AndroidHealthClinic

hulp trainingsschema gezocht

Hive

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
71kg
Dag iedereen, ik ben nieuw hier en eig ook in de fitnesswereld, in die zin dat ik wel altijd getraind heb maar nooit egt goed wist wat ik nu bezig was en zou daar nu een beetje hulp mee wille :d

Allereerst wat informatie over mezelf, ik ben 17, ben een jaar aan het trainen met halters van 10 kilo, ik ben ongeveer 1 m 79 en weeg zon 68, een maand geleden woog ik nog 62 maar ben toen begonnen met het dagelijks nemen van Supreme Gainer, Creatine en Bcaa's. Ik heb er altijd redelijk gespierd uitgezien maar toch nog best mager en zou dus eig vooral massa willen bijkomen.

De oefeningen die ik dagelijks (met 10 kilo halters) rond 7 uur doe zijn:
- 2x bench press (100 reps)
- 2x Palms-in shoulder press (25 reps)
- 2x Alternated Biceps Curl (80 reps per arm)
- 2x Triceps Kickback (20 reps per arm)
- 2x Bent over row (35 reps)
- 2x Dumbbell Side Bend (100 reps per kant)
- 2x Half Squats (35 reps)
- 6x bycicle crunches (50 reps)

Verder voetbal ik ook nog 3 keer per week waardoor ik niet elke dag tijd heb alle oefeningen 2x te doen zoals hierboven staat maar ik doe ze toch wel minstens 1x per dag, over die oef doe ik dan zon 2 uur.

Nu mijn vraag, wat kan hier nog aan verbeterd worden? :D volges mij train ik te vaak per week en mss niet intensief genoeg aangezien ik niet egt helemaal kapot ben na die reeks oef :p Alvast bedankt, groetjes! :D

Om maar te beginnen: halters van 10kilo gaan geen zoden aan de dijk zetten tenzij je hele sicke spier-uithoudingsvermogen wilt hebben. Supplementen zijn nu ook redelijk overbodig.

Zoek lekker een sportschool en begin met 3-4 keer per week een full body schema af te werken. Blijf tussen de 8-12 reps.

• Topic Starter Topic Starter
hoeveel kilo zou je dan aanraden? en ja de supplementen waren puur voor bij te komen omdat ik zo mager oogde, gwn meer eten werkte niet, mja de supplementen hebben gewerkt dus :p
en ja das dus redelijk een probleem want ik heb geen tijd met school en voetbal en muziekschool voor nog naar een sportschool te gaan :S

Zou zwaardere halters dan niet gwn een oplossing kunnen zijn?

Het probleem met halters/dumbbells van 10kilo is dat je voor de meeste oefeningen dusdanig veel reps moet maken voor een prikkel dat je op spier-uithoudingsvermogen gaat zitten. En dus niet op massa. Het begin gaat altijd wel hard maar met 10kg ga je niet heel ver komen.

Zwaardere gewichten zijn een optie, maar voor verschillende oefeningen/spiergroepen zal je verschillende gewichten nodig hebben, dus dan zal je heul erg veel dumbbells moeten halen. De sportschool heeft ze al voor je gekocht en dan weet je zeker dat je altijd verder kan qua gewicht. Je zegt hier dat je zo'n 2uur per dag bezig bent, zo lang trainen is echt niet nodig wanneer je de juiste intensiteit hanteert.

Zoek een sportschool, als je meer dan 12 reps kan maken train je niet genoeg meer voor massa, op 12 moet je helemaal niet meer kunnen, 10 is nog beter.

Wel 2 uur per dag kunnen trainen maar niet naar de sportschool kunnen omdat je te weinig tijd hebt? Ik ben in een uur klaar in de sportschool. Investeer het geld van de supps liever in een abbo en doe wat er boven mij al werd gezegt.

• Topic Starter Topic Starter
"2 uur per dag kunnen trainen maar niet naar de sportschool kunnen" touché :p als ik in een sportschool maar een uurtje train in plaats van 2, zou het wel lukken eig.

In ieder geval bedankt voor de tips allemaal :)

Terug
Naar boven