AndroidHealthClinic

Hulp met voeding en voedingschema!

Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
71kg
Hallo,

Ik neem aan dat dit de zoveelste x is dat jullie zo een vraag krijgen:rolleyes:...
maar ik heb echt hulp nodig met mijn voeding!
Ik weeg nu 71 kilo en wil graag wat afvallen.
Ik fitness bijna elke dag als ik tijd heb, want dan heb ik tenminste een bezigheid i.p.v. buiten gaan hangen of gamen etc. etc. en omdat ik het leuk vind en me er beter door voel!
Ik heb de laatste week elke dag ongeveer dit gegeten:

08:00
200 ml magere yoghurt met 2/3 eetlepels brinta
1 stuk fruit
2 boterhammen kaas/kipfilet (alhoewel niet elke dag volgens mij ???)
0,5 L water

11:00
3 boterhammen (pindakaas, kipfilet, naar keuze)
0,5 L water
1 stuk fruit

13:00

3 boterhammen (pindakaas, kipfilet, naar keuze)
0,5 L water

15:00/16:00
2 boterhammen óf knackerbrod met kaas of kipfilet
0,5 L water

19:00
avondeten (wat de pot schaft!)

*Na workout 5g creatine met 100 ml druivensap en wat water
*voor 't slapen 500gram kwark (60gram eiwitten :D)
*Mijn kcal behoefte is: 1940 kcal

Btw, ik drink in de middag/avond veel water zodat ik totaal uitkom rond de 3/4 Liter

Nu wilde ik weten wat ik hieraan kan verbeteren, want ik heb het idee dat ik net iets te veel eet en dat ik de dag ook gewoon kan halen met minder eten, omdat ik niet echt gewend was altijd een vol gevoel te hebben op school en dan na thuiskomst mezelf vol vrat. Ik at meestal ook veel snoep en dronk veel frisdrank wat ik overigens nu niet doe en ook zal vermijden.

Kunnen jullie me helpen met een voedingsschema? Ik ben niet mager, maar zie er niet echt dik uit.

als je alles wat je eet nu eens in deze [Link niet meer beschikbaar] zet dan weet je hoeveel cal dit is
en hoeveel eiwitten/ KH/en vetten
zorg dat je ongeveer 2-2,5 gr eiw per kg lich gewicht hebt en minimaal 1gr vet per kg lich. gewicht.

je geeft zelf al aan wat je dagelijkse behoefte is, zorg dat je er niet te veel onder gaat zitten, je bent nog jong en in de groei ;)

Ik denk dat die kcal onderhoud jouw bmr is, jij hebt veeeel meer kcals nodig.
Ik heb je onderhoud uitgerekend op: http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte
En ik kom uit op een onderhoud van 2802 kcal onderhoud
Dit geeft jou een maximale cut van -500kcal en is dus 2302kcal

Ik zou zeggen gebruik de sheet en richtijnen die Dinky jou gaf en maak een degelijk voedingsschema.

Zoals je al zei moet je die troep van frisdrank enzo achterwege laten, tenzij je echt niet aan je macro's komt van koolhydraten:p. Maar dan nog zou ik voor hoogwaardige koolhydraten gaan.
Heb ik nog een tip voor je: Lees je in in alles wat voeding en training betreft en uiteindelijk zul je onze hulp niet meer nodig hebben, en misschien zelfs anderen helpen ;)

Terug
Naar boven