XXL Nutrition

Iets in de knel bij sluiten linker knie?

weide1

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m92
Massa
99kg
Als ik mijn linker knie sluit, op hurken ga zitten bijvoorbeeld, voelt het net alsof er iets in de linker knieholte in de knel komt.
Dat gevoel wordt nog een stuk vervelender en pijnlijker als ik op mijn knieën zit. En dan voorzichtig achterover ga hellen.
En dat gevoel trekt door tot aan de linker wreef.
Linker knieholte is ook enigszins dik.

Nu ben ik recent weer met standing calf raises begonnen. Terwijl ik de kuiten eerst alleen zittend deed.
Kan dat ermee te maken hebben?

Ik probeer wel met rekoefeningen, zittend met been gestrekt, de spieren onder de knie op te rekken en goed te laten doorbloeden.

Helaas helpt dit onvoldoende.

Het beschreven gevoel in de linker knieholte blijft.
Wat kan dit zijn?

Laatst bewerkt:
Zijn wel een paar mogelijkheden. Hopelijk is het musculair en dan zouden het kuit/hamstrings/popliteus kunnen zijn. Die zitten achteraan in de knieholte en komen onder druk te staan bij de dingen die je beschrijft. Je hebt bij geen enkele andere houding of beweging last? Diep hurken en knieën zitten zijn ook zeer belastend voor de achterhoorn van je menisci. Ga eens op je hurken zitten en probeer zo een paar meter te wandelen (ganzenpas). Dit is een test voor de achterhoorn van de meniscus. Als dit (zeer) pijnlijk is ga je langs de dokter moeten. Therapeut kan je ook eens passeren. Zijn genoeg klinische tests die de meniscus onder druk zetten.

• Topic Starter Topic Starter
Allereerst bedankt voor de reactie. Stel ik erg op prijs.

Ik heb de ganzenpas geprobeerd en deze is nagenoeg niet pijnlijk. Niet noemenswaardig.
Op mijn knieën zitten daarentegen wel. Recht onder de linker knie zit iets knel, zo voelt het. En in die houding voel ik ook spanning op de bovenkant van mijn linker enkel.
Zei eerst wreef maar het is iets meer naar boven, de pezen boven op het linker enkelgewricht.

Moet wel zeggen dat de ganzenpas pijnverlichtend werkt. Heb 'm zonet een paar keer gedaan. En merk direct minder spanning in met name de pezen bovenop de linker enkel. Bekneld gevoel onder linker knie blijft wel.

Misschien goede oefening voor herstel?

Kijk het even een paar dagen aan. Anders even naar de huisarts. Wil geen blessure natuurlijk. Mijn lichaam is mijn tempel. Moet nog langer mee.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Terug
Naar boven