Fitness Seller

Ik heb een boete gehad topIc

een boete van 50 euro omdat ik 0,7 seconden te vroeg overstak op een zebrapad terwijl alle auto's al 10 seconden stil stonden. Ik vroeg me al af wanneer het groen zou worden en dacht dat het verkeerslicht mss kapot was dus stak ik over en sprong het licht nog geen seconde later op groen. Dat zag een agent in functie die een groentje aan het opleiden was dus ging hij even tonen hoe je de zaken in het verkeer op orde stelt.
Ik probeerde wel nog af te dingen naar 25 euro omdat ik nog niet eens in het midden van het zebrapad was toen het op groen sprong maar dat hielp niet.
Sindsdien heb ik nix dan keiharde respect voor agenten die instaan voor de veiligheid van de burgers in het verkeer.

Dat laatste mag toch sarcastisch bedoeld zijn mag ik hopen? :D

Mijn grootste boete was 985€ omdat ik tegen een paaltje gereden heb en mijn auto heb achtergelaten en naar huis ben gegaan. Was eigenlijk wel verdiend. Ben hem nog steeds aan het afbetalen, loopt nog tot 2012.

Ik trap af

Gisternacht 02:00

wordt aangehouden omdat ik mijn mobiel vasthield tijdens het brommer rijden

boete 100 euries

Het vreemde is dat je wel handsfree mag bellen op de fiets/brommer/scooter en als je een tas boodschappen met één hand vasthoudt dan is het ook geen probleem. Maar bellen met de telefoon in je hand mag dan niet? What the ****?

Het vreemde is dat je wel handsfree mag bellen op de fiets/brommer/scooter en als je een tas boodschappen met één hand vasthoudt dan is het ook geen probleem. Maar bellen met de telefoon in je hand mag dan niet? What the ****?

Een tas boodschappen praat ook niet tegen je.

Mijn grootste boete was 985€ omdat ik tegen een paaltje gereden heb en mijn auto heb achtergelaten en naar huis ben gegaan. Was eigenlijk wel verdiend. Ben hem nog steeds aan het afbetalen, loopt nog tot 2012.

In 3 jaar €985 afbetalen? :roflol: Brutal salaris.

:roflol: +1

Jij denkt dat die gast werkt? :roflol: :D

Ik onlangs 50€ voor met de fiets ergens te rijden waar ik niet mocht in de stad en 50€ voor zonder voorlicht te rijden met de fiets. Waarschuwingen bestaan blijkbaar niet meer.

Als je een waarschuwing kreeg zou je het daarna echt niet meer doen? Zou je bijvoorbeeld direct naar de winkel gaan om een lampje te kopen?

Een tas boodschappen praat ook niet tegen je.

En hoe zit het dan met handsfree bellen? Dan praat er wel iemand tegen je.
Uit onderzoek is ook gebleken dat het gevaar van bellen terwijl je deelneemt aan het verkeer voor bijna 100% te wijten is aan de afleiding door het telefoongesprek.

ja dat laatste was sarcastisch bedoelt :D

damn, moet wel balen zijn als je een boete krijgt, je auto kwijt bent en hem nog steeds moet afbetalen :s
is trouwens geen kleine boete!

Nee, want dan wordt je geflitst :p
Aan de lichten moet je sowieso vertragen tot de maximum toegelaten snelheid, of je bent ****ed...

80 is 80 50 is 50 toch.. en als er niks of niemand bij de stoplichten staat kan het altijd ietsjes harder, ietsjes maar.. maar dan hoef ik tenminste niet te stoppen:D

80 is 80 50 is 50 toch.. en als er niks of niemand bij de stoplichten staat kan het altijd ietsjes harder, ietsjes maar.. maar dan hoef ik tenminste niet te stoppen:D

Als je 90 mag ga je 90 rijden. Dan wordt het oranje, dan ga ik niet plots wat sneller gaan rijden, aangezien je dan geflitst wordt? Snap je logica niet:D

Als je een waarschuwing kreeg zou je het daarna echt niet meer doen? Zou je bijvoorbeeld direct naar de winkel gaan om een lampje te kopen?

In het geval van de straat waar ik niet mocht fietsen zou ik in het vervolg een andere weg nemen (die maar een beetje langer is) ja, een kleine moeite. In het geval van het licht was ik afgestapt maar had ik wellicht later doorgefietst, al helemaal omdat de route verderop goed beveiligd was door vangrails en de auto's niet eens aan mij konden. Akkoord, dat lampje fiks ik dan niet in 1 2 3 de dag erna omdat meneer de agent mij betrapt heeft. Maar of ik nu een straf krijg of niet, dat ding komt er niet sneller van op mijn fiets.

Ahja, ze moeten ergens een grens leggen zeker? Bovendien haal je met waarschuwingen ook geen quota, of worden die toch minder opgelegd dan ik vermoed pat? :o Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

• Topic Starter Topic Starter
off topic

wat zou ik kunnen doen om de boete te ontkomen

hij heeft niet mijn type telefoon opgeschreven etc ? uberhaupt niet

In het geval van de straat waar ik niet mocht fietsen zou ik in het vervolg een andere weg nemen (die maar een beetje langer is) ja, een kleine moeite. In het geval van het licht was ik afgestapt maar had ik wellicht later doorgefietst, al helemaal omdat de route verderop goed beveiligd was door vangrails en de auto's niet eens aan mij konden. Akkoord, dat lampje fiks ik dan niet in 1 2 3 de dag erna omdat meneer de agent mij betrapt heeft. Maar of ik nu een straf krijg of niet, dat ding komt er niet sneller van op mijn fiets.

Ahja, ze moeten ergens een grens leggen zeker? Bovendien haal je met waarschuwingen ook geen quota, of worden die toch minder opgelegd dan ik vermoed pat? :o Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Ach ja die quota...Wat een gezeur is daar altijd om. Het is zo dat je wordt geacht er 200 in een jaar te schrijven. Dit is trouwens afhankelijk waar men precies werkt. Meestal is het een stuk minder, maar uitgaande van die 200... Omgerekend betekent dit dan dat je er 1 per dag schrijft. Als je zelf eens op een dag om je heen kijkt dan zie je dat dit geen ruk voorstelt.

Parkeerboete, k*ttijden waren veranderd!!

Nog geen boete wel 2x in 1 minuut aangehouden op me snor-tomos die 60 gaat. Vragen ze naar me rijbewijs checke ze die is goed. Vraagt die lul of die opgevoerd is ik zeg "Nee alleen een andere uitlaat zit erop" ( Dikke terugloper :p)

Zegt die knuppel oke dan is het goed. Rijd die verder

Agentjes zijn niet de slimste.

200 euro boete. Hadden ze van een N-weg(normaal 80) stiekem een 50 weg gemaakt(zonder borden) en daarop een flitser gezet. en dan rij je daar midden in de nacht met een slaapkop. *FLITS* ........... WTF!?

6 weken later krijg je hem in de bus. :o

Mijn laatste boete was voor wildplassen, stond met m'n bezopen kop tegen het raam van een Chinees restaurant aan te zeiken.

Is wel behoorlijk lang geleden en nee ik ben er niet trots op :o

Maatje van mij werd een keer op heterdaad betrapt.
Die (vrouwelijke) agent: "ja, jongeman, u bent aan het wildplassen."
Mijn maat: "Waar heb jij het nou over ik plas toch ****ing rustig."
:roflol:

Ironisch dat ik een jaar later precies op dezelfde plek door dezelfde agente betrapt werd. Heb de boete nooit gehad overigens, omdat ik de volgende dag netjes het huis ben gaan schoonmaken.

En jij denkt dat het geven van een boete wel helpt?

Ja het helpt zeker, voor het vullen de staatskas.

Het zal waarschijnlijk meer helpen, omdat mensen de volgende keer liever die 50 of 60 Euro in hun zak willen houden, maar goed dit gaat toch een welles-nietes-discussie worden.

Terug
Naar boven