MuscleMeat

Hustle Hard

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Sterke triceps zorgen juist voor een sterkere bench, zelfs meer dan een sterke borst.

Trouwens ik lees steeds vaker dat mensen denken overtrained te raken van PWO boosters, niemand die denkt aan gewenning aan die stimulanten ipv overtraining? :roflol:

Te veel machines gebruiken is onrechtmatige daad he, jwz.

Kun je proberen, maar daardoor haal je ook je press omlaag waardoor je je borst niet max kanhitten of 2 keer in de week borst doen.

• Topic Starter Topic Starter
Meer benchen, meer volume, vaker. Effectiever de beweging trainen, zinvolle bij oefeningen (dwz geen flyes).

3/4 bench is wel fijn voor borst te trainen en om sterker te worden

die doe je van boven naar de borst en dan 3/4 beweging omhoog, eventueel tegen een maat ze hand dat die hem op goede hoogte zet

Met meer benchen, bedoel je ook vaker in een week?
Hoe zou ik dat moeten inpassen, maandag benchen en vrijdag (incline) ofzo?

Volume en intensiteit.

maandag bijv zwaar pressen, weinig setjes en vrijdag op volume dus 10-12 reps op meerdere sets. het aantal sets moet je zelf aanvoelen; 6-10 bijv

---------- Post toegevoegd Wed 11 Jan 2012 om 23:01 ----------

Bankdrukken en db press flat is voldoende als oefening

2x per week en niet incline.
doe dan 1x bijv met pauze op je borst en 1x zonder en dan 5jes draaien en daarna gewoon hoge herhalingen als je dat lekker vindt.

van 5jes word je sneller sterker en zet je ook massa aan

m'n doel? Vetpercentage naar 11% ong. en massa redelijk behouden (zoniet groeien) + krachtgains
Het wordt denk ik niet alleen een cut, maar soort cycle

Voeding vandaag:
Was om 4u smiddags wakker, wel handig want dan begint mn eet window ook :D
200gr zilvervliesrijst 3 eitjes en 100gr kipfilet

Whey Shake met 40gr brinta

PWO No explode

Post workout Whey + 35gr dextro

Straks beetje havermout en grote kipschnitzel

Voor het slapen gaan, blikje tonijn

Nog een ander doel btw is m'n rug recht krijgen, ben een beetje scheef en krom door verkeerde houding

wtf voor shitty eetschema is dat? 1500 kcal ofzo?

Forced 5 reps? dus tegen failure aan?

Nee daar word je niet sterk van, maar is te lastig uit te leggen over internet.
Het is vrij simpel, je houdt het qua bankdrukken op oefeningen die directe carry over hebben, zoals smal drukken, midden grip drukken, extra wijd, halve ROM, lockouts, met voeten op de bank, voeten in de lucht...

Dat soort dingen en dan een paar weken bijv. 2 oefeningen uitkiezen en daar volume op maken dus 4-5 werksets die de eerste weken redelijk licht zijn en dan gewoon gewicht opbouwen. Pompen kan je beter op oefeningen erna doen.

Kan je even een voorbeeld workout neerzetten ofzo?
Stel ik wil midden grip en halve rom, verdeel je dat over 2 traindagen?
en wat voor oefeningen doe ik erbij dan als fly's niet goed zijn en incline ook niet

dit is dan het bench gedeelte van het schema als je dit 2x in de week zou doen bijvoorbeeld en met een fictieve max van 1x100kg

A: Benchpress met pauze op borst: warming up, 5x5x70
Close grip benchpress: warming up, 4x6x65
Flyes 3x8-12

B: Benchpress touch en go: warming up: 3x70, 3x75, 3x80
Benchpress 3/4 omhoog: 3x5x65
Skullcrushers: 4x6-10

Als je bijvoorbeeld dit in de eerste week doet en dan geleidelijk het gewicht verhogen en bijv van de 5x5 3x5 maken en dan weer opbouwend 5jes tot een zwaarder setje van 5. En die 3tjes op de 2e training verhogen en later ga je naar een max 3je, daarna 2je dan weer 3x3 op minder etc.

Gewoon zoiets een leidraad houden en oefeningen doen die op je zwaktes werken. Werkt altijd als je maar geduld hebt.

trouwens een ub/lb of push/pull is hierbij ideaal voor bb+beetje kracht

Thanks man! Touch en go is gewoon even borst aanraken en weer pressen toch?
Maar die skullcrushers, Dus dan voor de rest geen isolatie voor triceps doen?

Kan wel, maar skullcrushers, dips, close bench zijn de grote triceps bouwers. Pushdowns etc kan je er wel bij doen maar dat is extra werk.

Goed verhaal Eddine.

Vito wat heb je tot nu toe geprobeerd voor chest? (aka wat werkt niet of niet voldoende?)

Abbo trouwens ouwe fatso!

Heb paar weekjes triceps van te voren trainen gehanteerd, maar werkte alleen maar nadelig
Heb geprobeerd 2× per week maar heb het idee dat ik dan te veel presses doe, als ik ook nog schouders tussendoor heb.

14x2wpz.png

Heup en buikvet zoals je kan zien, vooral als ik m'n rug bekijk in spiegel of een beetje strak t shirt aan heb, vallen mn lovehandles erg op :o..

Hoop dat in ieder geval binnen 2-3 maanden redelijk in te dammen, doe denk ik 2 week cut 1 week (lean) bulk en so on

Tijdens cutweken -500 bij rust en op onderhoud op traindagen met moderate/low carbs
Tijdens bulkweek -300 bij rust en +500 boven maintainence met trainen, met 1× carb refeed (benen+biceps) en nog een lichte carb refeed bij rug
voor de rest rustdagen bijna no carb, en ik schrap alle zuivel weer.

Dit alles met behulp van Intermittent Fasting, eet window begint rond 4, eindigt rond 12u. 3/4 Grote maaltijden, even een ruwe schets

1) Pre workout: Whey Shake met Havermout en 200gr kipfilet (gebraden)

2) Post Workout: Whey Shake + Dextrose

3) Met kort daarop een grote maaltijd: Veel Aardappelen/Pasta/Rijst + 400 gr vlees + Groente(boontjes worden dat denk ik)

4) Laatste maaltijd: 150gr tonijn, 4 eitjes (misschien nog casseine, moet ik alleen even kijken of ik dat red van m'n maandbudget ;P)

Laatst bewerkt:
Moet wel weer even wennen aan het vasten, net tentamen gehad en een eind moeten fietsen tegen de wind in, op een lege maag dus :p
Ook hoofdpijn, maargoed even doorheen, straks om 4u lekker eten

Heeft iemand trouwens nog een tip waar ik de beste prijs/kwaliteit/kwantiteit omega 3 6 capsules kan kopen?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven