MuscleMeat

Ik ben te lang!

Tim177

Novice
Waardering
0
Lengte
2m02
Massa
98kg
Hallo ik ben nu ongeveer drie maanden aan het trainen en heb al redelijk resutaat geboekt. Maar ongeveer een maand geleden kwam er een bodybuilder naar mij toe die zei dat ik voor sommige aparaten te lang ben om deze goed uit te voeren. Ik ben 2meter2cm en dus aan de grote kant bijv de schoulder fly machine werkte niet voor mij zei die. Ik vond het raar dat hij dat zei want ik voelde naar de oefening het goed branden. Maarja wat zeg je dan tegen iemand die twee keer zo breed is dan mij. Heeft er iemand tips of slaat het uberhaupt nergens op wat hij heeft gezegt.

Tim

free weights ben je nooit te lang voor ;)

als je het voelt! da's toch een teken dat het werkt

en de meeste apparaten zijn in hoogte verstelbaar, in m'n fitness zijn er ook van 2m en die hebben er geen enkel probleem mee

en als de machines te klein zijn kun je nog alles met losse gewichten doen ;)
en met losse gewichten zul je meer progressie boeken

• Topic Starter Topic Starter
Nee maar dat snap ik ik heb er zelf ook geen problemen mee maar die bodybuilder komt naar mij toe en zegt dat ik ermee op moet houden zonder een aternatief te geven maar dan ga ik me vanaf vandaag meer met freeweights bezighouden.

bedankt

Nee maar dat snap ik ik heb er zelf ook geen problemen mee maar die bodybuilder komt naar mij toe en zegt dat ik ermee op moet houden zonder een aternatief te geven maar dan ga ik me vanaf vandaag meer met freeweights bezighouden.

bedankt

Hij wou zelf op het apparaat trainen waar jij mee bezig was.

**** machines, die zijn voor n00bs.

bedankt

al is ie nog zo breed,

Met zo een opmerking ben je in mijn ogen gewoon een dombo :fa:

gewoon die apparaten pakken waarmee je de oefening nog goed uit kan voeren. En voor de rest zo veel mogelijk met de losse gewichten gaan trainen, daarmee kun je zeer veel oefeningen al doen.

ben ook 195m en doe alles freeweights
nergenslast van ;)

• Topic Starter Topic Starter
Yo dan weet ik wat ik moet doen .

Ik heb het met de leg curl. Zijn me onderbenen te lang voor om normaal kniebuiging te kunnen maken. Mja ik doe nu SLDL voor die spiergroepen.

Typical roid rage.. Blijve buffele en meer naar free weights gaan!

sowieso apparaten ditchen

stuk van benen en armen zagen

Hij was gewoon bang dat je hem dwarft :p

Maar zoals al gezegd is, free weights

Wat is dit nou weer voor dom advies want dan ben je ckrr niet hardcore genoeg of wa?
Oook apparaten hebben hun voordeel mbt krachttraining die bb gericht is.
Maar sowieso altijd free weight blijven doen of gaan doen.

Ik ben zelf ook lang 195 cm sommige apparaten gaan inderdaad niet als je lang bent maar kan me niet voor stellen dat dit voor lateral raise geld maar eerder voor sow vast squat machine die zijn wel echt bout voor lange mensen.

als je het voelt! da's toch een teken dat het werkt

en de meeste apparaten zijn in hoogte verstelbaar, in m'n fitness zijn er ook van 2m en die hebben er geen enkel probleem mee

en als de machines te klein zijn kun je nog alles met losse gewichten doen ;)
en met losse gewichten zul je meer progressie boeken

ik zie ook vaak zat lange gasten apparaten doen zonder dat ze problemen hebben alleen vaak kunnen ze de oefeningen niet uitvoeren zoals het HOORT, vooral met de chest press zitten ze vaak te hoog ook al staat het bankje zo laag mogelijk.

dit hangt natuurlijk af van de bouw van het apparaat zelf, maar echt lange of korte mensen hebben over het algemeen gewoon een nadeel met machines trainen.

Wat is dit nou weer voor dom advies want dan ben je ckrr niet hardcore genoeg of wa?
Oook apparaten hebben hun voordeel mbt krachttraining die bb gericht is.
Maar sowieso altijd free weight blijven doen of gaan doen.

Ik ben zelf ook lang 195 cm sommige apparaten gaan inderdaad niet als je lang bent maar kan me niet voor stellen dat dit voor lateral raise geld maar eerder voor sow vast squat machine die zijn wel echt bout voor lange mensen.

apparaten zijn veel te blessuregevoelig, iedereen heeft een ander bewegingspatroon... zo'n apparaat heeft maar 1 bewegingsbaan, ****ed up voor je gewrichten. ik zeg niet dat ze je er niet mee kan isoleren ofzo, maar de eventuele voordelen outweighten imo nooit de nadelen.

waarom zou je jezelf in godsnaam in een vaste bewegingsbaan opsluiten als je al die isolatie ook met db's, cables, bands, kettlebells etc. kan doen?

ja ik weet dat de meeste versteld kunnen worden, maar dan nog steeds...

hardcore heeft er niks mee te maken overigens, verstand wel.

apparaten zijn veel te blessuregevoelig, iedereen heeft een ander bewegingspatroon... zo'n apparaat heeft maar 1 bewegingsbaan, ****ed up voor je gewrichten. ik zeg niet dat ze je er niet mee kan isoleren ofzo, maar de eventuele voordelen outweighten imo nooit de nadelen.

waarom zou je jezelf in godsnaam in een vaste bewegingsbaan opsluiten als je al die isolatie ook met db's, cables, bands, kettlebells etc. kan doen?

ja ik weet dat de meeste versteld kunnen worden, maar dan nog steeds...

hardcore heeft er niks mee te maken overigens, verstand wel.

+++

Terug
Naar boven