AndroidHealthClinic

hulp nodig bij voedings schema (totale noob)

Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Hey mensen, ik ben nieuw op dit forum maar ben wel al een tijdje bezig met info zoeken. ik ben nou een jaartje bezig met bb, dit gaat lekker maar nooit echt een voedingsschema gemaakt, ik deed eigenlijk maar wat en daar een eiwit shakeje bij.... Puntje bij paaltje ben ik 1.72 m en weeg ik 74 kg met een vp van 18% dus wil ik gaan cutten. Ik heb een berekening gemaakt om mijn energie behoefte te berekenen: 88,362 + (74 X 13,397) + (172 X 4,799) - (26 X 5,677)= 1757kCal als ik daar 20% vanaf haal kom ik op 1406 kCal en het lukt me niet om een fatsoenlijk schema te maken waarmee ik ook vol kom te zitten dus ik heb de hele dag honger... Is er iemand die mij kan en wil helpen hiermee?

Wat je nu berekent hebt is je basaal metabolisme, dit gaat er vanuit dat je nooit iets doet op een dag. Een normaal mens ligt echter niet de hele dag op bed dus moet je nog een activiteitsfactor meerekenen om tot je dagelijkse onderhoud te komen.

Activity Factor Category Definition
1.2 Sedentary Little or no exercise and desk job
1.375 Lightly Active Light exercise or sports 1-3 days a week
1.55 Moderately Active Moderate exercise or sports 3-5 days a week
1.725 Very Active Hard exercise or sports 6-7 days a week4
1.9 Extremely Active Hard daily exercise or sports and physical job

Stel je sport 4x per week en bent dus redelijk actief dan doe je 1757kCal * 1.55=2723Kcal. En als je daar 20% onder wil zitten zit je op 2179kCal. Een stuk meer als je 1406 van nu! Dus kan je dus uiteindelijk meer eten op een dag maar zal je wel afvallen als het goed is. Gebeurt dit toch niet, haal dan nog bv 300 kcal per dag eraf.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt, die had ik nog niet gevonden, ik ga morgen meteen een nieuw schema maken, 2179 kCal zal zeker een stuk makkelijker vol te houden zijn :D

Geen probleem, en veel succes met je cut :)!

Terug
Naar boven