MuscleMeat

Huurgeld - belastbaar,...

RETSAC

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
73kg
Vetpercentage
7%
Ik heb geld aan de kant liggen en wil er iets meedoen (kopen, investeren)

Als ik nu iets wil verhuren zoals een huis, fietsen, auto,...
1. is dit geld belastbaar ( ik denk ongeveer 40-50%)
2. moet ik iets hebben van vennootschap,bvba,... of zelfstandig zijn.

Ik heb mss ook het idee om een auto/camionette laten volstickeren door bedrijven voor 5-10 euro per maand als reclame en deze wagen om de maand ofzo verplaatsen op drukke plaatsen.
Zelfde bijkomende vragen:1 & 2

Danku

Als het kleinschalig is nee, grootschalig ja. Zou sowieso een kvk eenmanszaak aanvragen. Als je minder 1300 euro btw plichtig bent mag je dat allemaal zelf houden, terwijl je het wel gewoon aan je afnemers mag rekenen. Voor bedrijven komt dit goedkoper uit. Plus btw voor onkosten mag je verrekenen.

• Topic Starter Topic Starter
Merci voor de reactie,ik ben alles nog aan het afwegen, het zou eerder kleinschalig zijn. Mss andere voorstellen bv garageboxen,...

Als het kleinschalig is nee, grootschalig ja. Zou sowieso een kvk eenmanszaak aanvragen. Als je minder 1300 euro btw plichtig bent mag je dat allemaal zelf houden, terwijl je het wel gewoon aan je afnemers mag rekenen. Voor bedrijven komt dit goedkoper uit. Plus btw voor onkosten mag je verrekenen.

Dit.
Als eenmanszaak mag je als startende ondernemer de Kleine Ondernemings Regeling (KOR) toepassen. Alles aan af te dragen BTW onder de €1345,- mag je zelf houden en tussen de €1345 en €1883 een klein deel af dragen.

Het is wel een voordeel dat je de btw voor onkosten mag terug vragen, maar dit is wel inkomsten uit Box 1 werk en woning. Dus je gaat wel extra belasting betalen over je loon uit je vaste baan en uit de inkomsten van je onderneming.

Als het kleinschalig is zou ik het ''zwart'' doen, zoals verhuren o.i.d.
Zodra je aandacht gaat trekken met wagens langs drukke wegen met reclame kun je beter een onderneming opstarten.

Als je samen met je partner een onderneming wilt opstarten, kun je een V.O.F. beginnen. Dan is de winst splitsbaar (dacht ik?) zodat je 2 maal kunt profiteren van ondernemings aftrekkingen en de winst voor in de schijven tarief minder hoog is.

Terug
Naar boven