Fitness Seller

Hulp nodig bij trainingsschema en voeding

Skaizur

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
65kg
Vetpercentage
9%
Hallo,
laat ik me hier eerst maar eens voorstellen en de situatie uitleggen.
Ik ben 2 dagen geleden 16 jaar oud geworden en ik ben geïnspireerd geraakt om te gaan trainen en veel spieren op te bouwen.
Een sportschool heb ik al gevonden, en het idee is om ook deze zomer daar veel tijd te besteden. Na de zomer ga ik verder met het schema onderaan.

- 16 Jaar
- 1,78 M
- 58 KG

Via het internet, YouTube, deze site en wat mensen die zich erin verdiepen heb ik dit bij mekaar gehaald, alleen weet ik dus niet of dit bij mij past..
Ook weet ik niet hoe ik moet berekenen hoeveel calorieën ik nodig heb / moet verbranden per dag, en wat voor oefeningen per dag..
Graag jullie hulp hierbij! :) Het volgende heb ik zelf samengesteld;

5d30om.png

Dit is de trainingsvideo voor de buikoefeningen, na twee weken moet ik overgaan op niveau 2 van de videos..
http://youtu.be/vkKCVCZe474

De proteïne shake heb ik niet kunnen vinden in de AH, heeft iemand enig idee?
Graag hoor ik ook tips, verbeteringen en hoe ik calorieën moet berekenen, hier snap ik nog niks van haha.
Ook weet ik niet wat bulken en het andere is.. :(

@ Trainingsschema: Ik heb dus wel de tijd om 2 uur per dag in de sportschool te zijn, alleen heb ik vaak gehoord dat 1 tot anderhalf uur per dag beter is..
ook hierop graag advies! Ik doe VWO in het 3e leerjaar maar heb mijn tijd goed ingedeeld, dus tussen 4 en 6 uur kan ik in de sportschool zijn.
Edit: 1 uur van 17:00 tot 18:00 besloten

Toen ik klein was, en nog steeds, had ik vaak last van mijn linkerknie (tumor), na inmiddels 5 operaties heb ik stukken minder pijn, maar het is er soms nog steeds.
Dit is dus eigenlijk de reden geweest dat ik gestopt was met sporten, en ook weeg ik best wel weinig. Graag laat ik me hierdoor niet weerhouden bepaalde oefeningen niet te doen!

Laatst bewerkt:
Voedingsschema:
Algemeen:
-meer maaltijden, meer proteïne.
Specifiek:
-Cornflakes vervangen door brinta/havermout
-Gekookt ei mag gerust 2-4 eieren worden, gekookt of gebakken met/zonder eigeel
-Lunch, neem wat kip bij de rijst en brocolli

Trainensschema:
-2 uur is veel te lang
-abs niet iedere dag doen, gewoon net als andere spiergroepen behandelen -> 1/2 per week
-zie je indeling niet

-proteïne shakes niet zoeken in de AH maar hier bij 1 van de sponsors kopen
-STICKIES LEZEN!!!!

• Topic Starter Topic Starter
Voedingsschema:
Algemeen:
-meer maaltijden, meer proteïne.
Specifiek:
-Cornflakes vervangen door brinta/havermout
-Gekookt ei mag gerust 2-4 eieren worden, gekookt of gebakken met/zonder eigeel
-Lunch, neem wat kip bij de rijst en brocolli

Trainensschema:
-2 uur is veel te lang
-abs niet iedere dag doen, gewoon net als andere spiergroepen behandelen -> 1/2 per week
-zie je indeling niet

-proteïne shakes niet zoeken in de AH maar hier bij 1 van de sponsors kopen
-STICKIES LEZEN!!!!
Dankje voor je post, die heb ik meerdere keren gelezen maar ik kom er niet uit, vandaar deze thread..
Ik ga het bij 1 uur houden denk ik, van 17:00 tot 18:00.
De indeling moet ik nog maken, daar heb ik dus hulp bij nodig :p

als je stickies gaat lezen zijn al je vragen beantwoord , we gaan hier niet alles uitleggen elke keer , daarvoor zijn die stickies gemaakt, shakes kan je kopen op internet/bij een sportschool

als je stickies gaat lezen zijn al je vragen beantwoord , we gaan hier niet alles uitleggen elke keer , daarvoor zijn die stickies gemaakt, shakes kan je kopen op internet/bij een sportschool
Uit de stickies kan ik niet halen wat ik hierboven allemaal heb gevraagd en uitgelegd, als je niet wilt helpen klik maar niet op deze thread.

natuur wil ik je wel helpen maar er staat zo info in al die stickies bedoelde het niet negatief

Buik spier oefening weglaten, buikspieren krijg je door een laag vet% tehebben dat krijg je rond de 10%-11% vet zichtbare abs.

train je buik spieren gewoon als je naar de sportschool gaat Bevoorbeeld als warming up

2 uur trainen is veel telang hou het op 45-1 uur max intensief.

Je trainings schema kan je vragen of ze die op de sportschoo voor je l kunnen maken meestal kost dat wel wat.
of je kan hier door de stickies lezen. na dat kan je zelf een goed schema in elkaar zetten

Ik zou minstens 3 dagen rust, bijvoorbeeld op een woe en za en zondag

Meer eten 6 keer per dag een maaltijd

zoals:

Brinta met whey
Kipfile
Walnoten/cashew noten
Tonijn
kip
Marge Kwark (Avond voor dat je gaat slapen
Kalkoenfile

Drink ook veel water tijdens het sporten en de heledag door ook.

Buik spier oefening weglaten, buikspieren krijg je door een laag vet% tehebben dat krijg je rond de 10%-11% vet zichtbare abs.

train je buik spieren gewoon als je naar de sportschool gaat Bevoorbeeld als warming up

2 uur trainen is veel telang hou het op 45-1 uur max intensief.

Je trainings schema kan je vragen of ze die op de sportschoo voor je l kunnen maken meestal kost dat wel wat.
of je kan hier door de stickies lezen. na dat kan je zelf een goed schema in elkaar zetten

Ik zou minstens 3 dagen rust, bijvoorbeeld op een woe en za en zondag

Meer eten 6 keer per dag een maaltijd

zoals:

Brinta met whey
Kipfile
Walnoten/cashew noten
Tonijn
kip
Marge Kwark (Avond voor dat je gaat slapen
Kalkoenfile

Drink ook veel water tijdens het sporten en de heledag door ook.

Hoeveel zou dat kosten? Ik ga me maandag inschrijven namelijk.
Water is het enige wat ik nu drink, in combinatie met groene thee maar heb ik tot nu toe niet gedronken.

Als ik 3 dagen rust zou nemen zou ik dan niet te weinig opbouwen? Ik heb de hele zomer ook vrij dus wou eigenlijk iedere dag daar zijn.
Door het hele jaar wou ik alleen zondag rust nemen.. of als wat jij zegt beter is zondag en vrijdag.

Oh en wat houden die cashew noten in, waarbij helpen die?

En de magere kwark, ik las ergens hier dat je bij de Aldi voor 65 cent 500 gram kon krijgen, moet ik 500 gram per avond eten of minder?
500 gram bedraagt 51,5 eiwit las ik.

Bij oefeningen, wat houden de cijfers voor de bepaalde oefening in?
Bijvoorbeeld;
Bench: 5x75
Full squat:6x115KG
Deadlift: 7x140KG

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven