XXL Nutrition

ik weet het ook niet meer

Je kunt je studie ook tijdelijk (half jaar bijvoorbeeld) stopzetten en gaan werken in het vakgebied van je studie. Dat kan je motiveren om er gewoon voor te gaan en je studie af te ronden, na een half jaar ongeschoold gewerkt te hebben kom je er snel genoeg achter dat dat ook niet de oplossing is. Je kunt ook mensen benaderen met een baan die jij later zou willen en loop een paar dagen mee, dat heb ik zelf ook gedaan en dat was een grote motivatie.

Kies iets wat echt leuk is, dan gaat alles zoveel makkelijker.

hallo,

Ik zit met een groot probleem. Het studeren lukt totaal niet. Ik probeer nu al 2,5 jaar te studeren maar ik haal gewoon geen studie punten. Ik zit hier echt mee en heb geen idee hoe ik het moet aanpakken. Er komt niets uit mij en alles kost zo veel moeite. Ik zie overal tegenop.

Ik zit er erg mee en weet niet qat ik moet doen. Mischien maar gewoon stoppen met studeren. Maar daar zitten ook grote nadelen aan. Ik moet mn hele leven opgeven en zit met een enorme schuld en geen baan vooruitzichten.

Ik dacht dat lag aan mijn persoonlijke gemoedstoestant. Maar ik kan gelukkig zeggen dat ik me beter voel maar ik schiet er niks mee op. Het alles hangt als een zwaard van danokles boven me. Ik heb echt geen idee wat ik wil (afgezien van powerliften)

ik weet het echt niet meer
gr meaantje

I know that feel bro. Ik "studeer" al 7 jaar, bouw een flinke schuld op en nog maar hopen dat ik dit jaar eindelijk eens afstudeer. Ik heb de verkeerde studie gekozen en moet nu met een minimale motivatie en redelijk IQ al die zwaar oninteressante shit gaan tackelen. Was ik nou maar gestopt is mijn credo!

Ik heb totaal geen moeite met de theorie, ik behhaal tentamens 4 van de 5 keer = (niet met dikke cijfers, maar alé, voldoende is voldoende zeg ik maar)
Probleem is dat ik stages (BPV) tot 3x toe al niet heb gehaald, en ik dus voor de vierde keer een stage van 20 weken (half studiejaar) moet herkansen! Waardoor ik nu dus al 1,5 jaar studievertraging heb! (gelukkig nog geen schuld heb opgebouwd, maar ik moet wel gaan lenen bij DUO helaas).

Hoe kun je je stage nou niet halen?

Heeft wat je afgelopen 2,5 jaar hebt gedaan om studiepunten te behalen gewerkt voor je?

Blijkbaar niet. Misschien moet je eens wat anders proberen.

de boog staat te hard gespannen.

gewoon iets doen wat je graag doet en je rust geeft, zonder het te zien als iets wat je moet doen.

Welkom in mijn leef, waarin ik door de zure appel heen moet bijten om te doen wat ik vind maar ik heb een hekel aan zure appels.

Let me tell you something you already know. The world ain’t all sunshine and rainbows. It’s a very mean and nasty place, and I don’t care how tough you are, it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain’t about how hard you hit. It’s about how hard you can get hit and keep moving forward; how much you can take and keep moving forward. That’s how winning is done! Now, if you know what you’re worth, then go out and get what you’re worth. But you gotta be willing to take the hits, and not pointing fingers saying you ain’t where you wanna be because of him, or her, or anybody. Cowards do that and that ain’t you. You’re better than that!

..

ken het probleem, iedereen heeft tijdens zijn studie wel eens in elk geval een tijd geen motivatie. zelf ook 1 kwartaal totaal niets gedaan en wonder boven wonder nog een paar punten gehaald ook.

misschien eens een keer bij het toekomstige werkveld gaan kijken, dit kan vaak motiverend werken omdat je dan meer een doel hebt. heeft bij mij in elk geval wel geholpen.

https://www.youtube.com/watch?v=xQ600gEb6I8

Perspectief en voordelen/nadelen afwegen. Op de korte termijn zie je meer voordeel in stoppen, op de lange termijn wegen de nadelen bij lange na niet op tegen de voordelen.

Zet je perspectief op de langere termijn en blijf positief

leef'

Neem een tussenjaar, ga vakantie, blijf sporten, ga werken kortom ga iets doen! En kijk daarna of je door wilt gaan met je studie, of zoek een andere studie.

Perspectief en voordelen/nadelen afwegen. Op de korte termijn zie je meer voordeel in stoppen, op de lange termijn wegen de nadelen bij lange na niet op tegen de voordelen.
Wat jij lange termijn nadelen noemt kun je ook als korte termijn zien, met lange termijn voordelen dat je groeit door moeilijke tijden te doorstaan en je eigen keuzes maken. Perspectief ;)

• Topic Starter Topic Starter
ik ga wel met zon papi van de uni praten een keer

en eigen osso zoeken
gr meaantje

http://www.youtube.com/watch?v=xQ600gEb6I8

Zet je perspectief op de langere termijn en blijf positief

soms moet je een stap terug doen om weer vooruit te komen. Het werkt niet wat ik nu doe, ik studeer al 2.5 jaar zonder effect, dat is alleen maar geld weggooien

Terug
Naar boven