XXL Nutrition

Ik kom moeilijk aan in spiermassa of heb het gevoel dat dat zo is??

Bezoekers in dit topic

nicker1stg

Novice
Lid geworden
14 jan 2011
Berichten
13
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
97kg
Vetpercentage
18%
Ik heb een vraag ik sport nu inmiddels al 4 a 5 maanden intensief dus gemiddelt 3x,4x,5x p/w,maar heb de laatste tijd het idee dat ik bijna niks in spiermassa aankom...? Mijn vraag is dus wat kan ik veranderen om in spiermassa aan te komen en het liefste wil ik daarbij mijn buik droger trainen zodat ik een blokjesbuik krijg... Mijn voeding op een dag is smorgen 9 uur boterhammen 2 sneen met bv. gekookte gelderse of palingworst of pindakaas of kipfilet,daarna om 11 uur hetzelfde en om half 1 ook en af en toe om 3 uur ook nog weleens...daarbij drink ik ongeveer 4 bakken koffie zwart,en voor de rest water. Savonds ga ik sporten en af en toe pak ik dan weleens een eiwitshake vantevoren van body en fit just protein of ik ga op een lege maag sporten en pak de shake erna en daarna avondeten dus kipfilet met groene bonen en tomatensaus,of andijviestamp biefstuk,rundvleeshamburgers aardappelen,koolvis met aardappelen en rodekool. Verder is op dit moment mijn gewicht 97kg,lengte 1,89 leeftijd 28 jaar. Ik gebruik voor het sporten de laatste tijd ook vrijwel elke x een pre workout van of muscle pharm assault of de precor c2...En mijn sportschema is op dit moment het volgende ik zet de link erbij van de site zodat jullie als jullie me willen helpen dat even willen checken. http://www.bodybuilding.com/fun/dwayne-johnson-rock-hard-hercules-workout-and-diet-plan.html voordat ik begin de oefeningen te doen ga ik altijd eerst of 10 minuten hardlopen of 10min op de crosstrainer of 10 min. roeien en als ik klaar ben met de oefeningen meestal 8 minuten 1 vd drie cardio oefeningen nogmaals. En oja ik werk fulltime in de bouw als metselaar. Ik hoop dat jullie iets met deze informatie kunnen en willen om me tips en adviezen te geven mvg.Nick
 
Meer eten en geen split doen :)
 
Als je begind kan je heel makkelijk spieren aanmaken, ookal is de routine die je doet bagger. (aka "noob gains"). Die 'celeb workouts' zijn onzin. Het verschil tussen de lichamen die beroedheden hebben in verschillende films is het gewicht op de stang, niet de routine (groter = meer gewicht).

Volg een standaard beginner routine, full body 3xper week met compound bewegingen is veel beter dan de isolatie oefeningen en split-routine voor beginners en degenen die niet vol AAS zitten (zoals Dwayne Johnson, die zowel gevorderd en AAS gebruikt). Je routine heeft geen deadlifts of squats....

Voorbeelden van standaard beginners routine:
All Pro's
Starting Strength (5x5)
Stronglifts (5x5)

Probeer eentje, kijk of het gewerkt heeft na 6 maanden.

Ook zegt wat je eet niet zoveel als je je macro-voedingswaarden niet vermeldt, hoeveel kcalorien, eiwit krijg je binnen?
 
Het is niet zo dat ik pas ben begonnen met fitness krachttraining dat doe ik al flink wat jaren maarcheb ook soms lange tussenpauzes gehad ik ben op dit moment het meeste gemotiveerd heb ik het idee maar squats behoren ook in ieder schema in mijn ogen die vooruitgang wil boeken net zoals deadlifts met beide oefeningen train je een groot deel van je lichaam
 
tering, dat is een lange zin!
 
minder in de spiegel kijken, nee echt hoe vaker jij in je spiegel kijk hoe minder resultaat je zie. Maak een before after pic. en iets je calorieen verhogen.
 
Je eet veel te weinig man, helemaal voor iemand met jou gewicht.

Schrijf eens voor jezelf op wat je op een dag allemaal binnenkrijgt en reken dit om naar kcals. Ik schat dat je niet boven de 2500kcal uitkomt.

Verder, op lege maag trainen?? Voor je training is juist een van de belangrijkste eetmomenten. Eet je niks gaat je lichaam dus de benodigde energie uit je lichaam halen en dat gaat ten koste van je massa.
 
Een alinea is een taalkundige en typografische term, die de kleinste inhoudelijke eenheid binnen de hiërarchie van een tekst aanduidt.

Een alinea bestaat uit een reeks zinnen die inhoudelijk een deelonderwerp (of eerder een deel van een deelonderwerp) behandelen. Meerdere alinea's vormen samen inhoudelijk bijvoorbeeld een paragraaf (of een kort hoofdstuk). Een alineatekst begint altijd op een nieuwe regel. Meestal herkent men een alinea (visueel) aan de kortere laatste regel ervan (de staartregel). Soms gebruikt men extra typografische 'herkenningsmiddelen', zoals een inspringing van de eerste regel of een witregel (een lege regel) voorafgaand aan de alinea.

Het inspringen van de eerste regel komt vaak voor in boeken, brieven en kranten. Het laten voorafgaan door een lege regel komt meer voor op beeldschermen. Een combinatie van beide is ook een optie.
 
Onderzoek heeft aangetoont dat eten voor je workout meer spiermassa kweekt, verder, je eten is ronduit niet in check 6 boterhammen met palingworst zijn zowat de helft van je maaltijden, daar kan je een cavia nog niet eens genoeg van voeden (bij wijze van) en inderdaad ook, als je begint, doe geen split, kan je eventueel over een jaar ofso bijv mee beginnen
 
Kleine maaltijd voor training is een must. Niet teveel vet maar wel wat carbs en eiwitten. Niet te veel eten want dan wordt je harstikke slaperig (heb ik jaren fout gedaan, doe het sinds een paar weken anders en dat merkte ik meteen) En dan na de training flink eten.
Je weegt ongeveer 20 kilo meer dan mij bij dezelfde lengte en ik eet heel wat meer dan jou. Dat zou toch wel wat moeten zeggen. En jij werkt in de bouw nota bene. Heb je eigenlijk wel een ontbijt? Als je om 9 uur pas je eerste maaltijd hebt lijkt me dat van niet. Breakfast is the most important meal of the day! (samen met pre en post workout meal)
 
Mijn vraag is dus wat kan ik veranderen om in spiermassa aan te komen en het liefste wil ik daarbij mijn buik droger trainen zodat ik een blokjesbuik krijg...

Ik denk dat je eerst voor jezelf moet gaan beslissen of je zwaarder wilt worden (meer spiermassa) of dat je prioriteit ligt bij een sixpack. Eenmaal een beslissing gemaakt dan hier je voeding op aanpassen.

Daarbij train je pas een maand of vier intensief dus veel kan je dan ook niet verwachten. Een paar jaar zonder smoesjes en andere futiliteiten met hoge intensiteit trainen en het juiste eten en dan je resultaat evalueren lijkt me reëeler ;)
 
Werk eerst maar eens een paar jaar keihard aan de basis. Dan zul je verschil zien. En niet in een paar maanden
 
Lees de startersguide onderaan mn post ff door
 
Thanx voor de reacties mensen het ligt er denk ik gewoon puur aan dat ik meer moet eten en ook belangrijk voor mijn training wat eten.
 
Thanx voor de reacties mensen het ligt er denk ik gewoon puur aan dat ik meer moet eten en ook belangrijk voor mijn training wat eten.

Dan interpreteer je enkele posts niet geheel juist.

Belangrijk is consistentie en geduld...
 
Back
Naar boven