Fitness Seller

Ik ben te lang!

Wat is dit nou weer voor dom advies want dan ben je ckrr niet hardcore genoeg of wa?
Oook apparaten hebben hun voordeel mbt krachttraining die bb gericht is.
Maar sowieso altijd free weight blijven doen of gaan doen.

Ik ben zelf ook lang 195 cm sommige apparaten gaan inderdaad niet als je lang bent maar kan me niet voor stellen dat dit voor lateral raise geld maar eerder voor sow vast squat machine die zijn wel echt bout voor lange mensen.

Dit dus, freeweights>apparaten als basis. Maar voor BB'ers zijn sommige machines echt een handig gegeven.

Het is ook maar net wat je als machines ziet. Er zijn er een hoop die nutteloos zijn maar leg extensions, legpress, smith ( om incline te benchen en shoulder presses , enorm handig) lat pulley's, cable rows , technisch gezien zijn dit ook allemaal machines. En in mijn mening onmisbaar. Behalve voor de PL'ers dan.

apparaten zijn veel te blessuregevoelig, iedereen heeft een ander bewegingspatroon... zo'n apparaat heeft maar 1 bewegingsbaan, ****ed up voor je gewrichten. ik zeg niet dat ze je er niet mee kan isoleren ofzo, maar de eventuele voordelen outweighten imo nooit de nadelen.

waarom zou je jezelf in godsnaam in een vaste bewegingsbaan opsluiten als je al die isolatie ook met db's, cables, bands, kettlebells etc. kan doen?

ja ik weet dat de meeste versteld kunnen worden, maar dan nog steeds...

hardcore heeft er niks mee te maken overigens, verstand wel.
+1
Freeweights zijn beter dan machines!

ik ben zelf 2meter.
machines werken prima... technogym hammerstrength en lifefitness staan bij ons in de gym. hier en daar zijn er wat toestellen die inderdaad ,net wat te klein zijn. sommige kan ik geen complete rek bij krijgen. maar het werkt wel. dus laat die eikel lullen. maare freeweights is the shit.

Nee maar dat snap ik ik heb er zelf ook geen problemen mee maar die bodybuilder komt naar mij toe en zegt dat ik ermee op moet houden zonder een aternatief te geven maar dan ga ik me vanaf vandaag meer met freeweights bezighouden.

bedankt

Was het Skinnie?

Je kunt zelf zien of je op de goede hoogte zit, nagenoeg alles is verstelbaar op lichaamslengte.
Je lengte is niet zo heel bijzonder dus geen zorgen.

ik ben zelf 2meter.
machines werken prima... technogym hammerstrength en lifefitness staan bij ons in de gym. hier en daar zijn er wat toestellen die inderdaad ,net wat te klein zijn. sommige kan ik geen complete rek bij krijgen. maar het werkt wel. dus laat die eikel lullen. maare freeweights is the shit.

ga dan weer squatten... :o

Hallo ik ben nu ongeveer drie maanden aan het trainen en heb al redelijk resutaat geboekt. Maar ongeveer een maand geleden kwam er een bodybuilder naar mij toe die zei dat ik voor sommige aparaten te lang ben om deze goed uit te voeren. Ik ben 2meter2cm en dus aan de grote kant bijv de schoulder fly machine werkte niet voor mij zei die. Ik vond het raar dat hij dat zei want ik voelde naar de oefening het goed branden. Maarja wat zeg je dan tegen iemand die twee keer zo breed is dan mij. Heeft er iemand tips of slaat het uberhaupt nergens op wat hij heeft gezegt.

Tim

Er zullen idd apparaten zijn waar je met jouw lengte niet goed gebruik van zal kunnen maken, maar ik denk dat je snel genoeg in de gaten heb voor welke dat geld+t.

Laatst bewerkt:

Inderdaad niet squaten om je lengte??? Wat een non excuus.

En persoonlijk vind ik de meeste apparaten voor benen, borst en rug prima om erbij te trainen (wij hebben een aantal panatta apparaten staan die erg fijn zijn). Triceps, biceps en schouders train ik liever niet op apparaten (je bewegingsbaan voelt al veel eeder suboptimaal). Als het niet als een geforceerde beweging voelt en het verder geen pijn doet zou ik gewoon die oefening blijven doen, en gewoon goed blijven varieeren.

apparaten zijn veel te blessuregevoelig, iedereen heeft een ander bewegingspatroon... zo'n apparaat heeft maar 1 bewegingsbaan, ****ed up voor je gewrichten. ik zeg niet dat ze je er niet mee kan isoleren ofzo, maar de eventuele voordelen outweighten imo nooit de nadelen.

waarom zou je jezelf in godsnaam in een vaste bewegingsbaan opsluiten als je al die isolatie ook met db's, cables, bands, kettlebells etc. kan doen?

ja ik weet dat de meeste versteld kunnen worden, maar dan nog steeds...

hardcore heeft er niks mee te maken overigens, verstand wel.

Nou nou wat zijn apparaten toch blessure gevoelig kijk als je verstandelijk gehandicapt bent kun je er zelfs op trainen gast makkelijker kan niet kwestie van juist afstellen.
Free weights zorgen voor de meeste blessures in de gym omdat je de techniek om juist te trainen met free weight moet beheersen.
Ik zie het maar vaak genoeg gaste die al +5 jaar trainen en nog niet fatsoenlijk kunnen benchen het is een vast gegeven.
Natuurlijk omdat free weight training zooo makkelijk is.

Nou nou wat zijn apparaten toch blessure gevoelig kijk als je verstandelijk gehandicapt bent kun je er zelfs op trainen gast makkelijker kan niet kwestie van juist afstellen.
Free weights zorgen voor de meeste blessures in de gym omdat je de techniek om juist te trainen met free weight moet beheersen.
Ik zie het maar vaak genoeg gaste die al +5 jaar trainen en nog niet fatsoenlijk kunnen benchen het is een vast gegeven.

Volgens mij heb je z'n post niet helemaal goed gelezen, althans je negeert de helft en gebruikt alleen waar je een antwoord op hebt, wat imo ook al dubieus is.

stukje ontbrekende begeleiding.... dat heeft niks te maken met wat ik zeg.

maar goed, erg jammer dat je zo op mijn post ingaat, beetje treurig voor iemand van 31 als ik gewoon met een decent reply kom. :rolleyes:

Laatst bewerkt:

Onzin. Het zijn juist machines die voor de meeste blessures zorgen. Initieel omdat ze iemand lichaam dwingen een bepaalde vaak niet al te anatomische beweging te volgen en bij overstap van machines op los gewicht omdat stabilisatoren ed door het trainen van machines niet getraind zijn(achter lopen).

En jij denk dat waneer mensen eerst op een machine gaan trainen dit het probleem oplost? Integendeel (zie boven)

ben zelf 8m23 no,probs

• Topic Starter Topic Starter
ben nu bezig met freeweights en dat werkt veel beter voor mij. thanks

Terug
Naar boven