Fitness Seller

Weinig energie naar meer energie

Hoeveel D3 slik je eigenlijk?

Ik neem aan teveel

Wanneer gaan we mac drive @fitbrunette . Iedereen lult hier maar onzin, maar je geeft aan meer leuke dingen te willen doen met vrienden, nou zijn we nog geen vrienden maar dat is zo geregeld.

Ik zeg lets gooo ✌️

Bij vitamine d3 praat je over mcg of iu
100mcg = 4000iu en dat is niet teveel

Ja, my bad, ik bedoelde mcg. En dat is de bovenlimiet per dag dus ja, als hij denkt dat er een teveel aan vitamine D is, dan zou dat meer dan 100 mcg per dag zijn en alsnog zou dat opkomen bij bloedonderzoek en zou een dokter dat niet adviseren.

zonder een calcidiolspiegel te weten is dat onzin !
Was te laag zegt ze en is aangevuld, dus nu niet ineens te hoog. Een calcidiolspiegel boven 75 nmol/l is goed, een calcidiolspiegel boven 100 nmol/l (100-150 nmol/l) is nog beter. maar een huisarts zou dat niet aanraden, dus zal het niet te hoog zijn. 99% van de huisartsen houd het bij 30-50nmol/L als streefwaarde !

zonder een calcidiolspiegel te weten is dat onzin !
Was te laag zegt ze en is aangevuld, dus nu niet ineens te hoog. Een calcidiolspiegel boven 75 nmol/l is goed, een calcidiolspiegel boven 100 nmol/l (100-150 nmol/l) is nog beter. maar een huisarts zou dat niet aanraden, dus zal het niet te hoog zijn. 99% van de huisartsen houd het bij 30-50nmol/L als streefwaarde !

No shit sherlock, dat is ook wat ik zeg.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou zeggen stop met je adhd medicatie om te kijken wat dat doet. Hoor van vrienden met adhd en collegas met adhd dat ze zich vaak veel beter voelden mentaal zonder medicatie.
Snel overprikkeld dan, slechte focus… vreetbuien. Adhd mediciatie heeft wel echt rust in mn hoofd.

Mooie beschrijving! Ben het met je eens grotendeels. Therapie (cgt en emdr) volg ik al bij een top therapeut, trauma verwerking jeugd, vader narcistisch (inmiddels no contact en verwerkt), moeder is emotioneel afwezig / onvolwassen (het inzicht kwam afgelopen weken, dus daarmee aan de slag). Veel tekorten in behoeftes in contact.. ik sluit mij dan ook emotioneel snel af.

Kan zijn dat dit gewoon lang duurt. Denk je dat ook?

Klinkt als complex trauma, heb ik ook. En ja, dat is een lange weg en vreet energie. Dat kan gaan zitten in de vermijding, veiligheid zoeken/creeren voor jezelf, minder handige coping, slecht slapen, anderen pleasen, fight flight freeze fawn reacties. Maar vooral ook niet in tune zijn met je eigen gevoel, niet dicht bij jezelf kunnen zijn als het ware. Waardoor je ook snel over je eigen grenzen gaat, die niet goed aanvoelt of aan kan geven, minder wederkerigheid hebt in sociaal contact en daar dus minder uit haalt.

Op de spaarzame dagen of de mooie periodes dat ik wel 'bij mijzelf' kan zijn, mijn lichaam bewoon als het ware, dan heb ik 10x zoveel energie en kan ik veel meer doen op een dag. Dan is er vooral ook meer rust. En dan heeft sport en goed eten ook beter effect.

Als je al een toptherapeut hebt, zoek niet verder zou ik zeggen maar als ik een tip mag geven naast cgt en emdr, kijk ook naar meer lichaamsgerichte therapie en dingen die je helpen ontspannen: polyvagaal theorie, Peter Levine, haptotherapie, lichaamswerk (maar héél voorzichtig met tantra e.d. beter lang bij jezelf houden want je moet eerst leren bij jezelf te blijven).
Of innerlijke delen werk, Janina Fisher.

Ik ben zelf meer van de school dat het in je lichaam zit en gaat om het leren zijn met en reguleren van de emoties, spanning e.d. in het hier en nu. Ervaren i.p.v praten ook. Met praten hang ik althans al snel boven trauma of lul eromheen. EMDR kan wel goed zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven