MuscleMeat

I Want To Look Like That Guy

Trained

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
2m03
Massa
95kg
Gisteren een leuke documentaire gezien, over een man die een bmi van 25% had en zichzelf wou veranderen naar iemand zoals op een fitniss advertentie.
Hij krijgt hulp van een pro natural bodybuilder en doet uiteindelijk mee aan een naturel bodybuilding wedstrijd. De documentaire heet: I Want To Look Like That Guy

Heeft hier al een paar keer de revue gepasseerd. Dessalniettemin inderdaad een hele leuke docu.

[Link niet meer beschikbaar]

heb hem gezien goede documentaire hij werkt ook motiverend
maar denken jullie dat die trainer echt naturel is?

Lekker belangrijk, waarom moeten mensen zich bij lichaam, waar ze duidelijk jaloers op zijn, altijd maar afvragen of het wel naturel is... Stelletje haters.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk het wel, hij zegt ook zelf dat hij al bijna zijn hele leven traint. En bij natural wedstrijden wordt hij uiteraard er ook op getest.
Wat ik alleen niet snap zijn die reps die hij moet uitvoeren, 4-6 op tot failture dat zijn toch veel te weinig reps om spieren te doen groeien. Ik pak altijd 8-12 of ben ik nou verkeerd bezig?

Lol, hij is een IFBB pro, wat denk je zelf :rolleyes:

zwaar nice deze docu :) kende hem nog niet man.

Heb hem van het weekend even helemaal gekeken. Laat wel mooi zien wat je in een half jaar zou kunnen bereiken.
Zelf ga ik zo hard iig niet :P

natural with a roid-gut :roflol:

In de vs wilt natural idd iets anders zeggen.

Of het is helemaal niks
of het is met pro-hormones, designer steroids, insuline en legale peptides maar geen hgh of "echte" AS(niks illegaal)
of het is niet kuren op het moment zelf
of het is nooit gepakt geweest zijn

Maar ja, wie gaat er ook voor uitkomen als op bezit gevangenisstraf staat.

Er is een makkelijke regel over natural: ripped kan, buff kan, ripped én buff kan niet. Ik snap niet dat de kerel die de documentere maakt zichzelf echt op die pro vindt lijken... Ik zie even ripped en buff in yer average boxing gym.

Laatst bewerkt:
Ik heb er geen kijk op (linkje met uitleg over hoe te herkennen zou wel lekker zijn) maar hoe zit het dan met die kerel die het allemaal uitvoert? Doet hij dit wel naturel? (hij is wel ripped maar niet echt buff)

Die laatste weken gaan hard zeg.

Sowieso, 20% bf eraf in een half jaar! Wel leuke docu verder.

Ik denk het wel, hij zegt ook zelf dat hij al bijna zijn hele leven traint. En bij natural wedstrijden wordt hij uiteraard er ook op getest.
Wat ik alleen niet snap zijn die reps die hij moet uitvoeren, 4-6 op tot failture dat zijn toch veel te weinig reps om spieren te doen groeien. Ik pak altijd 8-12 of ben ik nou verkeerd bezig?

Dat vraag ik me ook af. Ik zag een filmpje van Dorian Yates waar hij uitleg geeft over hoe je beste chest workout kan doen. Schijnt de beste resultaten te geven. Daar verteld hij ook. Pak gewicht waar je net 4, en maximaal 6 reps mee kan doen. Dat is heel anders dan de 12-10-8 reps die ik nu doe maar er zit wel een kern van waarheid in. Zwaar gewicht = grotere prikkel dus meer spieropbouw.

Dat is Max-ot, train zelf ongeveer 2 maanden met Max-ot. Mijn kracht gaat er in iedergeval hard op vooruit.

Dat is Max-ot, train zelf ongeveer 2 maanden met Max-ot. Mijn kracht gaat er in iedergeval hard op vooruit.
Maar groei je er ook flink op?

Je kan wel veel hoger belasten, dus het is een idee. Maar intensiteit bij bijvoorbeeld dat programma van Yates is ook wel heel anders, met die failures op negatieve reps. Wil in het nieuwe jaar de eerste paar maanden me puur richten op spiermassa aanzetten, dus ben wel geinteresseerd in dit soort overwegingen.

Maar groei je er ook flink op?

Je kan wel veel hoger belasten, dus het is een idee. Maar intensiteit bij bijvoorbeeld dat programma van Yates is ook wel heel anders, met die failures op negatieve reps. Wil in het nieuwe jaar de eerste paar maanden me puur richten op spiermassa aanzetten, dus ben wel geinteresseerd in dit soort overwegingen.
Ik kan op dit moment idd veel meer belasten dan voorheen. Beetje lasten om voor mij te zeggen of dit schema nou veel beter is dan een split schema. Ik eet op dit moment namelijk beter. Het max-ot princiepe is gebaseerd op maximale overload, overload betekent het maximaal 'belasten' van een spier zodat het zich ook maximaal verbeterd. Ik heb na het volgen van deze film besloten max-ot te volgen. Ik had de docu via een torrent gedownload en daar zat een pdf bestand in van rond de 150 pagina's die Max-ot uitlegd (inclusief met trainingschema's). Als je geïnteresseerd bent in de pdf moet je anders maar even pm'en.

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:48 ----------

Ik heb er geen kijk op (linkje met uitleg over hoe te herkennen zou wel lekker zijn) maar hoe zit het dan met die kerel die het allemaal uitvoert? Doet hij dit wel naturel? (hij is wel ripped maar niet echt buff)
Je moet ook niet vergeten dat deze gast al langer trainde dan toen hij met deze docu begon. Die gast was gewoon nogal vatsig, maar had wel wat spiermassa dat niet te zien was door al het vet.

En hoe zit dat met die 16 minuten cardio per dag, waar is dat op gebaseerd? Of was het 60 en verstond ik het steeds verkeerd?

Zoiets ja, wordt zo'n beetje aangenomen. Waarom zou je precies voor die tijd stoppen? En in de laatste weken 2 keer per dag 16 minuten, ipv een lange cardio.

Mooie documentaire en het werkt ook motiverend:)

Terug
Naar boven