- Waardering
- 973
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 102kg
Het ligt niet aan de kids, de arts of ouder. Maar aan de cultuur en het systeem. Ik zou zeggen meer rust en aandacht voor het kind maakt het kind ook rustiger. En daar sta je dan als ouder bij de eerste zwemles van je kind met 20+ kids in een overprikkelend zwembad waar je er niet bij mag staan maar wel iedereen achter het glas buiten staat mee te kijken (half op mobiel) met een onderbetaalde bad juffrouw die een kop trekt als bouwcement om alles in banen te leiden.
Gevaar is met mijn visie dat je wereldvreemd word. Ik zal toch moeten meedraaien met m’n kids en zij met dit systeem. Maar je voelt instinctief wel aan hoeveel meer er door een lichaampje giert dan pakweg 50 jaar terug en dat het lastiger te reguleren is. Regulatie vindt toch plaats door (lichamelijk) contact en aandacht.
Gevaar is met mijn visie dat je wereldvreemd word. Ik zal toch moeten meedraaien met m’n kids en zij met dit systeem. Maar je voelt instinctief wel aan hoeveel meer er door een lichaampje giert dan pakweg 50 jaar terug en dat het lastiger te reguleren is. Regulatie vindt toch plaats door (lichamelijk) contact en aandacht.