AndroidHealthClinic

ik weet het ook niet meer

Hoe kun je je stage nou niet halen?

Ik studeer/loop stage in de gezondheidszorg. Niet bepaald makkelijk. Zijn zoveel factoren die invloed hebben op een voldoende/onvoldoende (means stage behaald/niet behaald). Wordt handelsgericht gewoon veel van iemand verwacht als derdejaars. Ik heb theoretisch voldoende inzicht (in b4 broscience) :D, alleen in de praktijk loop ik vast. Ik ondervind ook altijd problemen met het opstellen van leerdoelen.

Ik zit een klein beetje in deze situatie. Ik zit in jaar 4 (maar moet nog zo veel toetsen van jaar 3 en 2) van de opleiding Bedrijfseconomie. Ik heb nu het afgelopen jaar van alle toetsen er maar 1 gehaald. Ik vind de opleiding kut, maar ik wil niet stoppen want dan zit ik ook met een grote schuld en mijn ouders hebben al haast geen geld.

Ik zit nu weer in de toetsweek maar ik kan me gewoon niet concentreren voor de toetsen, bestaan er tips waardoor de concentratie omhoog gaat?

je komt nooit op straat te staan in nederland er zijn altijd instanties die je willen helpen

Ik zit een klein beetje in deze situatie. Ik zit in jaar 4 (maar moet nog zo veel toetsen van jaar 3 en 2) van de opleiding Bedrijfseconomie. Ik heb nu het afgelopen jaar van alle toetsen er maar 1 gehaald. Ik vind de opleiding kut, maar ik wil niet stoppen want dan zit ik ook met een grote schuld en mijn ouders hebben al haast geen geld.

Ik zit nu weer in de toetsweek maar ik kan me gewoon niet concentreren voor de toetsen, bestaan er tips waardoor de concentratie omhoog gaat?

Je moet altijd zo denken: Het gaat over je toekomst. Met die zin moet je jezelf motiveren om aan de slag te gaan. Laat je niet af leiden door je omgeving en ga er 100% voor. Duik je boeken in. Nachten lang door blijven leren. Het hoort er allemaal bij, maar uiteindelijk kan je dan tevreden kijken op je resultaat wat indien al deze stappen te volgen vanzelf komt ;)

Je vind de studie niet moeilijk, maar je bent gewoon totaal niet gemotiveerd.

Ik denk eerder dat het ligt aan het niveau van je studie. Als het onder je niveau is ga je je stierlijk vervelen omdat het niet uitdagend is. Ik heb dit zelf ook met mn studie, heb na overleg met examencommissie afspraak gemaakt dat ik extra onderdelen volg, vakken eerder haal, extra minor etc. Voor mij was dit een motivatiefactor, er kwam wat meer niveau in de studie.
Enige nadeel is dat er tijd in gaat zitten, je bent zo paar uur per week extra kwijt aan studeren.

Andere motivatie voor me om te studeren:
Je moet er later je geld mee verdienen, beter nu goedkoop studeren en goede resultaten halen voor een goed betalende baan dan dat je later een kutbaan hebt en allerlei cursussen of eventueel een (dure) studie weer moet volgen.

Just my 2 cents.

Andere motivatie voor me om te studeren: Je moet er later je geld mee verdienen, beter nu goedkoop studeren en goede resultaten halen voor een goed betalende baan dan dat je later een kutbaan hebt en allerlei cursussen of eventueel een (dure) studie weer moet volgen. Just my 2 cents.
Als je je door je studie worstelt en later met werk tegen precies hetzelfde probleem stuit maar er dan wel echt afhankelijk van bent voor je eten/hypotheek... je geld er letterlijk mee _moeten_ verdienen is een motivatie waar de meesten niet bepaald blij van worden.

Laatst bewerkt:
Als je je door je studie worstelt en later met werk tegen precies hetzelfde probleem stuit maar er dan wel echt afhankelijk van bent voor je eten/hypotheek... je geld er letterlijk mee _moeten_ verdienen is een motivatie waar de meesten niet bepaald blij van worden.

Ik bedoelde het ook niet in de zin van: je moet met die baan later zien te overleven

maar meer in de zin van: nu je best doen en later kan je achterover zitten op een flink kapitaal

Ik bedoelde het ook niet in de zin van: je moet met die baan later zien te overleven maar meer in de zin van: nu je best doen en later kan je achterover zitten op een flink kapitaal
Maar dat eerste zal toch echt moeten en dat laatste kan niet van een baan ;)

Mijn punt is dat het later veel moeilijker wordt om iets te doen met dit probleem.

Meaantje:

* Vind je de studie wel leuk? En het vakgebied?
* Hoe ver ben je daadwerkelijk al? Heb je nog bijna niks of heb je juist al een groot deel gedaan maar doe je nu al een tijd niks? Aan je leeftijd te zien ben je eigenlijk al vanaf het begin weinig aan het doen. In dat geval zou ik snel kappen. Ga desnoods een tijd werken en kom erachter dat dat ook niet alles is.

Persoonlijk meerdere jaren niks gedaan maar uiteindelijk toch doorgezet, maar dat kwam omdat ik echt nog maar een dik half jaar hoefde en 't idioot zou zijn om het helemaal op te geven. In jouw (waarschijnlijke) situatie zou ik al lang zijn gekapt.

Maar dat eerste zal toch echt moeten en dat laatste kan niet van een baan ;)

Mijn punt is dat het later veel moeilijker wordt om iets te doen met dit probleem.

Ik ben van mening dat als je hard werkt, alles bereikbaar is. Een goede baan is bereikbaar voor de personen die willen.

en natuurlijk een goed stel hersens hebben, maar ceterus paribus ervan uitgaande dat meaantje dat heeft

Waarom zou je van een baan niet achterover kunnen zitten op een kapitaal?
Omdat je dan je hele leven heel hard moet werken voor je baan ;) dus je kunt maar beter van te voren zorgen dat die uit te houden is of je moet je eigen weg gaan.

Omdat je dan je hele leven heel hard moet werken voor je baan ;) dus je kunt maar beter van te voren zorgen dat die uit te houden is of je moet je eigen weg gaan.

Ligt er puur aan wat je verdient. Slim beleggen scheelt ook al een hoop.

Maar we gaan een beetje offtopic haha.

Mijn (ons?) punt was: je kunt beter nu je studie halen dan dat je het later moet doen in je eigen tijd en met je eigen middelen.

Beleggen is voor geld in stand houden en vermeerderen, maar met enkele zeer zeldzame uitzonderingen daargelaten ga je daar geen kapitaal mee bouwen van een beetje spaargeld van een normale baan.

Andere motivatie voor me om te studeren: Je moet er later je geld mee verdienen, beter nu goedkoop studeren en goede resultaten halen voor een goed betalende baan dan dat je later een kutbaan hebt en allerlei cursussen of eventueel een (dure) studie weer moet volgen. Just my 2 cents.

Nu lijkt het net alsof je geluk afhangt van de centjes die je verdient. Het lijkt ook net alsof je denkt dat alle goed betaalde banen leuk zijn en alle slecht betaalde banen kut.

je komt nooit op straat te staan in nederland er zijn altijd instanties die je willen helpen

Lijkt me sterk dat je je beter gaat voelen door niks te doen en de profiteur uit te hangen?

meaantje als jij je opleiding makkelijk aan zou moeten kunnen en het lukt toch niet, doe je er niet genoeg voor. Als de motivatie er niet is na die 2,5 jaar dat je je opleiding gedaan hebt kan je maar beter een pauze nemen en later verder gaan. Ik heb ook wel ooit motivatie problemen gehad voor school maar ben gewoon doorgegaan. Scheelt later wel heeeeeel veel als je werk gaat zoek met een diploma

Beleggen is voor geld in stand houden en vermeerderen, maar met enkele zeer zeldzame uitzonderingen daargelaten ga je daar geen kapitaal mee bouwen van een beetje spaargeld van een normale baan.

Correct.
Toch blijf ik bij mn punt: degenen die willen, kunnen bereiken.

Nu lijkt het net alsof je geluk afhangt van de centjes die je verdient. Het lijkt ook net alsof je denkt dat alle goed betaalde banen leuk zijn en alle slecht betaalde banen kut.

Good point. Was niet de bedoeling.

Bedoelde het meer in de zin van: als je continu alle draadjes aan mekaar vast moet knopen omdat je ruk verdient, lijkt me geen fijne situatie. Echter genoeg geld hebben zodat geldzorgen geen onderdeel zijn van je leven, dan ga je de goede kant op;)

Terug
Naar boven