AndroidHealthClinic

Ideale schoen voor compound oefeningen?

UnCompress

Massive Warrior
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.522
Ik ben al enige tijd opzoek naar de ideale schoen om te gebruiken voor compound oefeningen. Zelf train ik graag op blote voeten of sokken, maar dit is niet ideaal qua hygiëne. Nu train ik op surf schoenen aangezien deze alleen een dunne rubberen zool hebben die je voet strak omsluiten, echter ontbreken daar weer veters om ze extra strak aan te trekken mocht dat nodig zijn.

Afgelopen weekend deed ik mee aan een truckpull wedstrijd en zag ik ook mannen met klimschoenen lopen. Een dunne rubberen zool waarmee je goed contact en grip met de grond houdt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ben benieuwd wie met deze schoenen traint en waar je op moet letten als je dit soort schoenen wilt aanschaffen?

ik las ideale schoonzoon :P

Ik denk dat je meer plezier zal hebben als je deze gaat aanschaffen

Bankdrukken en optrekken zijn ook compounds.

Compound klinkt wel lekker interessant, maar je bedoelt gewoon squats en deadlifts of wat.

Ben benieuwd wie met deze schoenen traint en waar je op moet letten als je dit soort schoenen wilt aanschaffen?
Klimschoenen zijn gelijk een powerliftingsuite, je moet voelen dat je deze aanhebt. Er mag geen speling zijn. Je kan het ongeveer vergelijken met een schoen die een maat te klein is. Bij een truckpull kan het ook helpen het rubber eerst op te warmen voor extra grip.

Ik vind allstars prima bevallen.

• Topic Starter Topic Starter
Nou ik zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik blote voeten het beste. Nou EPK als ik over schoen praat icm compound oefeningen ga ik ervan uit dat iedereen begrijpt dat ik oefeningen bedoel waarbij je op de grond staat met je voeten, oefeningen als squats, bor, mp, press, deadlift, etc etc.

Ik wil gewoon een schoen met een hele dunne zool waarbij je goed contact hebt het de ondergrond en deze ook voelt. En idd wil ze dan ook gebruiken voor eventuele wedstrijden in de toekomst.

Ik gebruik schoenen speciaal voor badminton (sportschoenen voor in de zaal dus), zijn licht aan de voeten en hebben een zeer stevige grip, ik zweer bij Nike.

die truckpull schoenen zijn uiteraard geen "compund"schoenen.
Die zijn speciaal voor 1 sterkste man onderdeel.

Compound schoenen kan alles zijn
de een squat het liefst op sparco's/allstars
de ander wil liever op een speciale squat schoen (met hakje)
deadliften doen de meesten het liefst op sokken/blote voeten of op schoenen met platte zolen sparco's/allstars.

Maar gewoon een fijne schoen om allround op te trainen is denk ik wel de sparco van Puma of de Allstars.

Platte schoenen voor bench, rows & deadlifts.

Oly lift schoenen voor squats, powercleans, snatches, jerks, cleans etc.

een heel training met klimschoenen lope => auwch!!!

All stars

Boks of worstelschoenen

Die schoenen uit de beginpost hebben dus zware vering ofzo, dat ze zo staan?

Sommigen trainen graag met Olympische schoenen andere gewoon platte powerlifting schoenen :).
Als je hoofdzakelijk powerlifting compounds doet zou ik voor gewone chucks gaan (of echte PL schoenen, maar dat kan vrij prijzig zijn).

Bij CrossFit zijn deze vrij populair: http://www.vibramfivefingers.com/

Ik gebruik voor alles mijn oude trouwe nike airs, die hebben alles al gezien en gedaan en zijn voor niets meer bang. Ze zijn al wat uit elkaar aan het vallen maar ik kan ze niet wegdoen ze zijn veel te goed.

Ik zou voor All Stars gaan!

Terug
Naar boven