelijk gear voor zoveel mogelijk resultaat. Ondergrens is simpelweg 600mg omdat minder zetten een irrationele keuze is. Bovengrens bepaal je adhv wat je wilt bereiken en wat je ervoor over hebt.
 
Ik snap je redenering. Maar wat ik me altijd afvraag: Als 600mg test je eerste kuur is, wat wordt dan je tweede kuur? 750? 1000? En je derde? Tren, Deca, Anadrol? En je tiende?
Wanneer je steeds zulke sprongen maakt zal je vast en zeker heel snel heel veel groeien, maar ik vraag me altijd af hoe zo'n tactiek nou op de lange termijn werkt. Wellicht dat jij hier met jouw ervaring een antwoord op kunt geven.
.
Je kan makkelijk gewoon weer 500/600mg test doen voor je 2e kuur.

Alsnog zou ik dan alsnog de eerste week/twee weken starten op 250/w om te kijken hoe je er op reageert en wat het met je doet. Als het de aller eerste keer is dat je injecties zet.
Nogmaals; eerste keer is altijd erg spannend. Je wilt eerst de (mogelijke) sides ervaren en voelen voordat je meteen 600/w gaat knallen. Zo bizar is dat toch niet?
Tenzij je mentaal erg sterk staat en sides weinig invloed op je staat van zijn hebben.
Als je iets merkt dan is dat pas vanaf week 4(Afhankelijk van de ester natuurlijk).
 
Je kan makkelijk gewoon weer 500/600mg test doen voor je 2e kuur.


Als je iets merkt dan is dat pas vanaf week 4(Afhankelijk van de ester natuurlijk).

Fair enough :) 500 á 600mg/w it is. Thx
 
Back
Naar boven