MuscleMeat

Sticky Hypertrophy Specific Training (HST) - Voor eens en altijd uitgelegd...

Re: HST - Voor eens en altijd uitgelegd...

Sticky aub

Goed stuk en moet idd sticky worden!!!!

Ik ben nu ook al 1 week bezig met HST (ga zo straks aan mijn 4e HST training, 15 reps beginnen) en doe 10 oefeningen waarbij ik steeds per spiergroep 1 oefening pak voor 2 setjes.
Ik ben na ongeveer 45 - 60 min. (ivm drukte in studio) met de training klaar en doe wel soms eens wat 30 min. lichte cardio (rustig tempo, normale ademhaling). Ik vraag me alleen af of het wel zinvol is om HST met cardio te combineren. Ik vind het gewoon lekker om een half uurtje rustig op die cross trainer te lopen en lekker te zweten.
Maar goed, ik denk dat het een kwestie is van persoonlijk experimenteren hoe je eigen lichaam erop reageert ;)

• Topic Starter Topic Starter

Thnx voor de support.

Succes nog mausje!

Cardio mag gerust hoor, alleen zorgen dat de intensiteit laag blijft!

mooi intressant stukje goed geschreven

Zeer leuk maar ik hoop dat iemand het eens probeerd en binnen een maand of zoiets iets laat weten of het echt beter werkt of niet...

:o

hey daxie, beetje laat gelezen ,maar thanks voor de info, mooi uitgelegd

Morgen dag 4 van mijn eerste cyclus.
Het is zwaarder dan ik verwacht had.
Ben zeer benieuwd of ik beter ga groeien.

mooi stukkie idd.
maar zijn er ook pros die dit doen?

want een 5 dagen split, waarbij je telkens 1 of 2 spiergroepen doet vind ik tog veel fijner..

Als je wilt doen wat de pro's doen, dan maakt het niet zoveel uit wat je doet, als je maar genoeg AS gebruikt. (oh en de juiste genen hebt)

Boris Kleine is een die het gebruikt (niet altijd, wel off season)

paul4b.jpg

Ik heb voor mijn HST schema de volgende oefeningen uitgekozen:

Dag 1: (Ma)

Squat
Leg curl
Bench press
Chin-ups
Neck press
Shrugs
Barbell curl
Triceps extension
Calf raises
Sit-ups

Dag 2: (Wo)

Leg press
Leg curl
Cable standing flyes
Barbell rows
Lateral raises
Shrugs
Dumbbell curl
Pushdown
Calf raises
Sit-ups

Voor dag 3 neem ik het schema weer van dag 1 en voor dag 4 het schema van dag 2 etc. etc.

Zijn de oefeningen goed gekozen of moet ik misschien een aantal vervangen?

Ik weet dat die Cable standing flyes een isolatie oefening is maar heb deze gekozen ipv Dips omdat ik daar amper 15 herhalingen kan maken (weeg immers 115 kg).
Bij de Cable Flyes worden ook een aantal synergisten meegenomen die bijna overeenkomen met dips.
Zie ook: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/CBStandingFly.html

Laatst bewerkt:

Waarom verander je je workouts? Voor een eerste keer zou ik dat echt niet doen... Anders loop je veel meer de kans dat je ergens de fout ingaat.

ik vind het redelijk triestig dat de mods niet luisteren naar hun volk om dit een stickey te maken.

Inmiddels in mijn 4e week ik en ca 3 kg aangekomen sinds ik begon...

18fitie zei:
Ik zie ze alleen nog maar posten bij chat en conversatie

Ik vind dat er meer sticky's zoals bv deze zouden moeten komen bv over Hst, Hit, UB/LB dat zou ook al een hoop vragen schelen.

Santino88 zei:
Ik vind dat er meer sticky's zoals bv deze zouden moeten komen bv over Hst, Hit, UB/LB dat zou ook al een hoop vragen schelen.

ik vind dit inderdaad een sticky waard..

of er zou een apart forum onderdeel moeten komen waar de trainingsmethoden als sticky uitgelegd worden.. dit om het overzichtelijk te houden..

ik ga als ik weer mag trainen met HST beginnen.. ff kijken hoeveel ik terugwin..

RvR zei:
ik vind dit inderdaad een sticky waard..

of er zou een apart forum onderdeel moeten komen waar de trainingsmethoden als sticky uitgelegd worden.. dit om het overzichtelijk te houden..

ik ga als ik weer mag trainen met HST beginnen.. ff kijken hoeveel ik terugwin..
Idd, goed idee vind ik. Verschillende trainingsmethoden die uitgelegd worden. Hoeft daarom nier persé énkel BB-technieken te zijn, powerliftmethoden evenzeer...

Dit is de eerste keer dat ik dit topic zie, ben al eens gestopt met HST maar nu ik dit lees zit ik er toch over te bedenken om het nog weer es te proberen. Alleen dan telkens met 2 sets ipv 1 setje (wat me vooral er dwars zat)

Mischien domme vraag, maar iemand ook info over aas gebruik in combinatie met HST? Lijkt me erg lastig omdat je maar 3x per week trained. Of is dit iets om in je off periodes te gebruiken?

Terug
Naar boven