MuscleMeat

Hulp nodig bij fitnessschema

PSV040

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Hallo beste forumleden

Wil volgende week beginnen met fitnessen , ..ik ga sporten bij basicfit dat betekend dus dat je zelf een schema in elkaar moet zetten.
alleen het probleem is dat ik er totaal geen verstand van heb hoe je zoiets in elkaar zet ..

Weeg 89 kilo en ben 1:83 lang , heb een buikje en vet verspreid over me lichaam, me doel is dus eerst wat kilo,s kwijt te raken om vervolgens spieren te kweken, wat is de beste manier ?
Cardio of gelijk beginnen met KT ? of een combinatie van beiden.

Wil 3 dagen in de week sporten een uur tot 1.5 uur.

Iemand tips?:)

3 daagse fullbody, cardio kan na je KT sessie maar hoeft niet per se.
Zoek eens naar Stronglifts 5x5

Hm, stronglifts kun je doen, ik zelf heb een hekel aan die mehdi, veelste commercieel. 3 dagen fullbody en vanaf de lege stang opbouwen is sowieso goed.

Je hoeft niet eens per se af te vallen, je zal snel genoeg afvallen hoe meer je in kracht aankomt.

Compounds zijn voor nu het beste, deze leren je goed te liften.

voorbeeld schema kan zijn

Squats (benen, core)
Overhead Press (schouders, triceps, core)
Rows (rug, core)
Deadlift (gehele lichaam)

Als je wilt barbell curls en rope pulldowns voor bicep en tricep, of pull ups en dips voor bicep en tricep.

Het belangrijkste is dat JIJ doet wat JIJ goed vind voelen. En wat voor jou werkt. Je kan makkelijk een schema vinden op internet, ik pas een schema vaak aan naar oefeningen die voor mij werken (benchpress met barbell krijg ik continu last van mn schouders, met dumbbells pak ik meer spanning en pomp). Zoek wat voor jou werkt en breng dit in je schema. Werk van je benen naar boven, dan vergeet je niks (benen, rug, borst, schouders, triceps, biceps)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de tips!:)

Nog 1 vraagje... hoe vaak moet je een oefening herhalen , 3x12 ??

Terug
Naar boven