Bril mss een goed ideeBig Gerard zei:

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bril mss een goed ideeBig Gerard zei:

18fitie zei:
lijp zei:heeeeeel goed uitgelegt man![]()
![]()
alleen nog 1 vraagje : Als ik maar 6 oefeningen per dag doe(en maar 2 setjes) ben ik binnen 20 minuutjes klaar hoor![]()
of neem jij gewoon lang pauze tussen de setjes door?![]()

okey bedanktDjerko zei:Ik denk eerder dat die 6 oefeningen die hij aanhaalde eerder illustratie waren om zijn uitleg te verduidelijken![]()
http://www.hypertrophy-specific.com/hst_II.html
Daar staat een mooi voorbeeldje van een volledig schema en zoals je ziet heb je heel wat meer oefeningen dan 6 dus![]()
maar hoeveel oefeningen moet in dan ongeveer per dag doen?

Okey dus als ik het goed begrijp train je de eerste 2 weken met 2X15 reps ,die 2 weken daarna mer 2/3 x 10 reps ,die 2 weken daarna met 3 x 5 repsDjerko zei:Zoals Daxie al zei in zijn uitleg zal je dat een beetje moeten ervaren hoeveel oefeningen je doet. Voor hem was 12 blijkbaar ideaal, voor jou kunnen er dat meer of minder zijn, ik denk dat je dat na de eerste week al zult ervaren en aanvoelen.
En ja, ik geloof dat het telkens dezelfde oefeningen zijn gedurende je cyclus.
Het is misschien aan te raden voor je 2e cyclus wat andere oefeningen in te lassen?

De laatste week, die in het roze staat, kan je zelf invullen. Zo kan je bijvoorbeeld het laatste gewicht van je 5RM nog eens herhalen, de wo erna een hoger gewicht maar halve reps, de workout erna een hoger gewicht met negatieven. Als je het gewicht kan verhogen, is het ok. Je kan dit er ook uit laten als je voelt dat je rust nodig hebt.

DutchVince zei:Ok ik snap het aardig, maar ik heb nog 2 vragen:
1. bepalen 15RM, 10RM, 5RM.
Ik neem aan dat je dit gewoon doet door uitproberen, maar in feite belast je wel je spieren en is het bepalen van je RMs dus een training op zich. Hoe pas je dat in het totaalschema en hoe gaat dat uitproberen in zijn werk. Begin je licht en pak je steeds een zwaarder gewicht totdat je niet meer dan 15 reps kan? Ik kan me namelijk voorstellen dat je bij het uitproberen de spieren al dusdanig vermoeit dat daardoor je 10 RM en je 5 RM lager uitvallen dan de bedoeling is.
2. Opwarmen.
Ik ben gewend aan een opwarmset: licht en redelijk veel reps. Daarna komen er 2 werksets.
Hoe pas ik dit in het schema? Ik kan me voorstellen dat bij de 15 reps opwarmen nauwelijks nodig is maar tegen de tijd dat ik 5RMs moet doen wel.
Bedankt alvast !
lijp zei:Okey dus als ik het goed begrijp train je de eerste 2 weken met 2X15 reps ,die 2 weken daarna mer 2/3 x 10 reps ,die 2 weken daarna met 3 x 5 reps
alleen dit snap ik dan nog niet :
De laatste week, die in het roze staat, kan je zelf invullen. Zo kan je bijvoorbeeld het laatste gewicht van je 5RM nog eens herhalen, de wo erna een hoger gewicht maar halve reps, de workout erna een hoger gewicht met negatieven. Als je het gewicht kan verhogen, is het ok. Je kan dit er ook uit laten als je voelt dat je rust nodig hebt.
en ik denk dat je gewoon dezelfde oefeningen aan moet houden omdat je anders niet weet hoeveel gewicht je nou moet pakken togh?

Tja iemand?? ,lijp zei:
Esperantisto zei:Voor grote spieren kan je dus wel een 2e oef erbij kiezen, maar niet voor kleine spieren.
Dus bijv wel voor lats , borst, quads en hamstrings, maar niet voor armen.