Fitness Seller

ik las verschrikkelijke zaken in het Oude testament mbt de israelieten

Het laatste wat ik ga doen is lopen omdat jij het zegt kerel, vergeet dat maar :roflol:

Je anti-semitische toontje is van de aard van een extreme Moslim.
Je woede is zo goed voelbaar dat je niet meer in staat bent rechtvaardig te communiceren. Je verdraait mijn zinnen opdat ik er clownesk uitkom in jouw mening.

Ga jezelf es goed te rade, je tranen van woede verdrinken je woorden.
Je zinnen zijn onleesbaar geworden, de inhoud vervalst volgens beproefd recept van de eeuwige kontendraaier die maar 1 ding wil: Z'n gelijk krijgen en verder iedereen die het niet met hem en z'n radicale toontje eens is: Lopen maar! Maar ik loop niet omdat jij het zegt beste 'Agnost'.

Daar is iets meer voor nodig. Intimidatie is niet genoeg, probeer wat anders, misschien lukt dat.

Ga lopen, man, je bent hier gewoon om te rellen, niet om eerlijk aan het debat deel te nemen.

je moet Opa wat beter op zijn waarde leren schatten.........

.........met bijna 20duizend postjes loopt hij niet te rellen, integendeel........hij is een wandelende bibliotheek!

:D
( zo, nou genoeg veren in je scooter-reet DBC ?? ;) )

• Topic Starter Topic Starter
Ik wacht nog steeds op een thread die positief is over een ander geloof.
Want daar ben je toch Agnost voor he ;)

Vat je 'em?
Als je niet alle informatie hebt dan kan ik me voorstellen dat je het kort door de bocht vindt, maar wie een beetje oplet begint na een tijdje vanzelf te glimlachen. ;)

een agnost is iemand die geloofd dat men niet kan weten of er een god bestaat. Ik interesseer me in alle religies en merk dat van drie grote woestijnreligies, de islam de meest vooruitstrevende en rechtvaardige was. De islam verbied volkeren aan te vallen tenzij men eerst wordt aangevallen. De islam verbied wraak op volkeren die zijn opgehouden met aanvallen. De islam stelt dat er geen dwang in de religie is. Dat lees ik allemaal in de koran. In de bijbel lees ik verschrikkelijke dingen, in het OT en de thora nog verschrikkelijkere dingen.
Als ik dus een thread moet openen met een positieve noot over een andere religie dan moet er eerst een andere religie zijn die een positieve noot verdiend.

Ok , dbc, nu is het weer jouw beurt om te schreeuwen dat ik een radicale moslim ben en een anti-semiet (weet dan wel dat arabieren ook semieten zijn dus blijf eens bij de les. Elke kritiek op ISRAEL is voor pro-israeli's een goed excuus om te roepen dat iemand anti-semiet is. Wat ik zeg zegt ook amira hass en noam chomsky, beiden jood. Ziijn zij ook antisemiet?). Zou het mss ook kunen dat ik veel afweet van de islam omdat ik er mijn thesis en nu mijn doctoraat rond maak? Dat ik wel degelijk alle drie de grote religies tot in de puntjes heb bestudeerd en tot een eindconclusie ben gekomen?
Dat ik wel degelijk steeds kanttekeningen maak ontrent de hele problematiek. heb ik niet gezegd dat er 100 000 den joden in Amerika en Israel zijn die tegen de bezettiing zijn omdat ze het een verschrikkelijk misdaad vinden? Zijn er geen israelische militairen die twee jaar gevangenisstraf krijgen omdat ze weigeren dienst te doen in de bezette gebieden omdat ze weigeren "aan oorlogsmisdaden mee te doen?
Is het niet vreemd ddat men de palestijnen de schuld heeft vor de dood van israelische militairen binnen de bezette gebieden? Is het niet vreemd dat men Palestijnen geen eigen palestijnse staat geeft? Is het niet vreemd dat men tegen hamas zei dat men met hen ging praten als ze de wapens zouden neerleggen en in de politiek zouden gaan? En is het niet vreemd dat, toen ze dat deden, er geen aanslagen werden gepleegd gedurende twee jaar, israel pots besloot om de belastingen in te houden waar de palestijnse autoriteit recht op heeft? En is het niet vreemd dat Europa toen het spelletje begon mee te spelen en de subsidies stop zette? Waarom? Er was al twee jaar geen aanslag gepleegd! is het niet vreemd dat israel de internationale waarnemers weigert? hebben ze iets te verbergen dan?
Is het niet vreemd dat Noam chomsky, de grootste intellectueel heden ten dage en tevens holocaust overlevende, dat hij de bezetting de grootste misdaad van de mensheid vind? Is het niet vreemd dat amira hass, journaliste voor de haaretz in israel, dochter van holocaustoverlevenden, en wonende te ramallah (palestijns vluchtelingekamp) elle dag een column schrijft over de moorden en misdaden tegen de palestijnen? Zijn zij ook moslim?

Ik vind het iedere keer weer ongelooflijk hoe weinig kennis de mensen hebben over de smeerlapperij en iedere keer weer de palestijnen de schuld geeft voor deze verschrikkelijke situatie.

Laatst bewerkt:
je moet Opa wat beter op zijn waarde leren schatten.........

.........met bijna 20duizend postjes loopt hij niet te rellen, integendeel........hij is een wandelende bibliotheek!

:D
( zo, nou genoeg veren in je scooter-reet DBC ?? ;) )

Zo hoort het mijn knuffel-Gristen. Ik zal mijn buddy oppoetsen met jouw veren.

Teringggg, die eeuwige discusie's over de fabeltjeskrant, iedere keer weer... Pffff, je word er moe van!

Wat me ook verwondert is dat er nooit misdaden begaan zijn in naam van het atheisme, iets waar velen gelovigen het niet graag over hebben na het eeuwen lang beschimpen en verketteren van ongelovigen en andersdenken.
ten tijde van de rellen om de deense cartoons werd er in negeria een ZWARTE christene in een autoband geduwd om daarna het hele zootje in de fik te steken. eeuwen van christelijke kolonialisering waarbij de plaatselijke bevolking werd geplaagd en duchtig vernederd, Joden die onder het mom van hun religie een heel volk buitenzetten en ga zo maar door.
Eerlijk gezegd heb ik de pest aan religie en kan het beter zo snel mogelijk uit de wereld geband worden.
en de goede kanten dan van geloof? in deze tijden is het maar al te duidelijk op wat voor irrationele gronden godsgeloof is ontworpen, en het is best mogelijk om een stevige ethiek te bouwen op een zuiver atheisme.
Nog niet te spreken van de hoge subsidies die uitgaan daar dergelijke instellingen die eeuwenlang niets nuttig meer voor de samenleving hebben geboden.
Uitbannen die handel, en dat geld zowel voor Jodendom, Islam, christendom en hindoeisme.

Als je het communisme niet als een geloof ziet wel degelijk, de geloofden immers niet in een hogere trancedentie en probeerden al het geloof verder te verbannen. Hetzelfde gaat op voor de Chinezen.

Daarbij komt dat over heel de wereldbevolking gezien er relatief weinig atheisten zijn buiten de westelijke wereld. Laat staan dat het machtsapparaat daardoor gevoerd word. Heb je geen macht dan kun je die ook niet misbruiken.

Thinkalot, om even heel eerlijk te wezen. Of je bent een moslim met radicaal gedachte goed of een agnost die heel partijdig/fundamentalistisch ingelicht over de islam en zijn ontstaan geschiedenis. Doe er wat aan zou ik zeggen! Want alleen al het kleinste stukje islam geschiedenis is al zo verdraait als het maar zijn kan. Laat staan dat je kunt oordelen dat en in het islamitisch geloof niks overtuigends tegen joden in staat. De Koran is niet de enige rechtsbron.
De hadieth met soenna, Qiyas en idjma horen er ook nog bij. En welke rechtschool je ook aanhangt er is altijd ruimte voor interpretatie, en die valt onder invloed van wat er gebeurd is en wat er gebeurd vaak negatief uit.

Voor een agnost ben je wel extreem veel bezig met religie Thinkalot. Een kenmerk van gelovigen is dat ze over hun eigen geloof geen kritiek kunnen velen en over andere geloven maar al te veel kritiek hebben. Kritiek op koranverzen pareer je altijd binnen enkele minuten met verzen die de koran in jouw ogen vrijpleiten, alsof je ze uit je hoofd kent. Ik heb je nog nooit één fragment van kritiek horen geven over de koran, en ik hoor niets dan kritiek over de andere woestijngodsdiensten. Vanwaar die eenzijdige visie?

een agnost is iemand die geloofd dat men niet kan weten of er een god bestaat. Ik interesseer me in alle religies en merk dat van drie grote woestijnreligies, de islam de meest vooruitstrevende en rechtvaardige was. De islam verbied volkeren aan te vallen tenzij men eerst wordt aangevallen. De islam verbied wraak op volkeren die zijn opgehouden met aanvallen. De islam stelt dat er geen dwang in de religie is. Dat lees ik allemaal in de koran. In de bijbel lees ik verschrikkelijke dingen, in het OT en de thora nog verschrikkelijkere dingen.
Als ik dus een thread moet openen met een positieve noot over een andere religie dan moet er eerst een andere religie zijn die een positieve noot verdiend.

Je moet niet in het verleden blijven graven Thinkalot. De basis van de islam mag dan misschien de meest vooruitstrevende zijn. In de huidige tijd is de islam voorbij gestreefd door andere religies omdat deze zich wel positief ontwikkeld hebben.......En we leven nu.

Thinkalot, om even heel eerlijk te wezen. Of je bent een moslim met radicaal gedachte goed of een agnost die heel partijdig/fundamentalistisch ingelicht over de islam en zijn ontstaan geschiedenis. Doe er wat aan zou ik zeggen! Want alleen al het kleinste stukje islam geschiedenis is al zo verdraait als het maar zijn kan. Laat staan dat je kunt oordelen dat en in het islamitisch geloof niks overtuigends tegen joden in staat. De Koran is niet de enige rechtsbron.
De hadieth met soenna, Qiyas en idjma horen er ook nog bij. En welke rechtschool je ook aanhangt er is altijd ruimte voor interpretatie, en die valt onder invloed van wat er gebeurd is en wat er gebeurd vaak negatief uit.

:thumbs:

Voor een agnost ben je wel extreem veel bezig met religie Thinkalot. Een kenmerk van gelovigen is dat ze over hun eigen geloof geen kritiek kunnen velen en over andere geloven maar al te veel kritiek hebben. Kritiek op koranverzen pareer je altijd binnen enkele minuten met verzen die de koran in jouw ogen vrijpleiten, alsof je ze uit je hoofd kent. Ik heb je nog nooit één fragment van kritiek horen geven over de koran, en ik hoor niets dan kritiek over de andere woestijngodsdiensten. Vanwaar die eenzijdige visie?

PWNED

Hehe eindelijk, er worden er meer wakker.
Partijdigheid m.b.t. Islam en een extreem gedachtegoed betreffende de Islam.
Niks Agnost, gewoon extreem Muslim.
Met verborgen agenda die nu zo onderhand wel duidelijk is geworden.

Meneer voert z'n persoonlijke Intifadah hier op DBB tegen alles wat Islam ook maar enigzins bekritiseert.

Klasse posts jongens, hij is ontmaskerd, maar dat was ie voor mij al weken geleden.

Nu stel ik ook wel mijn vraagtekens bij het nut van deze thread, maar het gaat me te ver om nu gelijk Thinkalot als moslim extremist te zien of iets soortgelijks. Deze thread is voor mij 'over the top', maar goed ik bepaal de norm alleen als er echt te ver wordt gegaan in uitingen binnen een thread (d.mv. schonen of slotje) . Voor een andere visie moet verder gewoon ruimte zijn.

We gaan toch ook niet bij iedere thread met de kop 'allochtonen', 'moslims' etc roepen dat de topicstarter een rechts extremist is die geen andere motieven heeft dan het zwart maken van een bepaalde groep? Want het bijna alleen maar openen van gelijkwaardige threads in deze sectie getuigt toch ook wel van een eenzijdige visie lijkt me.

We gaan toch ook niet bij iedere thread met de kop 'allochtonen', 'moslims' etc roepen dat de topicstarter een rechts extremist is die geen andere motieven heeft dan het zwart maken van een bepaalde groep?

Noouuuu Eric, dat tegengeluid moet ik maar wat vaak lezen in mijn informatieve threads over de misstappen van de gesluierde medemens heur!

Zeg, m'n TV is volgens mij nog steeds niet opgestuurd.
Kopje koffie? Of toch liever een Marokkaans bakje zoete thee? ;)

De toonzetting is in zo'n geval nog wel iets anders dan Thinkalot die nu opeens wordt weg gezet als extremist. Het is naar mijn mening de tweede gekleurde thread van zijn kant, dat weegt nog niet op tegen de vele gekleurde threads met bepaalde koppen.

Nogmaals, deze thread vind ik zinloos. Mede omdat een groot gedeelte van het probleem komt door het Zionisme en niet iedere Jood schaart zich achter het Zionisme.

Ik kies trouwens voor thee, zonder suiker;)

Hoe vaak heb ik reeds gezegd dat ik mijn thesis rond islamitisch terrrorisme heb gedaan en er nu rond doctoreer. Dan moet je wel wat van de drie religies afweten he, wil je iets zinnigss te zegen hebben.
Ik heb al vaak kritiek geuit, OOK op de islam zoals deze heden ten dage wordt belijdt.

Ik pleit nergens de verzen van de koran vrij, ik plaats ze louter in hun context. Als iemand zegt dat de islma oproept tot geweld en daarbij een bepaalde vers aanhaalt, dan vind ik het oneerlijk dat men de vers er voor en de vers die er op volgt er niet bijzet. Omdat dit anders hun kritiek teniet doet! (zie vorige posts).
Die opmerking over een éénzijdige visie kan ik trouwens makkelijk aan velen aansmeren.

Je moet niet in het verleden blijven graven Thinkalot. De basis van de islam mag dan misschien de meest vooruitstrevende zijn. In de huidige tijd is de islam voorbij gestreefd door andere religies omdat deze zich wel positief ontwikkeld hebben.......En we leven nu.

De huidige problemen op nationaal en internationaal vlak hebben niks mer religie te maken maar alles met territoriumdrift. Men beroept zich wel op de koran maar nergens keurt de koran dergelijk gedrag goed.

Jodendom zich positief ontwikkeld? Ja man, waar haal je dat uit? Het zioinsme beroept zich op de thora en dit zorgde voor het verdrijven van 1 000 000 palestijnen en het uitroeien van de huidige palestijnse bevolking.

PWNED

Hehe eindelijk, er worden er meer wakker.
Partijdigheid m.b.t. Islam en een extreem gedachtegoed betreffende de Islam.
Niks Agnost, gewoon extreem Muslim.
Met verborgen agenda die nu zo onderhand wel duidelijk is geworden.

Meneer voert z'n persoonlijke Intifadah hier op DBB tegen alles wat Islam ook maar enigzins bekritiseert.

Klasse posts jongens, hij is ontmaskerd, maar dat was ie voor mij al weken geleden.

Wat ben jij toch een zielig hoopje mens. Als iemand zich krtisch uit over een bepaalde religie is hij onmiddellijk een extremisit; Zoek de woorden eens op zodat je de betekenis kent. Ik heb je al zo vaak geowned dat het pijn begint te doen maar je schijnt het niet te besseffen.

De toonzetting is in zo'n geval nog wel iets anders dan Thinkalot die nu opeens wordt weg gezet als extremist. Het is naar mijn mening de tweede gekleurde thread van zijn kant, dat weegt nog niet op tegen de vele gekleurde threads met bepaalde koppen.

Nogmaals, deze thread vind ik zinloos. Mede omdat een groot gedeelte van het probleem komt door het Zionisme en niet iedere Jood schaart zich achter het Zionisme.

Ik kies trouwens voor thee, zonder suiker;)

Inderdaad, en dat is net mijn punt.
Er zijn heel wat joden tegen de bezetting en daar doe ik werkeijk mijn hoed voor af; Dat ze ondanks hun religie en ondanks de verschrikkelijke teksten uit hun heilig boek, toch inzien dat de misdaden tegen de palestijen maar eens moet ophouden.
Ik heb al heel vaak kritiek geuit op de huidige islam. De islam uit de 7 de tot de 11 de eeuw was veel toleranter en had meer respect voor vrouwen dan nu. Heeft dus niks met de koran te zien maar met de interpretatie van een aantal gekken die aan de macht kwalmen en hun radicale visie hebben kunnen doordrukken.
Met deze topic wou ik aantonen dat de koranverzen die oproepen tot geweld duidelijk te situreren zijn als je de verzen er voor en er na leest. "Val aan en dood de ongelovigen waar gij hen vind, als zij u eerst hebben aangevallen, maar als zij ophouden, houd dan ook op en neem geen wraak".

Dat toont duidelijk het standpnt van de islam.
De thora daarentegen beschrijft gruwelijke moordpartijen en zegt dat dit met goedkeuren van god gebeurde.. De palestijnen werden verjaagd omdat men de teksten uit de thora geloofde en dus geloofde dat men met geweld een volk mag verjagen uit het land dat door god aan hen was beloofd. Het leed van de palestijnen nu is daarom dus voor een groot deel te wijten aan de thora en de radicale interpretatie van de zionisten uit de 19 de en 20 ste eeuw. Deze radicalen misbruikten de thora om het Palestijnse volk uit te roeien. Ze deden dit uit territoriumdrift en niet omdat ze zo gelovig vwaren hoor. De moslims en de joden leefde 14 eeuwen samen zonder problemen, dus iemand die zegt dat moslims jodenhaters zijn en dat ik een jodenhater ben een een radicale extremistische moslim ben, liegt niet alleen, maar loopt volledig naast de feiten aan.

Wat ben jij toch een zielig hoopje mens. Als iemand zich krtisch uit over een bepaalde religie is hij onmiddellijk een extremisit; Zoek de woorden eens op zodat je de betekenis kent. Ik heb je al zo vaak geowned dat het pijn begint te doen maar je schijnt het niet te besseffen.

Als hier iemand geowned is ben jij dat, en wel met 30% van alle forumleden, remember ;)

Jij als intellectueel zou je hier beter kunnen zeggen; "Ik vind". Dat maakt het wat minder algemeen, en oogt vooral minder frustrerend van anderen die dit lezen. Jij bent hier degene die begint mensen uit te schelden? Iemand van "jouw niveau"??Vroeger schold ik ook zoveel jongetjes op school of bij mij in de buurt uit. Mijn moeder zei altidj dat het de weg van de minste weerstand was. Sommigen presteren dit dus op hun 28e nog :rolleyes:

En hier begint het al, dit neigt dus al weer naar radicalisering. Je negatieve toon en woordkeuze zou je een smoeten verbeteren.
Jouw persoonlijke benadering en interpretatie van diverse zaken rondom religie doet menig DBB'er lachen. De emotie druipt dan ook uit je posts. Ik vind het dan ook niet verwonderlijk dat je hier aangekeken wordt als een "extrme moslim" of iemand die ALTIJD alles rondom de islam weer "goedkletst".

Ik weet hoe jij op dit forum ongeveer in elkaar steekt, vandaar dat ik ooit eens een topic geopend heb om je te bewijzen dat veel mensen vinden dat jouw bijdrage niet altidj even positief is.

Je bent geen Agnost. Al geef je zelf weer je eigen defintie van Agnost.....die niet gedeedl word door De heer Van Dale ;)

En om jezelf te bewijzen zou ik dan ook graag zien dat je een post citeerd waarin je de Islam bekritiseerd........of iemand gelijk geeft die kritiek heeft op de Islam, zonder er weer een positiev edraai aan te geven. Kom niet met je verhaal over vrouwen, maar over de godsdienst zelf, INHOUDELIJK dus

Ik wacht........

Of ben ik nu ook "een zielig hoop je mens" omdat ik kritiek heb?

Als hier iemand geowned is ben jij dat, en wel met 30% van alle forumleden, remember ;)

Jij als intellectueel zou je hier beter kunnen zeggen; "Ik vind". Dat maakt het wat minder algemeen, en oogt vooral minder frustrerend van anderen die dit lezen. Jij bent hier degene die begint mensen uit te schelden? Iemand van "jouw niveau"??Vroeger schold ik ook zoveel jongetjes op school of bij mij in de buurt uit. Mijn moeder zei altidj dat het de weg van de minste weerstand was. Sommigen presteren dit dus op hun 28e nog :rolleyes:

En hier begint het al, dit neigt dus al weer naar radicalisering. Je negatieve toon en woordkeuze zou je een smoeten verbeteren.
Jouw persoonlijke benadering en interpretatie van diverse zaken rondom religie doet menig DBB'er lachen. De emotie druipt dan ook uit je posts. Ik vind het dan ook niet verwonderlijk dat je hier aangekeken wordt als een "extrme moslim" of iemand die ALTIJD alles rondom de islam weer "goedkletst".

Ik weet hoe jij op dit forum ongeveer in elkaar steekt, vandaar dat ik ooit eens een topic geopend heb om je te bewijzen dat veel mensen vinden dat jouw bijdrage niet altidj even positief is.

Je bent geen Agnost. Al geef je zelf weer je eigen defintie van Agnost.....die niet gedeedl word door De heer Van Dale ;)

En om jezelf te bewijzen zou ik dan ook graag zien dat je een post citeerd waarin je de Islam bekritiseerd........of iemand gelijk geeft die kritiek heeft op de Islam, zonder er weer een positiev edraai aan te geven. Kom niet met je verhaal over vrouwen, maar over de godsdienst zelf, INHOUDELIJK dus

Ik wacht........

Of ben ik nu ook "een zielig hoop je mens" omdat ik kritiek heb?

Ongelooflijk waar men het blijft halen he. Ik mag het duizend maal herhalen, het blijft niet hangen he. Ik ben altijd de radicaal die vol emoties post.
Ik heb al 100 maal mijn standpunten omtrent de huidige interpretatie en deze zoals deze gebeurde in de 7 de tot de 11 de eeuw uitgelegd en je blijft de boel maar verdraaien.
Ik praat misdaden in naam van de islam helemaal niet goed. Ik zeg dat het steeds territoriale conflicten zijn; Ware het religieuse confliceten dan hadden de moslims en joden nooit vreedzaam gedurende 14 eeuwen kunnen samenleven. Hoe vaak moet he nog herhaald worden tot je het snapt?

je spreekt weer eens over die 30 procent , maar je beseft blijkbaar niet dat de overige 70 procent het tegendeel geloofde.

Je wil me bekritiseren en opende zelf een topic en een enquete speciaal om te weten hoeveel mensen me wel mogen. Dat noem ik pas kinderlijk. Dat noem ik zich laten leiden door emoties ipv feiten. jouw interpretatie van mijn posts toont duidleijk je visie en gebrek aan kennis.

Godsdienstige veranderingen in Nederland - SCP

Godsdienstige veranderingen bijlagen.

Alleen al tabel B4.1, kijk even naar de categorie 16-30 jaar en neem waar.
Leven na de dood, hemel, wonderen, hel het geloof is stijgende sinds 1985. De bijbel als het letterlijke woord van God is echter wel dalende, en dat is ook logisch daar waar de teksten uit het oude testament van genesis tot kronieken, het resultaat zijn van een langdurig redigerings proces.

Nog een tweede punt: waarom stijgt de christenunie 3 zetels als religie achterhaald is?

Wat ik wil zeggen, dat jij het achterhaald vind wil niet zeggen dat het in de maatschappij, hoewel niet zoals ten tijde van de verzuiling, nog wel degelijk van invloed is of je dat achtelijk vind of niet.

En over de conflicten die velen menen te kunnen herleiden op religie: Noem 1, 1 conflict op dat zuiver en alleen over religie ging of gaat.
Geen machtsposities in het spel.
Geen economische belangen enz.

80 jarige oorlog in Nederland? Alle oorlogen van de reformatie? Iedereen was christen, echter door onevenredige machtsverdeling, buitensporige verrijking en ten slotte een centralisatie politiek van de katholieke Karel V die onder andere van Willen van Oranje veel macht zou kosten, begon er wrijving te ontstaan en begon men zich af te zetten OOK door verandering van religie, maar daar ligt niet de oorzaak.

De situatie in Noord-Ierland draait net zo hard over macht.

Het gaat er mij om dat er geen wetenschappelijk methodologische grond is om je tot een geloof te bekeren. De gronden die werden aangedragen (bijv openbaringen die in zowat elke religie een bron vormen, vallen met behulp van hedendaags wetenschappelijke kennis na bestudering van deze fenomenen onder de term epileptische aanval, en dus niets tussenkomst van goddelijke krachten, om over evolutietheorie nog maar te zwijgen) zijn dus ontkracht, en wat resteert is denk ik een aannemelijk verhaal die de massa in begrijpelijke vorm kan uitleggen hoe de aarde en de ruimte waarin wij ons begeven tot stand is gekomen, als alternatief voor het ridicule scheppingsverhaal (god schept de aarde maar laat dit 3 miljoen rusten alvorens tot zijn doel te komen: het scheppen van de mens).
Discussie over het bestaan van een god zijn zinloos omdat deze niet in termen te definieren valt waarover een nuttige discussie mogelijk is.
In feitte kan je bijna elke gelovige (monotheist) evengoed als atheist aanduiden, aangezien hij alle goden verwerpt als zodanig min 1.
In mijn ogen kan geen weldenken mens (wetenschapper) weloverwogen religieus zijn.
Lees eens het atheistisch manifest van prof Philipse en we praten verder.

Terug
Naar boven