MuscleMeat

Ian's log van wielrenner naar Bodybuilder

Ian93

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,
ik ben zojuist lid geworden van dutchbodybuilding.
ik zal mij even voorstellen:
Naam: Ian
Leeftijd: 17
Gewicht: 68,1 kg
lengte: 176 cm
vet %: 11,5 %

Zoals jullie kunnen lezen was ik tot 1 week geleden een heel fanatieke wielrenner, ik zat in de nationale selectie bij de junioren, en heb dan ook wedstrijden over de hele wereld gereden. Dat ging altijd heel goed, tot deze winter. Ik ging thuis wat krachttraining doen met 2 dumbbells, als toevoeging voor het fietsen, en raakte hier erg in geintereseerd. ik ging er veel over lezen en was niet meer zo geïnteresseerd in wielrennen. Het was voor mij de laatste paar maanden steeds moeilijker op te brengen om elke dag te gaan trainen, had veel meer zin om krachttraining te gaan doen, ook omdat ik meteen resultaat zag. Na 1,5 maand was ik een heel stuk vooruit gegaan, en dat werkte natuurlijk extra motiverend. Toen (half december) moest ik er helaas mee stoppen want fietsen en krachttraining gaat niet samen. ik merkte de laatste maanden tot 2 weken geleden dat het trainen echt niet meer ging, en heb besloten om mijn wielercarrière te beëindigen na 23 april, toen reed ik mijn laatste koers. Nou ben ik sinds afgelopen vrijdag naar de sportschool geweest en ben daar nu 2 keer wezen trainen. de komende 2 weken ga ik nog 2 keer per week aftrainen met fietsen en daarna wil ik 4 x per week naar de sportschool, en 1 x per week rustig blijven fietsen.

Mijn doelen zijn om natuurlijk zo veel mogelijk massa te pakken, echt concrete doelen heb ik nog niet. Ik ga er in ieder geval 200 % voor, net zoals ik voor het fietsen deed en heb daar ook altijd een ijzersterk doorzettingsvermogen gehad, veel ploegleiders zeiden tegen mij dat ik wel 100 keer dood kon gaan tijdens een wedstrijd en dan nog niet opgaf.

Ik ga proberen zoveel mogelijk op mijn voeding te letten en er alles aan te doen om progressie te boeken.

Ik hoop dat jullie het interessant vonden om te lezen. :)

p.s. over 2 dagen post ik mijn trainingsschema want die krijg ik dan pas.

verdere tips zijn welkom, heb er nog niet zoveel verstand van.;)

jammer dat je bent gestopt
volgens mij gaan fietsen en ondersteunende kt t.a.v het fietsen
best goed samen
maar succes met je volgende carriere

• Topic Starter Topic Starter
Krachttraning ten behoeve van het fietsen gaat inderdaad best goed samen, maar wel tot op een bepaald niveau, dus dan niet je toch keuzes maken en ik heb voor Bodybuilding gekozen.
Maar goed bedankt voor je reactie:)

Na een drukke dag gisteren geen tijd gehad om trainingsschema te posten, het was even afwachten maar het word de eerste 4 weken een fullbodyschema en daarna een splitschema.
het precieze schema heb ik nog steeds niet, moet nu continu testen afnemen bij de sportschool waardoor het niet echt op schiet. maar goed ik snap dat dat wel nodig is. ben tot nu toe 2 keer wezen trainen en ga morgen weer

Welkom , als je problemen/vragen hebt dan mag je altijd een privebericht naar me sturen :)

Bedankt voor de reactie allebei!

Vandaag lekker getraind ging heerlijk! dit was de laatste instructie les en vanaf nu mag ik het eindelijk zelf doen en dan gaat er ook wat minder tijd in zitten hoop ik, was vandaag met warming up en cooling down 2 uur bezig. Hoe lange warming up en cooling down is aangeraden? zondag ga ik weer!

ben weer thuis van trainen ging weer lekker!
volgende week krijg ik een split schema.
ik had nog 1 vraagje: nadat ik vandaag mijn 2e set voor mn biceps had gedaan leek het net of die ontplofte ofzo heel raar, is dat normaal? de huid zat heel strak en hij was helemaal opgepompt.
de volgende training staat woensdag gepland omdat ik het maandag en dinsdag heel druk heb.

Volgens mij ga je hier nog spijt van krijgen, maar alleszins veel succes met de carrière-wending.

Na 2 dagen rust morgen weer knallen! Heb er zin in. Aan het eind van de week krijg ik ook m'n splitschema

vanochtend lekker getraind ging goed! was lekker rustig ook.
heb ook mijn splitschema gekregen zo ziet hij eruit:
maandag: bovenbenen, triceps, borst en schouders
dinsdag: biceps, rug, buik, kuiten
donderdag: bovenbenen, triceps, borst en schouders
zondag: biceps, rug, buik en kuiten
dus eigenlijk 2 keer hetzelfde
is dit een beetje een mooi schema om op te groeien?
voor elke spiergroep hebben we 1 of 2 apparaten waarop ik 2 sets van 12 doe.

Ik zou wel beginnen met rug, daarna kuiten, dan buik en eindigen (vlammings) op de biceps.
En met quads/borst als eerste bij die andere.

Waarom trouwens geen push/pull variant of UB/LB variant? (Met benen allemaal op 1 dag)

Laatst bewerkt:
Ik zou wel beginnen met rug, daarna kuiten, dan buik en eindigen (vlammings) op de biceps.
En met quads/borst als eerste bij die andere.

Waarom trouwens geen push/pull variant of UB/LB variant? (Met benen allemaal op 1 dag)

Even een paar vraagjes:
Wat zijn vlammings? Wat word er bedoeld met quads? Kun je die laatste regel alsjeblieft nog even uit leggen?
Alvast bedankt!

Haha vlammings = gewoon vlammen, knallen, beuken, GAAN MET DIE BANAAN! :P
Quads zijn je bovenbenenspieren (voorkant).

Je hebt pull oefeningen, en push oefeningen. Nu kan je ook een schema maken met pull/push/benen dag. Dus 3 dagen. Moet je ff de trainingsschema's stickies lezen.
Zelfde geld voor de Upperbody/Lowerbody variant. Dit is dan alleen wel weer 2 dagen.
Maar ik denk dat je benen het beste op een dag kan doen, met bijv. nog biceps erbij, of schouders.

Lees de stickies!

Nog een vraagje, hoeveel ga je erbij blijven fietsen? Denk echt dat het zonde is dat in ene terug te schroeven naar 1 x per week!

Haha vlammings = gewoon vlammen, knallen, beuken, GAAN MET DIE BANAAN! :P
Quads zijn je bovenbenenspieren (voorkant).

Je hebt pull oefeningen, en push oefeningen. Nu kan je ook een schema maken met pull/push/benen dag. Dus 3 dagen. Moet je ff de trainingsschema's stickies lezen.
Zelfde geld voor de Upperbody/Lowerbody variant. Dit is dan alleen wel weer 2 dagen.
Maar ik denk dat je benen het beste op een dag kan doen, met bijv. nog biceps erbij, of schouders.

Lees de stickies!

Nog een vraagje, hoeveel ga je erbij blijven fietsen? Denk echt dat het zonde is dat in ene terug te schroeven naar 1 x per week!

bedankt voor de info! ik zal de stickies eens doorlezen.
ik ben wel van plan om 1 keer te gaan fietsen, doe het nu nog 2 keer.
misschien is het moeilijk voor te stellen om van alles naar niets te gaan, maar als je 4 jaar lang elke dag weer of geen weer op de fiets MOET zitten breekt dat wel op en is dit gewoon heerlijk, even geen moeten. Ik vind het natuurlijk ook nog gewoon een mooie sport maar heb het wel even gehad.

heb trouwens vandaag weer heerlijk getraind en ga zondag beginnen met splitschema

post je training!

bij deze dan:
gisteren:
biceps 3 sets van 12-10-8 herhalingen op curling machine, 39, 41 43 kilo respectievelijk
rug 3 sets van 12-10-8 herhalingen op lat pull machine, 45,48,51 kilo resp.
buik 3 sets van 12-10-8 herhalingen op cunch machine ofzo iets 53,56,59 kilo resp.
kuiten 3 sets van 12-10-8 herhalingen op calf press machine ofzo iets 65, 68, 71 kilo resp
vandaag:
triceps 3 sets van 12-10-8 herhalingen op triceps extension machine, 45, 48, 51 kilo resp.
schouders 3 sets van 12-10-8 herhalingen op schoulder press machine, 32, 35, 38 kilo resp.
borst 3 sets van 12-10-8 herhalingen op chest press machine 39,41,43 kilo resp.
benen 3 sets van 12-10-8 herhalingen op leg press machine 93,96,101 kilo resp

dus ik ga over ene half uurtje weer!

Terug
Naar boven