AndroidHealthClinic

Hulp welkom

Bezoekers in dit topic

Ik heb nu alles berekend via de barcode van de producten ik heb nu een betere uitkomst:

Eiwit: 214
Koolhydraten 273
Vezels 38
Suikers 95
Vetten 48
Verzadigd 7
Meervoudig 2
Enkelvoudig 2

Natrium 1154
Kalium 1446
Vitamine A 1 %
Vitamine C 25%
Calcium 76 %
Ijzer 2%
 
Maar verder niet lullig bedoeld hoor, maar wat voor meerwaarde heeft dit ?

Als jij het aantal Kcal's weet wat je binnen moet hebben + de E / V / K verhoudingen, is het genoeg toch.
Lekker trainen, rusten eten en repeat.
 
Nou jullie hebben waarschijnlijk meer ervaring daarom vraag ik ome advies om dingen te verbeteren waardoor het fitnessschema
Maar verder niet lullig bedoeld hoor, maar wat voor meerwaarde heeft dit ?

Als jij het aantal Kcal's weet wat je binnen moet hebben + de E / V / K verhoudingen, is het genoeg toch.
Lekker trainen, rusten eten en repeat.


Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, de E/V/K zijn nu goed denk ik maar nu zit ik met nog andere problemen.
Na een zware training/zware werk dag is al mijn energie op en heb ik echt een suiker kick nodig, mij lijkt het dan verstandig om dextrose te gebruiken of hebben jullie misschien een betere oplossing?
En moet ik niet meer vitamines binnen krijgen? dus aanvullen met multivitamines of andere vitamine pillen?
 
fruit? als je per se suikers moet hebben

Dat zou idd een goed alternatief zijn geweest maar ik heb mijn schema aangepast, en heb die 3 stukken fruit toegevoegd en de 30 gram pinda's eruit gehaald in verband met te veel Kcl
 
Dat zou idd een goed alternatief zijn geweest maar ik heb mijn schema aangepast, en heb die 3 stukken fruit toegevoegd en de 30 gram pinda's eruit gehaald in verband met te veel Kcl

Volgens je nieuwe macro's zit je dagelijks op maar 48 gram vet. Uitgaande van (minimaal) 1 gram per kilogram lichaamsgewicht is dat erg laag. Ik zou dus de pinda's erin laten en het fruit of ander carbs /eiwitbron eruit halen.

Nogmaals:
Bereken je dagelijkse behoefte (=kcal inname waarbij je niet aankomt en niet afvalt).

Bepaal je doel: afvallen (vetverlies) of aankomen (spieropbouw)
Is je doel vetverlies: ga dan 300 tot 500 kcal onder behoefte eten (beginnen met 300 en zodra je stagneert verder afbouwen)
Is je doel aankomen: ga dan 300 tot 500 kcal boven je behoefte eten (wederom langzaam opbouwen)

Je weet nu hoeveel kcal je nodig hebt. Nu ga je de macro's verdelen op basis van het volgende:
2 tot 2,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht
1 gram vet per kilo lichaamsgewicht (mag ook wat meer zijn)
restant aanvullen met carbs

Meten is weten dus hou alles bij. Voeding bijvoorbeeld in My FitnessPal. Progressie middels foto's, meten van omtrek en weegschaal. Training in logboekje (kan schrift zijn maar je hebt er volgens mij ook tal van apps voor).

Succes!
 
  • Like
Waarderingen: Mout
Back
Naar boven